Arbetsintegrerat lärande; Per-Olof Thång, Hans-Erik Hermansson, Anders Kauffeldt, Kerstin Grundén, Anette Bolin, Hans Rystedt, Bengt Kjellén, Annelie Tegnborg, Björn Mårdén, Margareta Ljung, Marita Eriksson, Ulla-Britt Nidelius, Eva-Charlott Munkenberg, Olof Blomqvist, Jan Gustafsson, Lars Rönnmark, Lena Nilsson, Jan Theliander, Göran Olsson, Thomas Winman, Elsebeth Fog; 2004

Arbetsintegrerat lärande Upplaga 1

av Per-Olof Thång, Hans-Erik Hermansson, Anders Kauffeldt, Kerstin Grundén, Anette Bolin
m.fl.
Denna antologi handlar om lärande där kunskap från forskning och beprövad erfarenhet integreras med yrkesverksamhet. Tematiskt knyts boken samman genom begreppet arbetsintegrerat lärande, AIL.

I boken diskuteras och analyseras yrkesförberedande och arbetsrelaterat lärande organiserat av eller i samverkan med högskolan. Texterna rör verksamhetsområden som teknik, sjukvård, social omsorg, skola och förvaltning samt yrkeskategorier som ingenjörer, ekonomer, socialpedagoger, lärare, sjuksköterskor och handläggare. Författarna beskriver projekt där man utmanar institutionella ramar för lärandets organisering till form och innehåll, liksom lärandebegränsningar relaterade till produktionsordningar, arbetsorganisatoriska strukturer och byråkratiska system.

Boken är ett värdefullt bidrag till utvecklingen av undervisningen i den högre utbildningen och inspirerar till förändrade former av lärande för såväl studerande som yrkesverksamma. Den vänder sig till lärare och studenter med intresse för högskolepedagogisk utveckling, de som arbetar med utbildning och utbildningsplanering i arbetslivet eller från andra utgångspunkter är intresserade av lärandefrågor.
Denna antologi handlar om lärande där kunskap från forskning och beprövad erfarenhet integreras med yrkesverksamhet. Tematiskt knyts boken samman genom begreppet arbetsintegrerat lärande, AIL.

I boken diskuteras och analyseras yrkesförberedande och arbetsrelaterat lärande organiserat av eller i samverkan med högskolan. Texterna rör verksamhetsområden som teknik, sjukvård, social omsorg, skola och förvaltning samt yrkeskategorier som ingenjörer, ekonomer, socialpedagoger, lärare, sjuksköterskor och handläggare. Författarna beskriver projekt där man utmanar institutionella ramar för lärandets organisering till form och innehåll, liksom lärandebegränsningar relaterade till produktionsordningar, arbetsorganisatoriska strukturer och byråkratiska system.

Boken är ett värdefullt bidrag till utvecklingen av undervisningen i den högre utbildningen och inspirerar till förändrade former av lärande för såväl studerande som yrkesverksamma. Den vänder sig till lärare och studenter med intresse för högskolepedagogisk utveckling, de som arbetar med utbildning och utbildningsplanering i arbetslivet eller från andra utgångspunkter är intresserade av lärandefrågor.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2004
ISBN: 9789144049779
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: E-bok
Språk: Svenska
Denna antologi handlar om lärande där kunskap från forskning och beprövad erfarenhet integreras med yrkesverksamhet. Tematiskt knyts boken samman genom begreppet arbetsintegrerat lärande, AIL.

I boken diskuteras och analyseras yrkesförberedande och arbetsrelaterat lärande organiserat av eller i samverkan med högskolan. Texterna rör verksamhetsområden som teknik, sjukvård, social omsorg, skola och förvaltning samt yrkeskategorier som ingenjörer, ekonomer, socialpedagoger, lärare, sjuksköterskor och handläggare. Författarna beskriver projekt där man utmanar institutionella ramar för lärandets organisering till form och innehåll, liksom lärandebegränsningar relaterade till produktionsordningar, arbetsorganisatoriska strukturer och byråkratiska system.

Boken är ett värdefullt bidrag till utvecklingen av undervisningen i den högre utbildningen och inspirerar till förändrade former av lärande för såväl studerande som yrkesverksamma. Den vänder sig till lärare och studenter med intresse för högskolepedagogisk utveckling, de som arbetar med utbildning och utbildningsplanering i arbetslivet eller från andra utgångspunkter är intresserade av lärandefrågor.
Denna antologi handlar om lärande där kunskap från forskning och beprövad erfarenhet integreras med yrkesverksamhet. Tematiskt knyts boken samman genom begreppet arbetsintegrerat lärande, AIL.

I boken diskuteras och analyseras yrkesförberedande och arbetsrelaterat lärande organiserat av eller i samverkan med högskolan. Texterna rör verksamhetsområden som teknik, sjukvård, social omsorg, skola och förvaltning samt yrkeskategorier som ingenjörer, ekonomer, socialpedagoger, lärare, sjuksköterskor och handläggare. Författarna beskriver projekt där man utmanar institutionella ramar för lärandets organisering till form och innehåll, liksom lärandebegränsningar relaterade till produktionsordningar, arbetsorganisatoriska strukturer och byråkratiska system.

Boken är ett värdefullt bidrag till utvecklingen av undervisningen i den högre utbildningen och inspirerar till förändrade former av lärande för såväl studerande som yrkesverksamma. Den vänder sig till lärare och studenter med intresse för högskolepedagogisk utveckling, de som arbetar med utbildning och utbildningsplanering i arbetslivet eller från andra utgångspunkter är intresserade av lärandefrågor.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)