Positiv specialpedagogik : teorier och tillämpningar; Ann-Katrin Swärd, Siv Fischbein, Monica Reichenberg, Andrea Atterström, Louisa Atterström, Diana Berthén, Olivia Carter, Solveig-Alma Halaas Lyster, Carolyn Harvey, Ann Johansson, Anna-Carin Jonsson, Alexandra Kappel, Elin Lande, Gullan Löwenbrand-Jansson, Matt Maguire, Aud Pettersen-Solberg, Catherine Shipton, Idor Svensson, Melainie Walker, Louise Wramner; 2020
endast ny

Positiv specialpedagogik : teorier och tillämpningar Upplaga 1

av Ann-Katrin Swärd, Siv Fischbein, Monica Reichenberg, Andrea Atterström, Louisa Atterström
m.fl.

Att framgångsrikt bemästra svåra uppgifter höjer självkänslan och gynnar hälsa och välmående. Det är därmed av största vikt att lärare främjar både sin egen och sina elevers tro på ständig utvecklingspotential. Ett hoppfullt perspektiv blir särskilt viktigt när man arbetar med elever som har diverse funktionsvariationer, vilket betonas som positiv specialpedagogik.

I denna bok ligger fokus på positiv specialpedagogik grundad i positiv pedagogik. Författarna strävar efter att tydliggöra begreppet genom att framhäva nyckelbegrepp som self-efficacy och inbyggda föreställningar om ens egen kapacitet. Dessa teoriers huvudbudskap är att lärare aktivt bör engagera sig i att boosta varje elevs självförtroende samt deras övertygelse om att varje individ kan lära och växa.

Författarna belyser även med konkreta exempel hur lärare kan stödja elever i deras väg mot självständighet och en aktiv roll i samhället.

Att framgångsrikt bemästra svåra uppgifter höjer självkänslan och gynnar hälsa och välmående. Det är därmed av största vikt att lärare främjar både sin egen och sina elevers tro på ständig utvecklingspotential. Ett hoppfullt perspektiv blir särskilt viktigt när man arbetar med elever som har diverse funktionsvariationer, vilket betonas som positiv specialpedagogik.

I denna bok ligger fokus på positiv specialpedagogik grundad i positiv pedagogik. Författarna strävar efter att tydliggöra begreppet genom att framhäva nyckelbegrepp som self-efficacy och inbyggda föreställningar om ens egen kapacitet. Dessa teoriers huvudbudskap är att lärare aktivt bör engagera sig i att boosta varje elevs självförtroende samt deras övertygelse om att varje individ kan lära och växa.

Författarna belyser även med konkreta exempel hur lärare kan stödja elever i deras väg mot självständighet och en aktiv roll i samhället.

Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2020
ISBN: 9789144137544
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 288 st

Att framgångsrikt bemästra svåra uppgifter höjer självkänslan och gynnar hälsa och välmående. Det är därmed av största vikt att lärare främjar både sin egen och sina elevers tro på ständig utvecklingspotential. Ett hoppfullt perspektiv blir särskilt viktigt när man arbetar med elever som har diverse funktionsvariationer, vilket betonas som positiv specialpedagogik.

I denna bok ligger fokus på positiv specialpedagogik grundad i positiv pedagogik. Författarna strävar efter att tydliggöra begreppet genom att framhäva nyckelbegrepp som self-efficacy och inbyggda föreställningar om ens egen kapacitet. Dessa teoriers huvudbudskap är att lärare aktivt bör engagera sig i att boosta varje elevs självförtroende samt deras övertygelse om att varje individ kan lära och växa.

Författarna belyser även med konkreta exempel hur lärare kan stödja elever i deras väg mot självständighet och en aktiv roll i samhället.

Att framgångsrikt bemästra svåra uppgifter höjer självkänslan och gynnar hälsa och välmående. Det är därmed av största vikt att lärare främjar både sin egen och sina elevers tro på ständig utvecklingspotential. Ett hoppfullt perspektiv blir särskilt viktigt när man arbetar med elever som har diverse funktionsvariationer, vilket betonas som positiv specialpedagogik.

I denna bok ligger fokus på positiv specialpedagogik grundad i positiv pedagogik. Författarna strävar efter att tydliggöra begreppet genom att framhäva nyckelbegrepp som self-efficacy och inbyggda föreställningar om ens egen kapacitet. Dessa teoriers huvudbudskap är att lärare aktivt bör engagera sig i att boosta varje elevs självförtroende samt deras övertygelse om att varje individ kan lära och växa.

Författarna belyser även med konkreta exempel hur lärare kan stödja elever i deras väg mot självständighet och en aktiv roll i samhället.

Ny bok
281 kr295 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
281 kr295 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)