Att lyckas med matematik i grundskolan; Olof Magne; 1998
5+ säljare

Att lyckas med matematik i grundskolan Upplaga 1

av Olof Magne
Ungefär var sjunde elev upplever skolmatematiken som ett stort misslyckande. Budskapet i denna bok är att det är möjligt även för dessa barn och ungdomar att lyckas med matematiken. En förutsättning är dock att de lär sig rätt matematik på rätt sätt – efter intresse, förmåga och behov. Boken består av två delar. I den första delen möter vi matematikinlärningens psykologi, och i den andra dess pedagogik. Först behandlas således hur eleverna lär och sedan hur deras lärande bör stimuleras. Som en röd tråd genom boken löper frågor om mål, metod och innehåll. Författaren redogör bl.a. för hur eleverna kan lära sig problemlösning och utveckla sin kunskap om tal samt hur hjälpmedel som miniräknare och dator kan användas i numerisk räkning. Han visar även hur geometrin kan göras meningsfull genom att eleverna får upptäcka sambandet mellan geometri som logiskt system och den konkreta verkligheten.

Boken vänder sig till lärarstuderande och till yrkesverksamma lärare, framför allt inom grundskolan.
Ungefär var sjunde elev upplever skolmatematiken som ett stort misslyckande. Budskapet i denna bok är att det är möjligt även för dessa barn och ungdomar att lyckas med matematiken. En förutsättning är dock att de lär sig rätt matematik på rätt sätt – efter intresse, förmåga och behov. Boken består av två delar. I den första delen möter vi matematikinlärningens psykologi, och i den andra dess pedagogik. Först behandlas således hur eleverna lär och sedan hur deras lärande bör stimuleras. Som en röd tråd genom boken löper frågor om mål, metod och innehåll. Författaren redogör bl.a. för hur eleverna kan lära sig problemlösning och utveckla sin kunskap om tal samt hur hjälpmedel som miniräknare och dator kan användas i numerisk räkning. Han visar även hur geometrin kan göras meningsfull genom att eleverna får upptäcka sambandet mellan geometri som logiskt system och den konkreta verkligheten.

Boken vänder sig till lärarstuderande och till yrkesverksamma lärare, framför allt inom grundskolan.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1998
ISBN: 9789144002057
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 292 st
Ungefär var sjunde elev upplever skolmatematiken som ett stort misslyckande. Budskapet i denna bok är att det är möjligt även för dessa barn och ungdomar att lyckas med matematiken. En förutsättning är dock att de lär sig rätt matematik på rätt sätt – efter intresse, förmåga och behov. Boken består av två delar. I den första delen möter vi matematikinlärningens psykologi, och i den andra dess pedagogik. Först behandlas således hur eleverna lär och sedan hur deras lärande bör stimuleras. Som en röd tråd genom boken löper frågor om mål, metod och innehåll. Författaren redogör bl.a. för hur eleverna kan lära sig problemlösning och utveckla sin kunskap om tal samt hur hjälpmedel som miniräknare och dator kan användas i numerisk räkning. Han visar även hur geometrin kan göras meningsfull genom att eleverna får upptäcka sambandet mellan geometri som logiskt system och den konkreta verkligheten.

Boken vänder sig till lärarstuderande och till yrkesverksamma lärare, framför allt inom grundskolan.
Ungefär var sjunde elev upplever skolmatematiken som ett stort misslyckande. Budskapet i denna bok är att det är möjligt även för dessa barn och ungdomar att lyckas med matematiken. En förutsättning är dock att de lär sig rätt matematik på rätt sätt – efter intresse, förmåga och behov. Boken består av två delar. I den första delen möter vi matematikinlärningens psykologi, och i den andra dess pedagogik. Först behandlas således hur eleverna lär och sedan hur deras lärande bör stimuleras. Som en röd tråd genom boken löper frågor om mål, metod och innehåll. Författaren redogör bl.a. för hur eleverna kan lära sig problemlösning och utveckla sin kunskap om tal samt hur hjälpmedel som miniräknare och dator kan användas i numerisk räkning. Han visar även hur geometrin kan göras meningsfull genom att eleverna får upptäcka sambandet mellan geometri som logiskt system och den konkreta verkligheten.

Boken vänder sig till lärarstuderande och till yrkesverksamma lärare, framför allt inom grundskolan.
Begagnad bok
175 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
175 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar