Förskola för de allra minsta : på gott och ont; Magnus Kihlbom, Birgitta Lidholt, Gunilla Niss; 2009
spara 33%
5+ säljare

Förskola för de allra minsta : på gott och ont Upplaga 1

av Magnus Kihlbom, Birgitta Lidholt, Gunilla Niss
I dagsläget är hälften av de svenska ettåringarna inskrivna i förskolan och det är därför väldigt viktigt att nivån och kvaliteten på förskolan granskas. Det här är ett pionjärarbete om förskolans positiva effekter, men också om dess grundläggande problem. Här diskuteras de första årens betydelse för utvecklingen bl.a. ur ett hjärnfysiologiskt perspektiv. Vidare presenterass rön om idealet för gruppstorlek, samspelet mellan barn och vuxna, lekens betydelse, invänjning, separation och anknytning. Boken har tre redaktörer. Magnus Kihlbom är psykoanalytiker och barn- och ungdomspsykiater, Gunilla Niss är förskolepedagog och Birgitta Lidholt har disputerat på förskolepersonalens situation vid inbesparingar.
I dagsläget är hälften av de svenska ettåringarna inskrivna i förskolan och det är därför väldigt viktigt att nivån och kvaliteten på förskolan granskas. Det här är ett pionjärarbete om förskolans positiva effekter, men också om dess grundläggande problem. Här diskuteras de första årens betydelse för utvecklingen bl.a. ur ett hjärnfysiologiskt perspektiv. Vidare presenterass rön om idealet för gruppstorlek, samspelet mellan barn och vuxna, lekens betydelse, invänjning, separation och anknytning. Boken har tre redaktörer. Magnus Kihlbom är psykoanalytiker och barn- och ungdomspsykiater, Gunilla Niss är förskolepedagog och Birgitta Lidholt har disputerat på förskolepersonalens situation vid inbesparingar.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2009
ISBN: 9789173312677
Förlag: Carlsson
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 159 st
I dagsläget är hälften av de svenska ettåringarna inskrivna i förskolan och det är därför väldigt viktigt att nivån och kvaliteten på förskolan granskas. Det här är ett pionjärarbete om förskolans positiva effekter, men också om dess grundläggande problem. Här diskuteras de första årens betydelse för utvecklingen bl.a. ur ett hjärnfysiologiskt perspektiv. Vidare presenterass rön om idealet för gruppstorlek, samspelet mellan barn och vuxna, lekens betydelse, invänjning, separation och anknytning. Boken har tre redaktörer. Magnus Kihlbom är psykoanalytiker och barn- och ungdomspsykiater, Gunilla Niss är förskolepedagog och Birgitta Lidholt har disputerat på förskolepersonalens situation vid inbesparingar.
I dagsläget är hälften av de svenska ettåringarna inskrivna i förskolan och det är därför väldigt viktigt att nivån och kvaliteten på förskolan granskas. Det här är ett pionjärarbete om förskolans positiva effekter, men också om dess grundläggande problem. Här diskuteras de första årens betydelse för utvecklingen bl.a. ur ett hjärnfysiologiskt perspektiv. Vidare presenterass rön om idealet för gruppstorlek, samspelet mellan barn och vuxna, lekens betydelse, invänjning, separation och anknytning. Boken har tre redaktörer. Magnus Kihlbom är psykoanalytiker och barn- och ungdomspsykiater, Gunilla Niss är förskolepedagog och Birgitta Lidholt har disputerat på förskolepersonalens situation vid inbesparingar.
Begagnad bok
119 kr177 krSpara 58 kr (33%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
119 kr177 krSpara 58 kr (33%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar