Gustav får visst sitta i tjejsoffan!; Eva Johansson; 2008
spara 79%
5+ säljare

Gustav får visst sitta i tjejsoffan! Upplaga 1

av Eva Johansson
Den här boken handlar om förskolan som en mötesplats för etik. Utgångspunkten är att barn både handlar och reflekterar över frågor som rör gott och ont, rätt och fel i sina egna och i andras handlingar. Centrala frågor är: Hur förhåller sig barn till värden som rättigheter, rättvisa, makt och omsorg om andra? Hur ser barns lärande ut i dessa sammanhang? Vilka etiska värden gynnas av förskolemiljön och på vad sätt kommer barns erfarenheter av att vara pojke respektive flicka till uttryck?Den här boken handlar om förskolan som en mötesplats för etik. Utgångspunkten är att barn både handlar och reflekterar över frågor som rör gott och ont, rätt och fel i sina egna och i andras handlingar. Centrala frågor är: Hur förhåller sig barn till värden som rättigheter, rättvisa, makt och omsorg om andra? Hur ser barns lärande ut i dessa sammanhang? Vilka etiska värden gynnas av förskolemiljön och på vad sätt kommer barns erfarenheter av att vara pojke respektive flicka till uttryck?

Läs mer
Att barn ska tillägna sig de värden om mänskliga rättigheter som samhället grundar sig på, framhålls ofta. Samtidigt finns det i samhället inte längre en enig värdegemenskap, utan en mångfald värden i olika grupper, sammanhang och livsfaser.

Om författarna
Eva Johansson är professor i pedagogik vid Göteborgs universitet och Högskolan i Stavanger.
Den här boken handlar om förskolan som en mötesplats för etik. Utgångspunkten är att barn både handlar och reflekterar över frågor som rör gott och ont, rätt och fel i sina egna och i andras handlingar. Centrala frågor är: Hur förhåller sig barn till värden som rättigheter, rättvisa, makt och omsorg om andra? Hur ser barns lärande ut i dessa sammanhang? Vilka etiska värden gynnas av förskolemiljön och på vad sätt kommer barns erfarenheter av att vara pojke respektive flicka till uttryck?Den här boken handlar om förskolan som en mötesplats för etik. Utgångspunkten är att barn både handlar och reflekterar över frågor som rör gott och ont, rätt och fel i sina egna och i andras handlingar. Centrala frågor är: Hur förhåller sig barn till värden som rättigheter, rättvisa, makt och omsorg om andra? Hur ser barns lärande ut i dessa sammanhang? Vilka etiska värden gynnas av förskolemiljön och på vad sätt kommer barns erfarenheter av att vara pojke respektive flicka till uttryck?

Läs mer
Att barn ska tillägna sig de värden om mänskliga rättigheter som samhället grundar sig på, framhålls ofta. Samtidigt finns det i samhället inte längre en enig värdegemenskap, utan en mångfald värden i olika grupper, sammanhang och livsfaser.

Om författarna
Eva Johansson är professor i pedagogik vid Göteborgs universitet och Högskolan i Stavanger.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2008
ISBN: 9789147084715
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 224 st
Den här boken handlar om förskolan som en mötesplats för etik. Utgångspunkten är att barn både handlar och reflekterar över frågor som rör gott och ont, rätt och fel i sina egna och i andras handlingar. Centrala frågor är: Hur förhåller sig barn till värden som rättigheter, rättvisa, makt och omsorg om andra? Hur ser barns lärande ut i dessa sammanhang? Vilka etiska värden gynnas av förskolemiljön och på vad sätt kommer barns erfarenheter av att vara pojke respektive flicka till uttryck?Den här boken handlar om förskolan som en mötesplats för etik. Utgångspunkten är att barn både handlar och reflekterar över frågor som rör gott och ont, rätt och fel i sina egna och i andras handlingar. Centrala frågor är: Hur förhåller sig barn till värden som rättigheter, rättvisa, makt och omsorg om andra? Hur ser barns lärande ut i dessa sammanhang? Vilka etiska värden gynnas av förskolemiljön och på vad sätt kommer barns erfarenheter av att vara pojke respektive flicka till uttryck?

Läs mer
Att barn ska tillägna sig de värden om mänskliga rättigheter som samhället grundar sig på, framhålls ofta. Samtidigt finns det i samhället inte längre en enig värdegemenskap, utan en mångfald värden i olika grupper, sammanhang och livsfaser.

Om författarna
Eva Johansson är professor i pedagogik vid Göteborgs universitet och Högskolan i Stavanger.
Den här boken handlar om förskolan som en mötesplats för etik. Utgångspunkten är att barn både handlar och reflekterar över frågor som rör gott och ont, rätt och fel i sina egna och i andras handlingar. Centrala frågor är: Hur förhåller sig barn till värden som rättigheter, rättvisa, makt och omsorg om andra? Hur ser barns lärande ut i dessa sammanhang? Vilka etiska värden gynnas av förskolemiljön och på vad sätt kommer barns erfarenheter av att vara pojke respektive flicka till uttryck?Den här boken handlar om förskolan som en mötesplats för etik. Utgångspunkten är att barn både handlar och reflekterar över frågor som rör gott och ont, rätt och fel i sina egna och i andras handlingar. Centrala frågor är: Hur förhåller sig barn till värden som rättigheter, rättvisa, makt och omsorg om andra? Hur ser barns lärande ut i dessa sammanhang? Vilka etiska värden gynnas av förskolemiljön och på vad sätt kommer barns erfarenheter av att vara pojke respektive flicka till uttryck?

Läs mer
Att barn ska tillägna sig de värden om mänskliga rättigheter som samhället grundar sig på, framhålls ofta. Samtidigt finns det i samhället inte längre en enig värdegemenskap, utan en mångfald värden i olika grupper, sammanhang och livsfaser.

Om författarna
Eva Johansson är professor i pedagogik vid Göteborgs universitet och Högskolan i Stavanger.
Begagnad bok
100 kr455 krSpara 355 kr (79%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
100 kr455 krSpara 355 kr (79%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar