Barn som inte leker - Från ensamhet till social lek; Marie-Louise Folkman, Eva Svedin; 2008
4 säljare

Barn som inte leker - Från ensamhet till social lek Upplaga 2

av Marie-Louise Folkman, Eva Svedin
I de flesta förskolegrupper ser vi barn som står utanför gemenskapen. Deras brist på lek är en stark signal om att de behöver stöd - oavsett vad svårigheterna beror på. Boken ger många exempel på hur man kan stödja dem.

Läs mer
Författarna väver samman ett pedagogiskt perspektiv med ett psykologiskt och visar hur teoretiker som Winnicott, Vygotsky och Antonowsky kan öka vår förståelse för vad de vuxna i förskolan betyder för barnens sociala lek.
Boken ger många exempel på hur förskolans personal kan lotsa barn från utanförskap till social lek med andra barn.

Om författarna
Marie-Louise Folkman är legitimerad psykolog med specialistbehörighet i pedagogisk psykologi. Eva Svedin är specialpedagog och fil.kand..
I de flesta förskolegrupper ser vi barn som står utanför gemenskapen. Deras brist på lek är en stark signal om att de behöver stöd - oavsett vad svårigheterna beror på. Boken ger många exempel på hur man kan stödja dem.

Läs mer
Författarna väver samman ett pedagogiskt perspektiv med ett psykologiskt och visar hur teoretiker som Winnicott, Vygotsky och Antonowsky kan öka vår förståelse för vad de vuxna i förskolan betyder för barnens sociala lek.
Boken ger många exempel på hur förskolans personal kan lotsa barn från utanförskap till social lek med andra barn.

Om författarna
Marie-Louise Folkman är legitimerad psykolog med specialistbehörighet i pedagogisk psykologi. Eva Svedin är specialpedagog och fil.kand..
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2008
ISBN: 9789147020454
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 136 st
I de flesta förskolegrupper ser vi barn som står utanför gemenskapen. Deras brist på lek är en stark signal om att de behöver stöd - oavsett vad svårigheterna beror på. Boken ger många exempel på hur man kan stödja dem.

Läs mer
Författarna väver samman ett pedagogiskt perspektiv med ett psykologiskt och visar hur teoretiker som Winnicott, Vygotsky och Antonowsky kan öka vår förståelse för vad de vuxna i förskolan betyder för barnens sociala lek.
Boken ger många exempel på hur förskolans personal kan lotsa barn från utanförskap till social lek med andra barn.

Om författarna
Marie-Louise Folkman är legitimerad psykolog med specialistbehörighet i pedagogisk psykologi. Eva Svedin är specialpedagog och fil.kand..
I de flesta förskolegrupper ser vi barn som står utanför gemenskapen. Deras brist på lek är en stark signal om att de behöver stöd - oavsett vad svårigheterna beror på. Boken ger många exempel på hur man kan stödja dem.

Läs mer
Författarna väver samman ett pedagogiskt perspektiv med ett psykologiskt och visar hur teoretiker som Winnicott, Vygotsky och Antonowsky kan öka vår förståelse för vad de vuxna i förskolan betyder för barnens sociala lek.
Boken ger många exempel på hur förskolans personal kan lotsa barn från utanförskap till social lek med andra barn.

Om författarna
Marie-Louise Folkman är legitimerad psykolog med specialistbehörighet i pedagogisk psykologi. Eva Svedin är specialpedagog och fil.kand..
Begagnad bok
169 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 dagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
169 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 dagar