Att förstå lärgemenskaper och mötesplatser; Göran Larsson, Gunnar Gillberg, Mats Heide; 2010

Att förstå lärgemenskaper och mötesplatser Upplaga 1

av Göran Larsson, Gunnar Gillberg, Mats Heide
För att vi ska kunna förstå utvecklingen av en företeelse i samhället måste vi först få en förklaring på vad som sker. Den här boken handlar om att förstå uppkomsten och utvecklingen av nya former för lärande och möten på nätet i form av nätbaserade gemenskaper och mötesplatser, där människor diskuterar, utbyter erfarenheter och på olika sätt lär och förkovrar sig.

Utifrån ett antal vetenskapliga perspektiv belyser författarna olika fenomen inom nätbaserade lärgemenskaper. Det kan gälla kommunikation och förutsättningar för lärande, former för deltagande, samverkan och handledning samt frågor kring hur aktiviteter uppstår, avtar och struktureras.

Boken är den andra i en planerad trilogi, där den första, Lärgemenskaper på nätet - en introduktion, utkom 2004. De två delarna erbjuder tillsammans en bred och god förståelse av uppkomsten och utvecklingen av lärgemenskaper och mötesplatser på nätet. Denna andra del är en fördjupning i ämnet och lämplig som lärobok vid universitet och högskolor samt vid kompetensutveckling i arbetslivet.

E-boken baseras på den tryckta utgåvan från 2005.
För att vi ska kunna förstå utvecklingen av en företeelse i samhället måste vi först få en förklaring på vad som sker. Den här boken handlar om att förstå uppkomsten och utvecklingen av nya former för lärande och möten på nätet i form av nätbaserade gemenskaper och mötesplatser, där människor diskuterar, utbyter erfarenheter och på olika sätt lär och förkovrar sig.

Utifrån ett antal vetenskapliga perspektiv belyser författarna olika fenomen inom nätbaserade lärgemenskaper. Det kan gälla kommunikation och förutsättningar för lärande, former för deltagande, samverkan och handledning samt frågor kring hur aktiviteter uppstår, avtar och struktureras.

Boken är den andra i en planerad trilogi, där den första, Lärgemenskaper på nätet - en introduktion, utkom 2004. De två delarna erbjuder tillsammans en bred och god förståelse av uppkomsten och utvecklingen av lärgemenskaper och mötesplatser på nätet. Denna andra del är en fördjupning i ämnet och lämplig som lärobok vid universitet och högskolor samt vid kompetensutveckling i arbetslivet.

E-boken baseras på den tryckta utgåvan från 2005.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2010
ISBN: 9789144061412
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: E-bok
Språk: Svenska
Sidor: 248 st
För att vi ska kunna förstå utvecklingen av en företeelse i samhället måste vi först få en förklaring på vad som sker. Den här boken handlar om att förstå uppkomsten och utvecklingen av nya former för lärande och möten på nätet i form av nätbaserade gemenskaper och mötesplatser, där människor diskuterar, utbyter erfarenheter och på olika sätt lär och förkovrar sig.

Utifrån ett antal vetenskapliga perspektiv belyser författarna olika fenomen inom nätbaserade lärgemenskaper. Det kan gälla kommunikation och förutsättningar för lärande, former för deltagande, samverkan och handledning samt frågor kring hur aktiviteter uppstår, avtar och struktureras.

Boken är den andra i en planerad trilogi, där den första, Lärgemenskaper på nätet - en introduktion, utkom 2004. De två delarna erbjuder tillsammans en bred och god förståelse av uppkomsten och utvecklingen av lärgemenskaper och mötesplatser på nätet. Denna andra del är en fördjupning i ämnet och lämplig som lärobok vid universitet och högskolor samt vid kompetensutveckling i arbetslivet.

E-boken baseras på den tryckta utgåvan från 2005.
För att vi ska kunna förstå utvecklingen av en företeelse i samhället måste vi först få en förklaring på vad som sker. Den här boken handlar om att förstå uppkomsten och utvecklingen av nya former för lärande och möten på nätet i form av nätbaserade gemenskaper och mötesplatser, där människor diskuterar, utbyter erfarenheter och på olika sätt lär och förkovrar sig.

Utifrån ett antal vetenskapliga perspektiv belyser författarna olika fenomen inom nätbaserade lärgemenskaper. Det kan gälla kommunikation och förutsättningar för lärande, former för deltagande, samverkan och handledning samt frågor kring hur aktiviteter uppstår, avtar och struktureras.

Boken är den andra i en planerad trilogi, där den första, Lärgemenskaper på nätet - en introduktion, utkom 2004. De två delarna erbjuder tillsammans en bred och god förståelse av uppkomsten och utvecklingen av lärgemenskaper och mötesplatser på nätet. Denna andra del är en fördjupning i ämnet och lämplig som lärobok vid universitet och högskolor samt vid kompetensutveckling i arbetslivet.

E-boken baseras på den tryckta utgåvan från 2005.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)