Didaktik - - teori, reflektion och praktik; Anne Reinertsen, Tomas Englund, Sigrun Gudmundsdottir, Tomas Kroksmark, Ference Marton, Bjørg Brandtzæg Gundem, Nils P. Nordtømme, Pertti Kansanen, Werner Jank, Hilbert Meyer, Stefan Hopmann, Wolfgang Klafki; 1997
spara 49%
5+ säljare

Didaktik - - teori, reflektion och praktik Upplaga 1

av Anne Reinertsen, Tomas Englund, Sigrun Gudmundsdottir, Tomas Kroksmark, Ference Marton
m.fl.
Syftet med denna bok är att visa vilken betydelse didaktisk teori har för lärares arbete. Några av de frågor som ställs är: Vad är egentligen en didaktisk teori? Ger sådana teorier råd om hur undervisning ska planeras, genomföras och utvecklas? Hur är didaktiska teorier förbundna med den enskilda lärarens didaktiska tänkande och handlande? Hur använder lärare sig av teorier? Är undervisningsrutin ett hinder eller en förutsättning för att utveckla ett personligt didaktiskt koncept? Svaren på dessa frågor har varierat under olika perioder och varierar även idag mellan olika forskare och traditioner i olika länder. Författarna ger en internationell översikt över de didaktiska teorier och modeller som är aktuella idag samt redogör för förhållandet mellan didaktisk teori, lärares didaktiska tänkande och deras praktiska pedagogiska handlande. Författarna, som är verksamma i olika länder, är välkända representanter inom sina respektive specialområden.Eftersom det didaktiska tänkandet är en process som tar sin början redan under utbildningstiden, är boken lika viktig för blivande lärare som för dem som redan är yrkesverksamma. Den passar utmärkt som kurslitteratur i lärarutbildningar och i fortbildningssammanhang. Översättning: Ursula Manthey
Syftet med denna bok är att visa vilken betydelse didaktisk teori har för lärares arbete. Några av de frågor som ställs är: Vad är egentligen en didaktisk teori? Ger sådana teorier råd om hur undervisning ska planeras, genomföras och utvecklas? Hur är didaktiska teorier förbundna med den enskilda lärarens didaktiska tänkande och handlande? Hur använder lärare sig av teorier? Är undervisningsrutin ett hinder eller en förutsättning för att utveckla ett personligt didaktiskt koncept? Svaren på dessa frågor har varierat under olika perioder och varierar även idag mellan olika forskare och traditioner i olika länder. Författarna ger en internationell översikt över de didaktiska teorier och modeller som är aktuella idag samt redogör för förhållandet mellan didaktisk teori, lärares didaktiska tänkande och deras praktiska pedagogiska handlande. Författarna, som är verksamma i olika länder, är välkända representanter inom sina respektive specialområden.Eftersom det didaktiska tänkandet är en process som tar sin början redan under utbildningstiden, är boken lika viktig för blivande lärare som för dem som redan är yrkesverksamma. Den passar utmärkt som kurslitteratur i lärarutbildningar och i fortbildningssammanhang. Översättning: Ursula Manthey
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1997
ISBN: 9789144479415
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 268 st
Syftet med denna bok är att visa vilken betydelse didaktisk teori har för lärares arbete. Några av de frågor som ställs är: Vad är egentligen en didaktisk teori? Ger sådana teorier råd om hur undervisning ska planeras, genomföras och utvecklas? Hur är didaktiska teorier förbundna med den enskilda lärarens didaktiska tänkande och handlande? Hur använder lärare sig av teorier? Är undervisningsrutin ett hinder eller en förutsättning för att utveckla ett personligt didaktiskt koncept? Svaren på dessa frågor har varierat under olika perioder och varierar även idag mellan olika forskare och traditioner i olika länder. Författarna ger en internationell översikt över de didaktiska teorier och modeller som är aktuella idag samt redogör för förhållandet mellan didaktisk teori, lärares didaktiska tänkande och deras praktiska pedagogiska handlande. Författarna, som är verksamma i olika länder, är välkända representanter inom sina respektive specialområden.Eftersom det didaktiska tänkandet är en process som tar sin början redan under utbildningstiden, är boken lika viktig för blivande lärare som för dem som redan är yrkesverksamma. Den passar utmärkt som kurslitteratur i lärarutbildningar och i fortbildningssammanhang. Översättning: Ursula Manthey
Syftet med denna bok är att visa vilken betydelse didaktisk teori har för lärares arbete. Några av de frågor som ställs är: Vad är egentligen en didaktisk teori? Ger sådana teorier råd om hur undervisning ska planeras, genomföras och utvecklas? Hur är didaktiska teorier förbundna med den enskilda lärarens didaktiska tänkande och handlande? Hur använder lärare sig av teorier? Är undervisningsrutin ett hinder eller en förutsättning för att utveckla ett personligt didaktiskt koncept? Svaren på dessa frågor har varierat under olika perioder och varierar även idag mellan olika forskare och traditioner i olika länder. Författarna ger en internationell översikt över de didaktiska teorier och modeller som är aktuella idag samt redogör för förhållandet mellan didaktisk teori, lärares didaktiska tänkande och deras praktiska pedagogiska handlande. Författarna, som är verksamma i olika länder, är välkända representanter inom sina respektive specialområden.Eftersom det didaktiska tänkandet är en process som tar sin början redan under utbildningstiden, är boken lika viktig för blivande lärare som för dem som redan är yrkesverksamma. Den passar utmärkt som kurslitteratur i lärarutbildningar och i fortbildningssammanhang. Översättning: Ursula Manthey
Begagnad bok
185 kr357 krSpara 172 kr (49%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
185 kr357 krSpara 172 kr (49%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar