Genomskåda medielogiken!; Ann-Marie Åsheden; 2014
Genomskåda medielogiken!; Ann-Marie Åsheden; 2014

Genomskåda medielogiken!Upplaga 1

av Ann-Marie Åsheden

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2014
  • ISBN: 9789198150629
  • Sidor: 33 st
  • Förlag: Ultima Esperanza
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Mitt ärende med denna bok är att problematisera dramatiseringen av nyhets- och samhällsjournalistiken, skriver författaren Ann-Marie Åsheden i förordet. Vi vet idag mycket lite om denna dramatisering både i stort och i enskilda fall, och därmed även om medielogiken. Vi vet inte när den styr journalisterna, inte hur den förfalskar verkligheten, inte vad den utesluter. Vad vi vet är att medielogiken gör det allt svårare för journalistiken att leva upp till sin systemkritiska roll i demokratin: att ge medborgarna så sann och relevant information att de kan bilda sig en välgrundade åsikter om förhållanden i samhället. Jag, skriver Ann-Marie Åsheden, är rädd att medielogiken håller på att destruera den mäktiga journalistiken inifrån. Därför är det hög tid att genomskåda den.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Genomskåda medielogiken! (2014)

I februari 2014 släpptes boken Genomskåda medielogiken! skriven av Ann-Marie Åsheden. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 33 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Ultima Esperanza.

Köp boken Genomskåda medielogiken! på Studentapan och spara pengar.

Referera till Genomskåda medielogiken! (Upplaga 1)

Harvard

Åsheden, A.-M. (2014). Genomskåda medielogiken! 1:a uppl. Ultima Esperanza.

Oxford

Åsheden, Ann-Marie, Genomskåda medielogiken!, 1 uppl. (Ultima Esperanza, 2014).

APA

Åsheden, A.-M. (2014). Genomskåda medielogiken! (1:a uppl.). Ultima Esperanza.

Vancouver

Åsheden AM. Genomskåda medielogiken! 1:a uppl. Ultima Esperanza; 2014.