Hållbart och meningsfullt lärande - Undervisning för elever med intellektuell funktionsnedsättning; Jonny Wåger, Daniel Östlund, Anna-Lena Andersson, Helena Andersson, Lotta Anderson, Anette Bagger, Linda Davidsson, Jessica Eriksson, Kennet Fröjd, Susanne Gustavsson, Nina Klang, Kamilla Klefbeck, Johanna Lüddeckens, Marie Nilsson Nordfors, Linda Plantin-Ewe, Jenny Wilder; 2021
spara 25%
2 säljare

Hållbart och meningsfullt lärande - Undervisning för elever med intellektuell funktionsnedsättning Upplaga 1

av Jonny Wåger, Daniel Östlund, Anna-Lena Andersson, Helena Andersson, Lotta Anderson
m.fl.
Författarna har länge upplevt att det saknas litteratur som inriktar sig på undervisning och lärande för elever med intellektuell funktionsnedsättning (IF). Den här boken är skriven av både skolpersonal och forskare, och förväntas bidra med en fördjupad bild av hur undervisningspraktiken kan utformas med stöd av såväl erfarenhets- som forskningsbaserad kunskap. Antologin är indelad i tolv kapitel som tar upp frågor om undervisning för elever med IF utifrån:

• pedagogiska övergångar

• pedagogiska relationer

• etik i undervisningen

• elevengagemang

• socialt nätverksarbete

• samverkan mellan olika aktörer

• sensomotorisk utveckling

• kooperativt lärande

• repetition och motivation

• flera läroplaner i samma klassrum

• alternativ och kompletterande kommunikation

• hållbar bedömning.

Varje kapitel följs upp av ett antal reflektionsfrågor som kan användas för fortbildning och underlag för det kollegiala lärandet.

Boken vänder sig till alla de professioner som arbetar med elever med IF.
Författarna har länge upplevt att det saknas litteratur som inriktar sig på undervisning och lärande för elever med intellektuell funktionsnedsättning (IF). Den här boken är skriven av både skolpersonal och forskare, och förväntas bidra med en fördjupad bild av hur undervisningspraktiken kan utformas med stöd av såväl erfarenhets- som forskningsbaserad kunskap. Antologin är indelad i tolv kapitel som tar upp frågor om undervisning för elever med IF utifrån:

• pedagogiska övergångar

• pedagogiska relationer

• etik i undervisningen

• elevengagemang

• socialt nätverksarbete

• samverkan mellan olika aktörer

• sensomotorisk utveckling

• kooperativt lärande

• repetition och motivation

• flera läroplaner i samma klassrum

• alternativ och kompletterande kommunikation

• hållbar bedömning.

Varje kapitel följs upp av ett antal reflektionsfrågor som kan användas för fortbildning och underlag för det kollegiala lärandet.

Boken vänder sig till alla de professioner som arbetar med elever med IF.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2021
ISBN: 9789144137605
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 248 st
Författarna har länge upplevt att det saknas litteratur som inriktar sig på undervisning och lärande för elever med intellektuell funktionsnedsättning (IF). Den här boken är skriven av både skolpersonal och forskare, och förväntas bidra med en fördjupad bild av hur undervisningspraktiken kan utformas med stöd av såväl erfarenhets- som forskningsbaserad kunskap. Antologin är indelad i tolv kapitel som tar upp frågor om undervisning för elever med IF utifrån:

• pedagogiska övergångar

• pedagogiska relationer

• etik i undervisningen

• elevengagemang

• socialt nätverksarbete

• samverkan mellan olika aktörer

• sensomotorisk utveckling

• kooperativt lärande

• repetition och motivation

• flera läroplaner i samma klassrum

• alternativ och kompletterande kommunikation

• hållbar bedömning.

Varje kapitel följs upp av ett antal reflektionsfrågor som kan användas för fortbildning och underlag för det kollegiala lärandet.

Boken vänder sig till alla de professioner som arbetar med elever med IF.
Författarna har länge upplevt att det saknas litteratur som inriktar sig på undervisning och lärande för elever med intellektuell funktionsnedsättning (IF). Den här boken är skriven av både skolpersonal och forskare, och förväntas bidra med en fördjupad bild av hur undervisningspraktiken kan utformas med stöd av såväl erfarenhets- som forskningsbaserad kunskap. Antologin är indelad i tolv kapitel som tar upp frågor om undervisning för elever med IF utifrån:

• pedagogiska övergångar

• pedagogiska relationer

• etik i undervisningen

• elevengagemang

• socialt nätverksarbete

• samverkan mellan olika aktörer

• sensomotorisk utveckling

• kooperativt lärande

• repetition och motivation

• flera läroplaner i samma klassrum

• alternativ och kompletterande kommunikation

• hållbar bedömning.

Varje kapitel följs upp av ett antal reflektionsfrågor som kan användas för fortbildning och underlag för det kollegiala lärandet.

Boken vänder sig till alla de professioner som arbetar med elever med IF.
Begagnad bok
255 kr336 krSpara 81 kr (25%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
255 kr336 krSpara 81 kr (25%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar