Elevens värld : introduktion till pedagogisk psykologi; Gunn Imsen; 2006
spara 42%
5+ säljare

Elevens värld : introduktion till pedagogisk psykologi Upplaga 4

av Gunn Imsen
Den här boken handlar om hur det är att vara ung i dagens skola och samhälle, om hur det allt mer teknifierade och konkurrenspräglade samhällsklimatet påverkar elevers lärande och upplevelser av skolan. I den här fjärde omarbetade upplagan fokuserar författaren på de fyra teoritraditionerna behavioristisk, kognitiv, konstruktivistisk och sociokulturell teori och hur de har relevans för skolans arbete. Teorierna illustreras med konkreta och levande exempel från skolans vardag. Temat om socialisering har fått ökar utrymme i jämförelse med tidigare utgåvor tillsammans med frågor individualiserad undervisning bl.a. enligt Vygotskijs teorier om närmaste utvecklingszon. Författaren lyfter också ett antal kritiska frågor om ensidighet i pedagogiskt tänkande och arbete. Hon argumenterar för balans och helhet i utformningen av uppfostran, utbildning och skolans läromiljöer. Boken, som är en klassiker inom området pedagogisk psykologi vänder sig till studenter på lärarutbildning och pedagogik samt verksamma lärare.
Den här boken handlar om hur det är att vara ung i dagens skola och samhälle, om hur det allt mer teknifierade och konkurrenspräglade samhällsklimatet påverkar elevers lärande och upplevelser av skolan. I den här fjärde omarbetade upplagan fokuserar författaren på de fyra teoritraditionerna behavioristisk, kognitiv, konstruktivistisk och sociokulturell teori och hur de har relevans för skolans arbete. Teorierna illustreras med konkreta och levande exempel från skolans vardag. Temat om socialisering har fått ökar utrymme i jämförelse med tidigare utgåvor tillsammans med frågor individualiserad undervisning bl.a. enligt Vygotskijs teorier om närmaste utvecklingszon. Författaren lyfter också ett antal kritiska frågor om ensidighet i pedagogiskt tänkande och arbete. Hon argumenterar för balans och helhet i utformningen av uppfostran, utbildning och skolans läromiljöer. Boken, som är en klassiker inom området pedagogisk psykologi vänder sig till studenter på lärarutbildning och pedagogik samt verksamma lärare.
Upplaga: 4e upplagan
Utgiven: 2006
ISBN: 9789144002712
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 644 st
4 upplagor
Upplaga 3 (2000)
från 149 kr
Upplaga 2 (1993)
från 115 kr
Upplaga 1 (1988)
Tillfälligt slut
Upplaga 4 (2006)
från 285 kr
Den här boken handlar om hur det är att vara ung i dagens skola och samhälle, om hur det allt mer teknifierade och konkurrenspräglade samhällsklimatet påverkar elevers lärande och upplevelser av skolan. I den här fjärde omarbetade upplagan fokuserar författaren på de fyra teoritraditionerna behavioristisk, kognitiv, konstruktivistisk och sociokulturell teori och hur de har relevans för skolans arbete. Teorierna illustreras med konkreta och levande exempel från skolans vardag. Temat om socialisering har fått ökar utrymme i jämförelse med tidigare utgåvor tillsammans med frågor individualiserad undervisning bl.a. enligt Vygotskijs teorier om närmaste utvecklingszon. Författaren lyfter också ett antal kritiska frågor om ensidighet i pedagogiskt tänkande och arbete. Hon argumenterar för balans och helhet i utformningen av uppfostran, utbildning och skolans läromiljöer. Boken, som är en klassiker inom området pedagogisk psykologi vänder sig till studenter på lärarutbildning och pedagogik samt verksamma lärare.
Den här boken handlar om hur det är att vara ung i dagens skola och samhälle, om hur det allt mer teknifierade och konkurrenspräglade samhällsklimatet påverkar elevers lärande och upplevelser av skolan. I den här fjärde omarbetade upplagan fokuserar författaren på de fyra teoritraditionerna behavioristisk, kognitiv, konstruktivistisk och sociokulturell teori och hur de har relevans för skolans arbete. Teorierna illustreras med konkreta och levande exempel från skolans vardag. Temat om socialisering har fått ökar utrymme i jämförelse med tidigare utgåvor tillsammans med frågor individualiserad undervisning bl.a. enligt Vygotskijs teorier om närmaste utvecklingszon. Författaren lyfter också ett antal kritiska frågor om ensidighet i pedagogiskt tänkande och arbete. Hon argumenterar för balans och helhet i utformningen av uppfostran, utbildning och skolans läromiljöer. Boken, som är en klassiker inom området pedagogisk psykologi vänder sig till studenter på lärarutbildning och pedagogik samt verksamma lärare.
Begagnad bok
285 kr486 krSpara 201 kr (42%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
285 kr486 krSpara 201 kr (42%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar