A, B, C och D - Vägledning för studenter som skriver akademiska uppsatser; Christer Bjurwill; 2004
1 säljare

A, B, C och D - Vägledning för studenter som skriver akademiska uppsatser Upplaga 1

av Christer Bjurwill
Denna bok är en nybörjarbok, men också en fortsättningsbok i uppsatsskrivande. Bokens innehåll är koncentrerat till fyra delar: a) kriterier för kvalitetsbedömning av färdiga uppsatser, dokumenterat i olika försök att komma fram till en minsta gemensamma nämnare för uppsatsbedömning mellan olika ämnen och olika högskolor; b) undervisning som förberedelse för uppsatsarbetet; c) planering och handledning av uppsatser; d) slutredovisning av arbetet i form av presentation och opposition. Såväl arbetsprocessen som produkten belyses, inte minst har processbeskrivningen fått ett utförligt innehåll.Innehållet i boken bygger på författarens erfarenheter från flera års undervisning och handledning av studentuppsatser vid högskolan i Halmstad. Boken är avsedd för studenter och lärare på universitet och högskolor som arbetar med uppsatser på A–D-nivå.
Denna bok är en nybörjarbok, men också en fortsättningsbok i uppsatsskrivande. Bokens innehåll är koncentrerat till fyra delar: a) kriterier för kvalitetsbedömning av färdiga uppsatser, dokumenterat i olika försök att komma fram till en minsta gemensamma nämnare för uppsatsbedömning mellan olika ämnen och olika högskolor; b) undervisning som förberedelse för uppsatsarbetet; c) planering och handledning av uppsatser; d) slutredovisning av arbetet i form av presentation och opposition. Såväl arbetsprocessen som produkten belyses, inte minst har processbeskrivningen fått ett utförligt innehåll.Innehållet i boken bygger på författarens erfarenheter från flera års undervisning och handledning av studentuppsatser vid högskolan i Halmstad. Boken är avsedd för studenter och lärare på universitet och högskolor som arbetar med uppsatser på A–D-nivå.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2004
ISBN: 9789144032757
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: E-bok
Språk: Svenska
Sidor: 100 st
Denna bok är en nybörjarbok, men också en fortsättningsbok i uppsatsskrivande. Bokens innehåll är koncentrerat till fyra delar: a) kriterier för kvalitetsbedömning av färdiga uppsatser, dokumenterat i olika försök att komma fram till en minsta gemensamma nämnare för uppsatsbedömning mellan olika ämnen och olika högskolor; b) undervisning som förberedelse för uppsatsarbetet; c) planering och handledning av uppsatser; d) slutredovisning av arbetet i form av presentation och opposition. Såväl arbetsprocessen som produkten belyses, inte minst har processbeskrivningen fått ett utförligt innehåll.Innehållet i boken bygger på författarens erfarenheter från flera års undervisning och handledning av studentuppsatser vid högskolan i Halmstad. Boken är avsedd för studenter och lärare på universitet och högskolor som arbetar med uppsatser på A–D-nivå.
Denna bok är en nybörjarbok, men också en fortsättningsbok i uppsatsskrivande. Bokens innehåll är koncentrerat till fyra delar: a) kriterier för kvalitetsbedömning av färdiga uppsatser, dokumenterat i olika försök att komma fram till en minsta gemensamma nämnare för uppsatsbedömning mellan olika ämnen och olika högskolor; b) undervisning som förberedelse för uppsatsarbetet; c) planering och handledning av uppsatser; d) slutredovisning av arbetet i form av presentation och opposition. Såväl arbetsprocessen som produkten belyses, inte minst har processbeskrivningen fått ett utförligt innehåll.Innehållet i boken bygger på författarens erfarenheter från flera års undervisning och handledning av studentuppsatser vid högskolan i Halmstad. Boken är avsedd för studenter och lärare på universitet och högskolor som arbetar med uppsatser på A–D-nivå.
Begagnad bok
100 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
100 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar