Business Research Methods; Bill Harley, Alan Bryman, Emma Bell; 2019
5+ säljare

Business Research Methods Upplaga 5

av Bill Harley, Alan Bryman, Emma Bell

Business Research Methods är en komplett introduktion till företagsforskning och är en idealisk guide för studenter som påbörjar ett forskningsprojekt. Denna lärobok har utvecklats särskilt med tanke på ekonomi- och managementstudenter och utforskar karaktären och syftet med affärsforskning och de frågor som den medför, samtidigt som den också ger studenterna praktiska råd genom rutorna "Tips och färdigheter". Förutom ett brett utbud av relevanta exempel innehåller boken en omfattande diskussion om etik, och en stark betoning på de vanligaste utmaningarna som studenter ställs inför, såsom att välja en forskningsfråga, planera ett projekt och skriva itup. 


Nya röster och perspektiv genomsyrar hela denna utgåva. Den nya författaren, Bill Harley, internationaliserar bokens innehåll ytterligare, baserat på hans expertis inom australiensiskt företagande och ledarskap. Hör också Amrit, Jordan, Anna, Ed och Alex - ytterligare fem studenter vars personliga insikter och råd i avsnittet "Studentupplevelser" hjälper dig att undvika vanliga misstag och följa deras framgångsrika strategier när du ska genomföra ditt eget forskningsprojekt.

Business Research Methods är en komplett introduktion till företagsforskning och är en idealisk guide för studenter som påbörjar ett forskningsprojekt. Denna lärobok har utvecklats särskilt med tanke på ekonomi- och managementstudenter och utforskar karaktären och syftet med affärsforskning och de frågor som den medför, samtidigt som den också ger studenterna praktiska råd genom rutorna "Tips och färdigheter". Förutom ett brett utbud av relevanta exempel innehåller boken en omfattande diskussion om etik, och en stark betoning på de vanligaste utmaningarna som studenter ställs inför, såsom att välja en forskningsfråga, planera ett projekt och skriva itup. 


Nya röster och perspektiv genomsyrar hela denna utgåva. Den nya författaren, Bill Harley, internationaliserar bokens innehåll ytterligare, baserat på hans expertis inom australiensiskt företagande och ledarskap. Hör också Amrit, Jordan, Anna, Ed och Alex - ytterligare fem studenter vars personliga insikter och råd i avsnittet "Studentupplevelser" hjälper dig att undvika vanliga misstag och följa deras framgångsrika strategier när du ska genomföra ditt eget forskningsprojekt.

Upplaga: 5e upplagan
Utgiven: 2019
ISBN: 9780198809876
Förlag: Oxford University Press
Format: Häftad
Språk: Engelska
Sidor: 342 st

Business Research Methods är en komplett introduktion till företagsforskning och är en idealisk guide för studenter som påbörjar ett forskningsprojekt. Denna lärobok har utvecklats särskilt med tanke på ekonomi- och managementstudenter och utforskar karaktären och syftet med affärsforskning och de frågor som den medför, samtidigt som den också ger studenterna praktiska råd genom rutorna "Tips och färdigheter". Förutom ett brett utbud av relevanta exempel innehåller boken en omfattande diskussion om etik, och en stark betoning på de vanligaste utmaningarna som studenter ställs inför, såsom att välja en forskningsfråga, planera ett projekt och skriva itup. 


Nya röster och perspektiv genomsyrar hela denna utgåva. Den nya författaren, Bill Harley, internationaliserar bokens innehåll ytterligare, baserat på hans expertis inom australiensiskt företagande och ledarskap. Hör också Amrit, Jordan, Anna, Ed och Alex - ytterligare fem studenter vars personliga insikter och råd i avsnittet "Studentupplevelser" hjälper dig att undvika vanliga misstag och följa deras framgångsrika strategier när du ska genomföra ditt eget forskningsprojekt.

Business Research Methods är en komplett introduktion till företagsforskning och är en idealisk guide för studenter som påbörjar ett forskningsprojekt. Denna lärobok har utvecklats särskilt med tanke på ekonomi- och managementstudenter och utforskar karaktären och syftet med affärsforskning och de frågor som den medför, samtidigt som den också ger studenterna praktiska råd genom rutorna "Tips och färdigheter". Förutom ett brett utbud av relevanta exempel innehåller boken en omfattande diskussion om etik, och en stark betoning på de vanligaste utmaningarna som studenter ställs inför, såsom att välja en forskningsfråga, planera ett projekt och skriva itup. 


Nya röster och perspektiv genomsyrar hela denna utgåva. Den nya författaren, Bill Harley, internationaliserar bokens innehåll ytterligare, baserat på hans expertis inom australiensiskt företagande och ledarskap. Hör också Amrit, Jordan, Anna, Ed och Alex - ytterligare fem studenter vars personliga insikter och råd i avsnittet "Studentupplevelser" hjälper dig att undvika vanliga misstag och följa deras framgångsrika strategier när du ska genomföra ditt eget forskningsprojekt.

Begagnad bok
449 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
449 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar