Hur du får dina elever att lära sig : en visuell guide; Yana Weinstein, Megan Sumeracki, Oliver Caviglioli; 2019
spara 20%
5+ säljare

Hur du får dina elever att lära sig : en visuell guide Upplaga 1

av Yana Weinstein, Megan Sumeracki, Oliver Caviglioli
Med Oliver Cavigliolis fantastiska illustrationer som visuell guide beskriver Hur du får dina elever att lära sig hur lärare kan använda kognitiv psykologi i klassrummet.

Boken gör upp med seglivade missuppfattningar om inlärning och visar varför det är problematiskt att lita på sin intuition i undervisning. Den visar hur vårt minne, vår uppmärksamhet och vår perception fungerar generellt och i klassrumsmiljö. Författarna tar upp sex forskningsbaserade strategier för effektiv inlärning, bland annat interfoliering och elaborering. Boken innehåller många exempel och forskningsstudier som förklarar och inspirerar och en mängd konkreta verktyg.

Boken riktar sig både till verksamma lärare och till lärarstudenter på alla nivåer. Den kan också med fördel läsas av universitets- och högskolelärare och studenter.

Yana Weinstein är verksam vid University of Massachusetts, USA. Megan Sumeracki är verksam vid Rhode Island College, USA. Oliver Caviglioli har skolbakgrund, men är nu utbildningsdesigner. Jonas Olofsson, docent och universitetslektor i psykologi vid Stockholms universitet, har fackgranskat och skrivit förord till den svenska utgåvan.

Sagt om boken: "Intressanta är de forskningsbaserade strategier som presenteras i avsnitt som berör planering av studier, förståelseutveckling och kunskapsförstärkning. Fördelad inlärning och interfoliering är strategier som ger insikt i hur elever medvetet kan forma sina studier på ett effektivt sätt. Bokens styrka är att den kan bidra till att skapa evidensbaserad undervisning."
Katharina Jacobsson, BTJ-häftet nr 1, 2020.
Med Oliver Cavigliolis fantastiska illustrationer som visuell guide beskriver Hur du får dina elever att lära sig hur lärare kan använda kognitiv psykologi i klassrummet.

Boken gör upp med seglivade missuppfattningar om inlärning och visar varför det är problematiskt att lita på sin intuition i undervisning. Den visar hur vårt minne, vår uppmärksamhet och vår perception fungerar generellt och i klassrumsmiljö. Författarna tar upp sex forskningsbaserade strategier för effektiv inlärning, bland annat interfoliering och elaborering. Boken innehåller många exempel och forskningsstudier som förklarar och inspirerar och en mängd konkreta verktyg.

Boken riktar sig både till verksamma lärare och till lärarstudenter på alla nivåer. Den kan också med fördel läsas av universitets- och högskolelärare och studenter.

Yana Weinstein är verksam vid University of Massachusetts, USA. Megan Sumeracki är verksam vid Rhode Island College, USA. Oliver Caviglioli har skolbakgrund, men är nu utbildningsdesigner. Jonas Olofsson, docent och universitetslektor i psykologi vid Stockholms universitet, har fackgranskat och skrivit förord till den svenska utgåvan.

Sagt om boken: "Intressanta är de forskningsbaserade strategier som presenteras i avsnitt som berör planering av studier, förståelseutveckling och kunskapsförstärkning. Fördelad inlärning och interfoliering är strategier som ger insikt i hur elever medvetet kan forma sina studier på ett effektivt sätt. Bokens styrka är att den kan bidra till att skapa evidensbaserad undervisning."
Katharina Jacobsson, BTJ-häftet nr 1, 2020.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2019
ISBN: 9789127825000
Förlag: Natur & Kultur Akademisk
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 198 st
Med Oliver Cavigliolis fantastiska illustrationer som visuell guide beskriver Hur du får dina elever att lära sig hur lärare kan använda kognitiv psykologi i klassrummet.

Boken gör upp med seglivade missuppfattningar om inlärning och visar varför det är problematiskt att lita på sin intuition i undervisning. Den visar hur vårt minne, vår uppmärksamhet och vår perception fungerar generellt och i klassrumsmiljö. Författarna tar upp sex forskningsbaserade strategier för effektiv inlärning, bland annat interfoliering och elaborering. Boken innehåller många exempel och forskningsstudier som förklarar och inspirerar och en mängd konkreta verktyg.

Boken riktar sig både till verksamma lärare och till lärarstudenter på alla nivåer. Den kan också med fördel läsas av universitets- och högskolelärare och studenter.

Yana Weinstein är verksam vid University of Massachusetts, USA. Megan Sumeracki är verksam vid Rhode Island College, USA. Oliver Caviglioli har skolbakgrund, men är nu utbildningsdesigner. Jonas Olofsson, docent och universitetslektor i psykologi vid Stockholms universitet, har fackgranskat och skrivit förord till den svenska utgåvan.

Sagt om boken: "Intressanta är de forskningsbaserade strategier som presenteras i avsnitt som berör planering av studier, förståelseutveckling och kunskapsförstärkning. Fördelad inlärning och interfoliering är strategier som ger insikt i hur elever medvetet kan forma sina studier på ett effektivt sätt. Bokens styrka är att den kan bidra till att skapa evidensbaserad undervisning."
Katharina Jacobsson, BTJ-häftet nr 1, 2020.
Med Oliver Cavigliolis fantastiska illustrationer som visuell guide beskriver Hur du får dina elever att lära sig hur lärare kan använda kognitiv psykologi i klassrummet.

Boken gör upp med seglivade missuppfattningar om inlärning och visar varför det är problematiskt att lita på sin intuition i undervisning. Den visar hur vårt minne, vår uppmärksamhet och vår perception fungerar generellt och i klassrumsmiljö. Författarna tar upp sex forskningsbaserade strategier för effektiv inlärning, bland annat interfoliering och elaborering. Boken innehåller många exempel och forskningsstudier som förklarar och inspirerar och en mängd konkreta verktyg.

Boken riktar sig både till verksamma lärare och till lärarstudenter på alla nivåer. Den kan också med fördel läsas av universitets- och högskolelärare och studenter.

Yana Weinstein är verksam vid University of Massachusetts, USA. Megan Sumeracki är verksam vid Rhode Island College, USA. Oliver Caviglioli har skolbakgrund, men är nu utbildningsdesigner. Jonas Olofsson, docent och universitetslektor i psykologi vid Stockholms universitet, har fackgranskat och skrivit förord till den svenska utgåvan.

Sagt om boken: "Intressanta är de forskningsbaserade strategier som presenteras i avsnitt som berör planering av studier, förståelseutveckling och kunskapsförstärkning. Fördelad inlärning och interfoliering är strategier som ger insikt i hur elever medvetet kan forma sina studier på ett effektivt sätt. Bokens styrka är att den kan bidra till att skapa evidensbaserad undervisning."
Katharina Jacobsson, BTJ-häftet nr 1, 2020.
Begagnad bok
315 kr390 krSpara 75 kr (20%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
315 kr390 krSpara 75 kr (20%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar