En levande blick : samspelsobservation som metod för lärande; Gerd Abrahamsen; 2006
5+ säljare

En levande blick : samspelsobservation som metod för lärande Upplaga 1

av Gerd Abrahamsen
En levande blick riktar fokus mot observation av det dagliga samspelet mellan barn och vuxna på förskolan. Boken presenterar en ny observationsmetod som kallas för samspelsobservation. Författaren har under flera år arbetat med att anpassa den engelska observationsmetoden infant observation för användning i utbildning till lärare i förskolan. Samspelsobservation är en metod för lärande som är i linje med den moderna spädbarnsforskningens fokus på relationens betydelse för lek och lärande. Själva metoden är en serie av observationer under handledning. Huvudmålet är att skapa en upplevelse av närhet till de yngsta barnen för att öka vår förståelse av samspelet mellan vuxna och barn.
Boken vänder sig särskilt till dem som utbildar sig till lärare i förskolan och till anställda på förskolor. I den nya lärarutbildningen är den mycket lämplig i kurser med verksamhetsförlagd utbildning då teoretiska kunskaper ska möta praktisk lärarkunskap. Boken kan också vara en källa till inspiration för andra yrkesgrupper som önskar vidga sitt kunnande om samspelet mellan barn och vuxna genom samspelsobservationens ovanliga läroprocess.
En levande blick riktar fokus mot observation av det dagliga samspelet mellan barn och vuxna på förskolan. Boken presenterar en ny observationsmetod som kallas för samspelsobservation. Författaren har under flera år arbetat med att anpassa den engelska observationsmetoden infant observation för användning i utbildning till lärare i förskolan. Samspelsobservation är en metod för lärande som är i linje med den moderna spädbarnsforskningens fokus på relationens betydelse för lek och lärande. Själva metoden är en serie av observationer under handledning. Huvudmålet är att skapa en upplevelse av närhet till de yngsta barnen för att öka vår förståelse av samspelet mellan vuxna och barn.
Boken vänder sig särskilt till dem som utbildar sig till lärare i förskolan och till anställda på förskolor. I den nya lärarutbildningen är den mycket lämplig i kurser med verksamhetsförlagd utbildning då teoretiska kunskaper ska möta praktisk lärarkunskap. Boken kan också vara en källa till inspiration för andra yrkesgrupper som önskar vidga sitt kunnande om samspelet mellan barn och vuxna genom samspelsobservationens ovanliga läroprocess.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2006
ISBN: 9789144046303
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 195 st
En levande blick riktar fokus mot observation av det dagliga samspelet mellan barn och vuxna på förskolan. Boken presenterar en ny observationsmetod som kallas för samspelsobservation. Författaren har under flera år arbetat med att anpassa den engelska observationsmetoden infant observation för användning i utbildning till lärare i förskolan. Samspelsobservation är en metod för lärande som är i linje med den moderna spädbarnsforskningens fokus på relationens betydelse för lek och lärande. Själva metoden är en serie av observationer under handledning. Huvudmålet är att skapa en upplevelse av närhet till de yngsta barnen för att öka vår förståelse av samspelet mellan vuxna och barn.
Boken vänder sig särskilt till dem som utbildar sig till lärare i förskolan och till anställda på förskolor. I den nya lärarutbildningen är den mycket lämplig i kurser med verksamhetsförlagd utbildning då teoretiska kunskaper ska möta praktisk lärarkunskap. Boken kan också vara en källa till inspiration för andra yrkesgrupper som önskar vidga sitt kunnande om samspelet mellan barn och vuxna genom samspelsobservationens ovanliga läroprocess.
En levande blick riktar fokus mot observation av det dagliga samspelet mellan barn och vuxna på förskolan. Boken presenterar en ny observationsmetod som kallas för samspelsobservation. Författaren har under flera år arbetat med att anpassa den engelska observationsmetoden infant observation för användning i utbildning till lärare i förskolan. Samspelsobservation är en metod för lärande som är i linje med den moderna spädbarnsforskningens fokus på relationens betydelse för lek och lärande. Själva metoden är en serie av observationer under handledning. Huvudmålet är att skapa en upplevelse av närhet till de yngsta barnen för att öka vår förståelse av samspelet mellan vuxna och barn.
Boken vänder sig särskilt till dem som utbildar sig till lärare i förskolan och till anställda på förskolor. I den nya lärarutbildningen är den mycket lämplig i kurser med verksamhetsförlagd utbildning då teoretiska kunskaper ska möta praktisk lärarkunskap. Boken kan också vara en källa till inspiration för andra yrkesgrupper som önskar vidga sitt kunnande om samspelet mellan barn och vuxna genom samspelsobservationens ovanliga läroprocess.
Begagnad bok
115 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
115 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar