Vuxenpedagogik - att iscensätta vuxnas lärande; Ulla Tebelius, Alger Klasson, Helene Hård af Segerstad; 2007
5+ säljare

Vuxenpedagogik - att iscensätta vuxnas lärande Upplaga 2

av Ulla Tebelius, Alger Klasson, Helene Hård af Segerstad
Vuxenutbildning är ett dynamiskt område som ständigt förändras och utvecklas. Boken sätter mötet mellan utbildare och deltagare i centrum och ger en helhetsbild av förhållandet mellan utbildnings- och undervisningsplanering, kunskap, vetande och kompetens, när det gäller vuxnas lärande. Centralt i boken är de val, föreställningar och ställningstaganden om hur vuxenutbildning ska genomföras som alla involverade behöver diskutera och ompröva. Boken ger teoretisk bakgrund och stöd för förändring av vuxenutbildning i praktiken. De många konkreta exemplen visar att verkligheten är mer dynamisk, komplex och irrationell än man i teorin har för vana att se på den.I denna reviderade upplaga har nya kapitel tillkommit som ger en introduktion till det vuxenpedagogiska området där frågan om syfte samt förutsättningar för vuxenutbildning diskuteras. Dessutom behandlas exempel på val som man som undervisare ställs inför i det konkreta pedagogiska mötet med studerande t.ex. i rollen som handledare för vuxenstuderande.
Vuxenutbildning är ett dynamiskt område som ständigt förändras och utvecklas. Boken sätter mötet mellan utbildare och deltagare i centrum och ger en helhetsbild av förhållandet mellan utbildnings- och undervisningsplanering, kunskap, vetande och kompetens, när det gäller vuxnas lärande. Centralt i boken är de val, föreställningar och ställningstaganden om hur vuxenutbildning ska genomföras som alla involverade behöver diskutera och ompröva. Boken ger teoretisk bakgrund och stöd för förändring av vuxenutbildning i praktiken. De många konkreta exemplen visar att verkligheten är mer dynamisk, komplex och irrationell än man i teorin har för vana att se på den.I denna reviderade upplaga har nya kapitel tillkommit som ger en introduktion till det vuxenpedagogiska området där frågan om syfte samt förutsättningar för vuxenutbildning diskuteras. Dessutom behandlas exempel på val som man som undervisare ställs inför i det konkreta pedagogiska mötet med studerande t.ex. i rollen som handledare för vuxenstuderande.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2007
ISBN: 9789144038131
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 151 st
2 upplagor
Upplaga 1 (1996)
från 85 kr
Upplaga 2 (2007)
från 129 kr
Vuxenutbildning är ett dynamiskt område som ständigt förändras och utvecklas. Boken sätter mötet mellan utbildare och deltagare i centrum och ger en helhetsbild av förhållandet mellan utbildnings- och undervisningsplanering, kunskap, vetande och kompetens, när det gäller vuxnas lärande. Centralt i boken är de val, föreställningar och ställningstaganden om hur vuxenutbildning ska genomföras som alla involverade behöver diskutera och ompröva. Boken ger teoretisk bakgrund och stöd för förändring av vuxenutbildning i praktiken. De många konkreta exemplen visar att verkligheten är mer dynamisk, komplex och irrationell än man i teorin har för vana att se på den.I denna reviderade upplaga har nya kapitel tillkommit som ger en introduktion till det vuxenpedagogiska området där frågan om syfte samt förutsättningar för vuxenutbildning diskuteras. Dessutom behandlas exempel på val som man som undervisare ställs inför i det konkreta pedagogiska mötet med studerande t.ex. i rollen som handledare för vuxenstuderande.
Vuxenutbildning är ett dynamiskt område som ständigt förändras och utvecklas. Boken sätter mötet mellan utbildare och deltagare i centrum och ger en helhetsbild av förhållandet mellan utbildnings- och undervisningsplanering, kunskap, vetande och kompetens, när det gäller vuxnas lärande. Centralt i boken är de val, föreställningar och ställningstaganden om hur vuxenutbildning ska genomföras som alla involverade behöver diskutera och ompröva. Boken ger teoretisk bakgrund och stöd för förändring av vuxenutbildning i praktiken. De många konkreta exemplen visar att verkligheten är mer dynamisk, komplex och irrationell än man i teorin har för vana att se på den.I denna reviderade upplaga har nya kapitel tillkommit som ger en introduktion till det vuxenpedagogiska området där frågan om syfte samt förutsättningar för vuxenutbildning diskuteras. Dessutom behandlas exempel på val som man som undervisare ställs inför i det konkreta pedagogiska mötet med studerande t.ex. i rollen som handledare för vuxenstuderande.
Begagnad bok
129 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
129 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar