Skolans värdegrund 2.0; David O. Kronlid; 2017
spara 34%
5+ säljare

Skolans värdegrund 2.0 Upplaga 1

av David O. Kronlid
I Skolans värdegrund 2.0 driver författaren argumentet att skolans värdegrundsmodell har kommit att bli alltför dominerande för det etiska arbetet i skolan. På grund av sin inneboende stelhet är modellen inte ultimat varken för dagens samhälle eller dagens skola.

De moraliska utmaningar som vi möter idag, som t.ex. klimatförändringar, globalisering och förlust av den biologiska mångfalden, gör att skolan är i stort behov av en mer flexibel etikmodell. I värdegrundens ställe presenteras därför en mer dynamisk förståelse för etik.

Skolans värdegrund 2.0 vänder sig till lärarutbildare, lärare och lärarstudenter och syftar till att lyfta en diskussion om den dominerande värdegrundmodellen och hjälpa skolor att komma vidare i sitt etikarbete.
I Skolans värdegrund 2.0 driver författaren argumentet att skolans värdegrundsmodell har kommit att bli alltför dominerande för det etiska arbetet i skolan. På grund av sin inneboende stelhet är modellen inte ultimat varken för dagens samhälle eller dagens skola.

De moraliska utmaningar som vi möter idag, som t.ex. klimatförändringar, globalisering och förlust av den biologiska mångfalden, gör att skolan är i stort behov av en mer flexibel etikmodell. I värdegrundens ställe presenteras därför en mer dynamisk förståelse för etik.

Skolans värdegrund 2.0 vänder sig till lärarutbildare, lärare och lärarstudenter och syftar till att lyfta en diskussion om den dominerande värdegrundmodellen och hjälpa skolor att komma vidare i sitt etikarbete.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2017
ISBN: 9789127146525
Förlag: Natur & Kultur Akademisk
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 195 st
I Skolans värdegrund 2.0 driver författaren argumentet att skolans värdegrundsmodell har kommit att bli alltför dominerande för det etiska arbetet i skolan. På grund av sin inneboende stelhet är modellen inte ultimat varken för dagens samhälle eller dagens skola.

De moraliska utmaningar som vi möter idag, som t.ex. klimatförändringar, globalisering och förlust av den biologiska mångfalden, gör att skolan är i stort behov av en mer flexibel etikmodell. I värdegrundens ställe presenteras därför en mer dynamisk förståelse för etik.

Skolans värdegrund 2.0 vänder sig till lärarutbildare, lärare och lärarstudenter och syftar till att lyfta en diskussion om den dominerande värdegrundmodellen och hjälpa skolor att komma vidare i sitt etikarbete.
I Skolans värdegrund 2.0 driver författaren argumentet att skolans värdegrundsmodell har kommit att bli alltför dominerande för det etiska arbetet i skolan. På grund av sin inneboende stelhet är modellen inte ultimat varken för dagens samhälle eller dagens skola.

De moraliska utmaningar som vi möter idag, som t.ex. klimatförändringar, globalisering och förlust av den biologiska mångfalden, gör att skolan är i stort behov av en mer flexibel etikmodell. I värdegrundens ställe presenteras därför en mer dynamisk förståelse för etik.

Skolans värdegrund 2.0 vänder sig till lärarutbildare, lärare och lärarstudenter och syftar till att lyfta en diskussion om den dominerande värdegrundmodellen och hjälpa skolor att komma vidare i sitt etikarbete.
Begagnad bok
279 kr417 krSpara 138 kr (34%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
279 kr417 krSpara 138 kr (34%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar