Didaktisk (o)takt i förskolan - Exempel med didaktiskt ledarskap, didaktiska nätverk och specialpedagogisk didak; Ann-Christine Vallberg Roth, Linda Palla; 2020
spara 21%
5+ säljare

Didaktisk (o)takt i förskolan - Exempel med didaktiskt ledarskap, didaktiska nätverk och specialpedagogisk didak Upplaga 1

av Ann-Christine Vallberg Roth, Linda Palla
Boken tar upp didaktik i förskolan med fokus på didaktisk takt och otakt. Didaktik avser konsten att undervisa. Vi utgår inte från ”one size fits all”, utan boken bidrar med rikliga exempel på didaktisk takt och otakt i relation till ledarskap och nätverk som kan skapa förutsättningar för undervisning, liksom specialpedagogisk didaktik som är inriktad på såväl alla som varje barn.

Exempel i boken hämtas från material som ingår i två forsknings- och utvecklingsprogram, ett med beteckningen ”Undervisning i förskolan” (UndiF) och ett med titeln ”Flerstämmig undervisning i förskola” (FundiF).

Boken kan med fördel utgöra en kursbok i förskollärarutbildning, men också i fortbildning av verksamma förskollärare, rektorer och specialpedagoger i förskola. Den kan läsas självständigt men också ses som en vidareutveckling av böckerna Professionell yrkes­utövning i förskola: kontinuitet och förändring (Rubinstein Reich, Tallberg ­Broman & Vallberg Roth, 2017) och Didaktik – flerstämmig under­visning i förskolan (Vallberg Roth, Holmberg, Löf & Stensson, 2020).
Boken tar upp didaktik i förskolan med fokus på didaktisk takt och otakt. Didaktik avser konsten att undervisa. Vi utgår inte från ”one size fits all”, utan boken bidrar med rikliga exempel på didaktisk takt och otakt i relation till ledarskap och nätverk som kan skapa förutsättningar för undervisning, liksom specialpedagogisk didaktik som är inriktad på såväl alla som varje barn.

Exempel i boken hämtas från material som ingår i två forsknings- och utvecklingsprogram, ett med beteckningen ”Undervisning i förskolan” (UndiF) och ett med titeln ”Flerstämmig undervisning i förskola” (FundiF).

Boken kan med fördel utgöra en kursbok i förskollärarutbildning, men också i fortbildning av verksamma förskollärare, rektorer och specialpedagoger i förskola. Den kan läsas självständigt men också ses som en vidareutveckling av böckerna Professionell yrkes­utövning i förskola: kontinuitet och förändring (Rubinstein Reich, Tallberg ­Broman & Vallberg Roth, 2017) och Didaktik – flerstämmig under­visning i förskolan (Vallberg Roth, Holmberg, Löf & Stensson, 2020).
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2020
ISBN: 9789144137698
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 192 st
Boken tar upp didaktik i förskolan med fokus på didaktisk takt och otakt. Didaktik avser konsten att undervisa. Vi utgår inte från ”one size fits all”, utan boken bidrar med rikliga exempel på didaktisk takt och otakt i relation till ledarskap och nätverk som kan skapa förutsättningar för undervisning, liksom specialpedagogisk didaktik som är inriktad på såväl alla som varje barn.

Exempel i boken hämtas från material som ingår i två forsknings- och utvecklingsprogram, ett med beteckningen ”Undervisning i förskolan” (UndiF) och ett med titeln ”Flerstämmig undervisning i förskola” (FundiF).

Boken kan med fördel utgöra en kursbok i förskollärarutbildning, men också i fortbildning av verksamma förskollärare, rektorer och specialpedagoger i förskola. Den kan läsas självständigt men också ses som en vidareutveckling av böckerna Professionell yrkes­utövning i förskola: kontinuitet och förändring (Rubinstein Reich, Tallberg ­Broman & Vallberg Roth, 2017) och Didaktik – flerstämmig under­visning i förskolan (Vallberg Roth, Holmberg, Löf & Stensson, 2020).
Boken tar upp didaktik i förskolan med fokus på didaktisk takt och otakt. Didaktik avser konsten att undervisa. Vi utgår inte från ”one size fits all”, utan boken bidrar med rikliga exempel på didaktisk takt och otakt i relation till ledarskap och nätverk som kan skapa förutsättningar för undervisning, liksom specialpedagogisk didaktik som är inriktad på såväl alla som varje barn.

Exempel i boken hämtas från material som ingår i två forsknings- och utvecklingsprogram, ett med beteckningen ”Undervisning i förskolan” (UndiF) och ett med titeln ”Flerstämmig undervisning i förskola” (FundiF).

Boken kan med fördel utgöra en kursbok i förskollärarutbildning, men också i fortbildning av verksamma förskollärare, rektorer och specialpedagoger i förskola. Den kan läsas självständigt men också ses som en vidareutveckling av böckerna Professionell yrkes­utövning i förskola: kontinuitet och förändring (Rubinstein Reich, Tallberg ­Broman & Vallberg Roth, 2017) och Didaktik – flerstämmig under­visning i förskolan (Vallberg Roth, Holmberg, Löf & Stensson, 2020).
Begagnad bok
259 kr324 krSpara 65 kr (21%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
259 kr324 krSpara 65 kr (21%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar