Den fria lekens pedagogik : teori och praktik om fantasileken; Birgitta Knutsdotter Olofsson; 2017
spara 34%
5+ säljare

Den fria lekens pedagogik : teori och praktik om fantasileken Upplaga 1

av Birgitta Knutsdotter Olofsson

I "Den fria lekens pedagogik" förklarar Birgitta Knutsdotter Olofsson vikten av att engagera sig i fantasilek, vilket är barnens egna sätt att lära. Livliga exempel från verkliga situationer illustrerar hur barnen får chans att träna grundläggande färdigheter. Det handlar om att lära sig att kontrollera sin kropp, att utveckla kommunikativa färdigheter, att kunna uttrycka och hantera känslor och, framför allt, att kunna tänka självständigt, samarbeta och kompromissa.

Boken är grundad på Birgitta Knutsdotter Olofssons omfattande forskning kring lek, vilket har format pedagogiken i den fria leken. De olika forskningsprojekten har tidigare publicerats. I denna bok samlas och summeras Birgitta Knutsdotter Olofssons forskning, som idag är mycket relevant.

Boken avslutas med ett efterord av Ingrid Engdahl, docent vid Stockholms universitet. Hon kopplar forskningen om pedagogiken i den fria leken till den dynamiska utveckling inom utbildningspolitiken som har ägt rum i förskolan under de senaste årtiondena, och ger en utmärkt överblick över vad styrande dokument säger om lek.

Boken vänder sig till såväl blivande som yrkesverksamma förskollärare, samt alla som är intresserade av barns utveckling.

I "Den fria lekens pedagogik" förklarar Birgitta Knutsdotter Olofsson vikten av att engagera sig i fantasilek, vilket är barnens egna sätt att lära. Livliga exempel från verkliga situationer illustrerar hur barnen får chans att träna grundläggande färdigheter. Det handlar om att lära sig att kontrollera sin kropp, att utveckla kommunikativa färdigheter, att kunna uttrycka och hantera känslor och, framför allt, att kunna tänka självständigt, samarbeta och kompromissa.

Boken är grundad på Birgitta Knutsdotter Olofssons omfattande forskning kring lek, vilket har format pedagogiken i den fria leken. De olika forskningsprojekten har tidigare publicerats. I denna bok samlas och summeras Birgitta Knutsdotter Olofssons forskning, som idag är mycket relevant.

Boken avslutas med ett efterord av Ingrid Engdahl, docent vid Stockholms universitet. Hon kopplar forskningen om pedagogiken i den fria leken till den dynamiska utveckling inom utbildningspolitiken som har ägt rum i förskolan under de senaste årtiondena, och ger en utmärkt överblick över vad styrande dokument säger om lek.

Boken vänder sig till såväl blivande som yrkesverksamma förskollärare, samt alla som är intresserade av barns utveckling.

Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2017
ISBN: 9789147122394
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 240 st

I "Den fria lekens pedagogik" förklarar Birgitta Knutsdotter Olofsson vikten av att engagera sig i fantasilek, vilket är barnens egna sätt att lära. Livliga exempel från verkliga situationer illustrerar hur barnen får chans att träna grundläggande färdigheter. Det handlar om att lära sig att kontrollera sin kropp, att utveckla kommunikativa färdigheter, att kunna uttrycka och hantera känslor och, framför allt, att kunna tänka självständigt, samarbeta och kompromissa.

Boken är grundad på Birgitta Knutsdotter Olofssons omfattande forskning kring lek, vilket har format pedagogiken i den fria leken. De olika forskningsprojekten har tidigare publicerats. I denna bok samlas och summeras Birgitta Knutsdotter Olofssons forskning, som idag är mycket relevant.

Boken avslutas med ett efterord av Ingrid Engdahl, docent vid Stockholms universitet. Hon kopplar forskningen om pedagogiken i den fria leken till den dynamiska utveckling inom utbildningspolitiken som har ägt rum i förskolan under de senaste årtiondena, och ger en utmärkt överblick över vad styrande dokument säger om lek.

Boken vänder sig till såväl blivande som yrkesverksamma förskollärare, samt alla som är intresserade av barns utveckling.

I "Den fria lekens pedagogik" förklarar Birgitta Knutsdotter Olofsson vikten av att engagera sig i fantasilek, vilket är barnens egna sätt att lära. Livliga exempel från verkliga situationer illustrerar hur barnen får chans att träna grundläggande färdigheter. Det handlar om att lära sig att kontrollera sin kropp, att utveckla kommunikativa färdigheter, att kunna uttrycka och hantera känslor och, framför allt, att kunna tänka självständigt, samarbeta och kompromissa.

Boken är grundad på Birgitta Knutsdotter Olofssons omfattande forskning kring lek, vilket har format pedagogiken i den fria leken. De olika forskningsprojekten har tidigare publicerats. I denna bok samlas och summeras Birgitta Knutsdotter Olofssons forskning, som idag är mycket relevant.

Boken avslutas med ett efterord av Ingrid Engdahl, docent vid Stockholms universitet. Hon kopplar forskningen om pedagogiken i den fria leken till den dynamiska utveckling inom utbildningspolitiken som har ägt rum i förskolan under de senaste årtiondena, och ger en utmärkt överblick över vad styrande dokument säger om lek.

Boken vänder sig till såväl blivande som yrkesverksamma förskollärare, samt alla som är intresserade av barns utveckling.

Begagnad bok
229 kr345 krSpara 116 kr (34%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
229 kr345 krSpara 116 kr (34%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar