Det vet vi om : språkstimulering i förskolan; Liv Gjems; 2018
5+ säljare

Det vet vi om : språkstimulering i förskolan Upplaga 1

av Liv Gjems
Barn träder in i en språkmiljö i samma stund som de föds, och de utvecklar sitt språk i mötet med vuxna som gör dem delaktiga i språkligt samspel. Allt lärande, inte minst språkinlärning, är beroende av goda, trygga relationer mellan vuxna och barn. I den här boken presenteras forskningsbaserad kunskap om det vi vet stödjer och främjar barns språkutveckling i förskolan. Barnen på en förskola kan ha vitt skilda språkliga erfarenheter och behovet av stöd och stimulans kan variera mycket. Frågan som står i fokus här är därför: Hur kan vi stimulera språkutvecklingen hos alla barn?

”Det vet vi om – förskolan” är en serie praxisnära och praxisorienterade böcker som ger inblick i aktuella utmaningar i förskolans pedago­giska verksamhet. Serien presenterar aktuella teman med syftet att göra forskningsbaserad kunskap om förbättringar av kvaliteten på det pedagogiska arbetet mer lättillgänglig för pedagoger och förskole­ledning. Seriens mål är att öka sannolikheten för att denna kunskap också tillämpas i den pedagogiska verksamheten.
Barn träder in i en språkmiljö i samma stund som de föds, och de utvecklar sitt språk i mötet med vuxna som gör dem delaktiga i språkligt samspel. Allt lärande, inte minst språkinlärning, är beroende av goda, trygga relationer mellan vuxna och barn. I den här boken presenteras forskningsbaserad kunskap om det vi vet stödjer och främjar barns språkutveckling i förskolan. Barnen på en förskola kan ha vitt skilda språkliga erfarenheter och behovet av stöd och stimulans kan variera mycket. Frågan som står i fokus här är därför: Hur kan vi stimulera språkutvecklingen hos alla barn?

”Det vet vi om – förskolan” är en serie praxisnära och praxisorienterade böcker som ger inblick i aktuella utmaningar i förskolans pedago­giska verksamhet. Serien presenterar aktuella teman med syftet att göra forskningsbaserad kunskap om förbättringar av kvaliteten på det pedagogiska arbetet mer lättillgänglig för pedagoger och förskole­ledning. Seriens mål är att öka sannolikheten för att denna kunskap också tillämpas i den pedagogiska verksamheten.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2018
ISBN: 9789144129341
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 109 st
Barn träder in i en språkmiljö i samma stund som de föds, och de utvecklar sitt språk i mötet med vuxna som gör dem delaktiga i språkligt samspel. Allt lärande, inte minst språkinlärning, är beroende av goda, trygga relationer mellan vuxna och barn. I den här boken presenteras forskningsbaserad kunskap om det vi vet stödjer och främjar barns språkutveckling i förskolan. Barnen på en förskola kan ha vitt skilda språkliga erfarenheter och behovet av stöd och stimulans kan variera mycket. Frågan som står i fokus här är därför: Hur kan vi stimulera språkutvecklingen hos alla barn?

”Det vet vi om – förskolan” är en serie praxisnära och praxisorienterade böcker som ger inblick i aktuella utmaningar i förskolans pedago­giska verksamhet. Serien presenterar aktuella teman med syftet att göra forskningsbaserad kunskap om förbättringar av kvaliteten på det pedagogiska arbetet mer lättillgänglig för pedagoger och förskole­ledning. Seriens mål är att öka sannolikheten för att denna kunskap också tillämpas i den pedagogiska verksamheten.
Barn träder in i en språkmiljö i samma stund som de föds, och de utvecklar sitt språk i mötet med vuxna som gör dem delaktiga i språkligt samspel. Allt lärande, inte minst språkinlärning, är beroende av goda, trygga relationer mellan vuxna och barn. I den här boken presenteras forskningsbaserad kunskap om det vi vet stödjer och främjar barns språkutveckling i förskolan. Barnen på en förskola kan ha vitt skilda språkliga erfarenheter och behovet av stöd och stimulans kan variera mycket. Frågan som står i fokus här är därför: Hur kan vi stimulera språkutvecklingen hos alla barn?

”Det vet vi om – förskolan” är en serie praxisnära och praxisorienterade böcker som ger inblick i aktuella utmaningar i förskolans pedago­giska verksamhet. Serien presenterar aktuella teman med syftet att göra forskningsbaserad kunskap om förbättringar av kvaliteten på det pedagogiska arbetet mer lättillgänglig för pedagoger och förskole­ledning. Seriens mål är att öka sannolikheten för att denna kunskap också tillämpas i den pedagogiska verksamheten.
Begagnad bok
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar