Förskolans motsägelsefulla bedömningsuppdrag; Eva M. Johansson; 2023
endast ny

Förskolans motsägelsefulla bedömningsuppdrag Upplaga 1

av Eva M. Johansson
Boken behandlar bedömningar av barns utveckling och lärande i förskolan och tar sin utgångspunkt i avhandlingen Det motsägelsefulla bedömningsuppdraget: en etnografisk studie om bedömning i förskolekontext. Resultat från avhandlingen presenteras och diskuteras samt relateras till fortsatta förändrade skrivningar i styrdokument liksom till nyare studier inom området. Avslutningsvis förs ett resonemang om och argumentation kring pedagogiska implikationer för barnens skull.

Förskolans motsägelsefulla bedömningsuppdrag kan med fördel utgöra kursbok på förskollärarutbildningen men lika gärna läsas av verksamma förskollärare i fortbildning eller kollegialt lärande samtal. Förhoppningen är att boken ger underlag för såväl professionella förskollärares som förskollärarstudenters reflektioner och ställningstaganden om hur bedömningar i förskolan bäst gynnar barnen, deras välmående, utveckling och lärande.
Boken behandlar bedömningar av barns utveckling och lärande i förskolan och tar sin utgångspunkt i avhandlingen Det motsägelsefulla bedömningsuppdraget: en etnografisk studie om bedömning i förskolekontext. Resultat från avhandlingen presenteras och diskuteras samt relateras till fortsatta förändrade skrivningar i styrdokument liksom till nyare studier inom området. Avslutningsvis förs ett resonemang om och argumentation kring pedagogiska implikationer för barnens skull.

Förskolans motsägelsefulla bedömningsuppdrag kan med fördel utgöra kursbok på förskollärarutbildningen men lika gärna läsas av verksamma förskollärare i fortbildning eller kollegialt lärande samtal. Förhoppningen är att boken ger underlag för såväl professionella förskollärares som förskollärarstudenters reflektioner och ställningstaganden om hur bedömningar i förskolan bäst gynnar barnen, deras välmående, utveckling och lärande.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2023
ISBN: 9789144123998
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 147 st
Boken behandlar bedömningar av barns utveckling och lärande i förskolan och tar sin utgångspunkt i avhandlingen Det motsägelsefulla bedömningsuppdraget: en etnografisk studie om bedömning i förskolekontext. Resultat från avhandlingen presenteras och diskuteras samt relateras till fortsatta förändrade skrivningar i styrdokument liksom till nyare studier inom området. Avslutningsvis förs ett resonemang om och argumentation kring pedagogiska implikationer för barnens skull.

Förskolans motsägelsefulla bedömningsuppdrag kan med fördel utgöra kursbok på förskollärarutbildningen men lika gärna läsas av verksamma förskollärare i fortbildning eller kollegialt lärande samtal. Förhoppningen är att boken ger underlag för såväl professionella förskollärares som förskollärarstudenters reflektioner och ställningstaganden om hur bedömningar i förskolan bäst gynnar barnen, deras välmående, utveckling och lärande.
Boken behandlar bedömningar av barns utveckling och lärande i förskolan och tar sin utgångspunkt i avhandlingen Det motsägelsefulla bedömningsuppdraget: en etnografisk studie om bedömning i förskolekontext. Resultat från avhandlingen presenteras och diskuteras samt relateras till fortsatta förändrade skrivningar i styrdokument liksom till nyare studier inom området. Avslutningsvis förs ett resonemang om och argumentation kring pedagogiska implikationer för barnens skull.

Förskolans motsägelsefulla bedömningsuppdrag kan med fördel utgöra kursbok på förskollärarutbildningen men lika gärna läsas av verksamma förskollärare i fortbildning eller kollegialt lärande samtal. Förhoppningen är att boken ger underlag för såväl professionella förskollärares som förskollärarstudenters reflektioner och ställningstaganden om hur bedömningar i förskolan bäst gynnar barnen, deras välmående, utveckling och lärande.
Ny bok
307 kr323 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
307 kr323 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)