Bedömning av yrkesrelaterat kunnande; Carl-Gustaf Carlsson, Per Gerrevall, Astrid Pettersson; 2007
5+ säljare

Bedömning av yrkesrelaterat kunnande Upplaga 1

av Carl-Gustaf Carlsson, Per Gerrevall, Astrid Pettersson
Bedömning är en viktig del av de skolerfarenheter vi bär med oss. Men bedömning av kunskap och kompetens och resultatet av dessa bedömningar är även av fundamentalt intresse för arbetslivet. Bedömning har från att vara något nästan odiskutabelt lyfts fram mer och mer som ett område som måste problematiseras. Med en allt närmare koppling mellan skola och arbetsliv blir bedömning av yrkesrelaterat kunnande en angelägen fråga för båda parter att diskutera.

Läs mer
Författarna har fokuserat bedömning av yrkesrelevant kunnande och kompetens. Följande frågor tas upp:
- På vilka sätt har samhällsutvecklingen förändrat kompetensbegreppets innebörd?
- Vilka syften har bedömning av yrkesrelaterat kunnande internationellt?
- Vad och hur bedöms yrkesrelaterat kunnande internationellt?
- Vilka bedömningstraditioner finns i arbetslivet och hur ser de ut i den gymnasiala utbildningen?
- En provbank för program med yrkesämnen, vad kan den innehålla?
Författarna lyfter särskilt fram hur viktiga begreppen autenticitet och synlighet är i den yrkesrelaterade bedömningen och att dessa begrepp kan fungera som ledstjärnor för den framtida utvecklingen.
Boken vänder sig till lärare och studenter inom lärarutbildning, till gymnasielärare och till utbildningsansvariga inom företag.
Bedömning är en viktig del av de skolerfarenheter vi bär med oss. Men bedömning av kunskap och kompetens och resultatet av dessa bedömningar är även av fundamentalt intresse för arbetslivet. Bedömning har från att vara något nästan odiskutabelt lyfts fram mer och mer som ett område som måste problematiseras. Med en allt närmare koppling mellan skola och arbetsliv blir bedömning av yrkesrelaterat kunnande en angelägen fråga för båda parter att diskutera.

Läs mer
Författarna har fokuserat bedömning av yrkesrelevant kunnande och kompetens. Följande frågor tas upp:
- På vilka sätt har samhällsutvecklingen förändrat kompetensbegreppets innebörd?
- Vilka syften har bedömning av yrkesrelaterat kunnande internationellt?
- Vad och hur bedöms yrkesrelaterat kunnande internationellt?
- Vilka bedömningstraditioner finns i arbetslivet och hur ser de ut i den gymnasiala utbildningen?
- En provbank för program med yrkesämnen, vad kan den innehålla?
Författarna lyfter särskilt fram hur viktiga begreppen autenticitet och synlighet är i den yrkesrelaterade bedömningen och att dessa begrepp kan fungera som ledstjärnor för den framtida utvecklingen.
Boken vänder sig till lärare och studenter inom lärarutbildning, till gymnasielärare och till utbildningsansvariga inom företag.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2007
ISBN: 9789176566442
Förlag: Stockholms Universitets förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 140 st
2 upplagor
Upplaga 2 (2016)
från 149 kr
Upplaga 1 (2007)
från 85 kr
Bedömning är en viktig del av de skolerfarenheter vi bär med oss. Men bedömning av kunskap och kompetens och resultatet av dessa bedömningar är även av fundamentalt intresse för arbetslivet. Bedömning har från att vara något nästan odiskutabelt lyfts fram mer och mer som ett område som måste problematiseras. Med en allt närmare koppling mellan skola och arbetsliv blir bedömning av yrkesrelaterat kunnande en angelägen fråga för båda parter att diskutera.

Läs mer
Författarna har fokuserat bedömning av yrkesrelevant kunnande och kompetens. Följande frågor tas upp:
- På vilka sätt har samhällsutvecklingen förändrat kompetensbegreppets innebörd?
- Vilka syften har bedömning av yrkesrelaterat kunnande internationellt?
- Vad och hur bedöms yrkesrelaterat kunnande internationellt?
- Vilka bedömningstraditioner finns i arbetslivet och hur ser de ut i den gymnasiala utbildningen?
- En provbank för program med yrkesämnen, vad kan den innehålla?
Författarna lyfter särskilt fram hur viktiga begreppen autenticitet och synlighet är i den yrkesrelaterade bedömningen och att dessa begrepp kan fungera som ledstjärnor för den framtida utvecklingen.
Boken vänder sig till lärare och studenter inom lärarutbildning, till gymnasielärare och till utbildningsansvariga inom företag.
Bedömning är en viktig del av de skolerfarenheter vi bär med oss. Men bedömning av kunskap och kompetens och resultatet av dessa bedömningar är även av fundamentalt intresse för arbetslivet. Bedömning har från att vara något nästan odiskutabelt lyfts fram mer och mer som ett område som måste problematiseras. Med en allt närmare koppling mellan skola och arbetsliv blir bedömning av yrkesrelaterat kunnande en angelägen fråga för båda parter att diskutera.

Läs mer
Författarna har fokuserat bedömning av yrkesrelevant kunnande och kompetens. Följande frågor tas upp:
- På vilka sätt har samhällsutvecklingen förändrat kompetensbegreppets innebörd?
- Vilka syften har bedömning av yrkesrelaterat kunnande internationellt?
- Vad och hur bedöms yrkesrelaterat kunnande internationellt?
- Vilka bedömningstraditioner finns i arbetslivet och hur ser de ut i den gymnasiala utbildningen?
- En provbank för program med yrkesämnen, vad kan den innehålla?
Författarna lyfter särskilt fram hur viktiga begreppen autenticitet och synlighet är i den yrkesrelaterade bedömningen och att dessa begrepp kan fungera som ledstjärnor för den framtida utvecklingen.
Boken vänder sig till lärare och studenter inom lärarutbildning, till gymnasielärare och till utbildningsansvariga inom företag.
Begagnad bok
85 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
85 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar