Från fakta till förmåga : ledmotiv för framgångsrikt tematiskt arbete i gymnasieskolan; Jan-Olof Norell; 2008

Från fakta till förmåga : ledmotiv för framgångsrikt tematiskt arbete i gymnasieskolan Upplaga 1

av Jan-Olof Norell
Tematiskt arbete, det som för några framstår som ett modeord och ytterligare något som ska hinnas med, handlar i själva verket om att ge eleverna en bildningsgrund att stå på inför 2000-talets ständigt nya krav. I boken beskriver författaren med konkreta exempel hur tematiskt arbete kan användas för att bättre uppnå läroplanens mål och skapa helhet och karaktär i de olika programutbildningarna. Här finns också en detaljerad beskrivning av hur tematiskt arbete kan byggas upp med en genomgång av vanliga problem och förslag på lösningar, temaplanering, undervisningsmetoder, schemalösningar och bedömningsfrågor. Om författaren
Jan-Olof Norell är en erfaren gymnasielärare och fortbildningskonsult på Lärarfortbildning AB med lång erfarenhet av arbetet i gymnasieskolor.
Tematiskt arbete, det som för några framstår som ett modeord och ytterligare något som ska hinnas med, handlar i själva verket om att ge eleverna en bildningsgrund att stå på inför 2000-talets ständigt nya krav. I boken beskriver författaren med konkreta exempel hur tematiskt arbete kan användas för att bättre uppnå läroplanens mål och skapa helhet och karaktär i de olika programutbildningarna. Här finns också en detaljerad beskrivning av hur tematiskt arbete kan byggas upp med en genomgång av vanliga problem och förslag på lösningar, temaplanering, undervisningsmetoder, schemalösningar och bedömningsfrågor. Om författaren
Jan-Olof Norell är en erfaren gymnasielärare och fortbildningskonsult på Lärarfortbildning AB med lång erfarenhet av arbetet i gymnasieskolor.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2008
ISBN: 9789173828314
Förlag: Hallgren & Fallgren
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 257 st
Tematiskt arbete, det som för några framstår som ett modeord och ytterligare något som ska hinnas med, handlar i själva verket om att ge eleverna en bildningsgrund att stå på inför 2000-talets ständigt nya krav. I boken beskriver författaren med konkreta exempel hur tematiskt arbete kan användas för att bättre uppnå läroplanens mål och skapa helhet och karaktär i de olika programutbildningarna. Här finns också en detaljerad beskrivning av hur tematiskt arbete kan byggas upp med en genomgång av vanliga problem och förslag på lösningar, temaplanering, undervisningsmetoder, schemalösningar och bedömningsfrågor. Om författaren
Jan-Olof Norell är en erfaren gymnasielärare och fortbildningskonsult på Lärarfortbildning AB med lång erfarenhet av arbetet i gymnasieskolor.
Tematiskt arbete, det som för några framstår som ett modeord och ytterligare något som ska hinnas med, handlar i själva verket om att ge eleverna en bildningsgrund att stå på inför 2000-talets ständigt nya krav. I boken beskriver författaren med konkreta exempel hur tematiskt arbete kan användas för att bättre uppnå läroplanens mål och skapa helhet och karaktär i de olika programutbildningarna. Här finns också en detaljerad beskrivning av hur tematiskt arbete kan byggas upp med en genomgång av vanliga problem och förslag på lösningar, temaplanering, undervisningsmetoder, schemalösningar och bedömningsfrågor. Om författaren
Jan-Olof Norell är en erfaren gymnasielärare och fortbildningskonsult på Lärarfortbildning AB med lång erfarenhet av arbetet i gymnasieskolor.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)