Digitala verktyg och sociala medier i undervisningen:; Christina Löfving; 2012
5+ säljare

Digitala verktyg och sociala medier i undervisningen: Upplaga 1

av Christina Löfving
Digitala verktyg och sociala medier i undervisningen behandlar hur man praktiskt kan använda digitala verktyg och sociala medier i alla ämnen i grundskolan.

Läs mer
Boken innehåller en gedigen genomgång av digitala verktyg och sociala medier samt beskriver genom konkreta planeringsexempel hur de kan användas för att eleverna ska nå kunskapskraven. I boken ges också exempel på hur arbetslag kan arbeta för att tillsammans utveckla ny kunskap inom området.
Digitala verktyg och sociala medier i undervisningen vänder sig till lärarstudenter som ska arbeta i grundskola, förskoleklass eller fritidshem och till yrkesverksamma pedagoger, som vill lära sig hur man kan gå vidare som pedagog i ett digitalt och uppkopplat samhälle.
Elza Dunkels har skrivit förord. Hon är lärarutbildare och forskare vid Umeå universitet. Hennes forskning handlar till stor del om de strategier barn och unga använder för att skydda sig mot faror på internet, men hon studerar också ungas lärandemodeller.

Om författarna
Christina Löfving är grundskollärare med lång erfarenhet av undervisning inom alla grundskolans stadier. För många är hon känd som itmamman via sin blogg, där hon också uppdaterar adresserna till de webbtjänster som hon nämner i boken, itmamman.se och via twitter.com/itmamman.
Christina Löfving vinnare av Guldäpplejuryns särskilda pris 2012
Ur juryns motivering: "Christina har under lång tid betytt mycket för lärare och skolledare för diskussion och utveckling av arbetssätten med it i undervisningen." Mer om priset: www.diu.se/guldapple
Sociala medier och IT i skolan, Christina Löfvings seminarium vid Bok och bibliotek 2012 (UR).
Christina Löfving om hur IKT förändrat förutsättningarna för lärandet (SETT 2012)
Digitala verktyg och sociala medier i undervisningen behandlar hur man praktiskt kan använda digitala verktyg och sociala medier i alla ämnen i grundskolan.

Läs mer
Boken innehåller en gedigen genomgång av digitala verktyg och sociala medier samt beskriver genom konkreta planeringsexempel hur de kan användas för att eleverna ska nå kunskapskraven. I boken ges också exempel på hur arbetslag kan arbeta för att tillsammans utveckla ny kunskap inom området.
Digitala verktyg och sociala medier i undervisningen vänder sig till lärarstudenter som ska arbeta i grundskola, förskoleklass eller fritidshem och till yrkesverksamma pedagoger, som vill lära sig hur man kan gå vidare som pedagog i ett digitalt och uppkopplat samhälle.
Elza Dunkels har skrivit förord. Hon är lärarutbildare och forskare vid Umeå universitet. Hennes forskning handlar till stor del om de strategier barn och unga använder för att skydda sig mot faror på internet, men hon studerar också ungas lärandemodeller.

Om författarna
Christina Löfving är grundskollärare med lång erfarenhet av undervisning inom alla grundskolans stadier. För många är hon känd som itmamman via sin blogg, där hon också uppdaterar adresserna till de webbtjänster som hon nämner i boken, itmamman.se och via twitter.com/itmamman.
Christina Löfving vinnare av Guldäpplejuryns särskilda pris 2012
Ur juryns motivering: "Christina har under lång tid betytt mycket för lärare och skolledare för diskussion och utveckling av arbetssätten med it i undervisningen." Mer om priset: www.diu.se/guldapple
Sociala medier och IT i skolan, Christina Löfvings seminarium vid Bok och bibliotek 2012 (UR).
Christina Löfving om hur IKT förändrat förutsättningarna för lärandet (SETT 2012)
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2012
ISBN: 9789147100521
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 192 st
Digitala verktyg och sociala medier i undervisningen behandlar hur man praktiskt kan använda digitala verktyg och sociala medier i alla ämnen i grundskolan.

Läs mer
Boken innehåller en gedigen genomgång av digitala verktyg och sociala medier samt beskriver genom konkreta planeringsexempel hur de kan användas för att eleverna ska nå kunskapskraven. I boken ges också exempel på hur arbetslag kan arbeta för att tillsammans utveckla ny kunskap inom området.
Digitala verktyg och sociala medier i undervisningen vänder sig till lärarstudenter som ska arbeta i grundskola, förskoleklass eller fritidshem och till yrkesverksamma pedagoger, som vill lära sig hur man kan gå vidare som pedagog i ett digitalt och uppkopplat samhälle.
Elza Dunkels har skrivit förord. Hon är lärarutbildare och forskare vid Umeå universitet. Hennes forskning handlar till stor del om de strategier barn och unga använder för att skydda sig mot faror på internet, men hon studerar också ungas lärandemodeller.

Om författarna
Christina Löfving är grundskollärare med lång erfarenhet av undervisning inom alla grundskolans stadier. För många är hon känd som itmamman via sin blogg, där hon också uppdaterar adresserna till de webbtjänster som hon nämner i boken, itmamman.se och via twitter.com/itmamman.
Christina Löfving vinnare av Guldäpplejuryns särskilda pris 2012
Ur juryns motivering: "Christina har under lång tid betytt mycket för lärare och skolledare för diskussion och utveckling av arbetssätten med it i undervisningen." Mer om priset: www.diu.se/guldapple
Sociala medier och IT i skolan, Christina Löfvings seminarium vid Bok och bibliotek 2012 (UR).
Christina Löfving om hur IKT förändrat förutsättningarna för lärandet (SETT 2012)
Digitala verktyg och sociala medier i undervisningen behandlar hur man praktiskt kan använda digitala verktyg och sociala medier i alla ämnen i grundskolan.

Läs mer
Boken innehåller en gedigen genomgång av digitala verktyg och sociala medier samt beskriver genom konkreta planeringsexempel hur de kan användas för att eleverna ska nå kunskapskraven. I boken ges också exempel på hur arbetslag kan arbeta för att tillsammans utveckla ny kunskap inom området.
Digitala verktyg och sociala medier i undervisningen vänder sig till lärarstudenter som ska arbeta i grundskola, förskoleklass eller fritidshem och till yrkesverksamma pedagoger, som vill lära sig hur man kan gå vidare som pedagog i ett digitalt och uppkopplat samhälle.
Elza Dunkels har skrivit förord. Hon är lärarutbildare och forskare vid Umeå universitet. Hennes forskning handlar till stor del om de strategier barn och unga använder för att skydda sig mot faror på internet, men hon studerar också ungas lärandemodeller.

Om författarna
Christina Löfving är grundskollärare med lång erfarenhet av undervisning inom alla grundskolans stadier. För många är hon känd som itmamman via sin blogg, där hon också uppdaterar adresserna till de webbtjänster som hon nämner i boken, itmamman.se och via twitter.com/itmamman.
Christina Löfving vinnare av Guldäpplejuryns särskilda pris 2012
Ur juryns motivering: "Christina har under lång tid betytt mycket för lärare och skolledare för diskussion och utveckling av arbetssätten med it i undervisningen." Mer om priset: www.diu.se/guldapple
Sociala medier och IT i skolan, Christina Löfvings seminarium vid Bok och bibliotek 2012 (UR).
Christina Löfving om hur IKT förändrat förutsättningarna för lärandet (SETT 2012)
Begagnad bok
159 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
159 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar