Inkluderande möten i högskolan - Verklighet och vision; Margareta Melin, Elna Johansson; 2012
1 säljare

Inkluderande möten i högskolan - Verklighet och vision Upplaga 1

av Margareta Melin, Elna Johansson
Den här boken bidrar med värdefulla kunskaper och exempel på hur anställda vid högskolor och universitet på bästa sätt kan möta studenter med funktionsnedsättning. Hur får studenter med olika förutsättningar en likvärdig utbildning? Vad betyder egentligen begrepp som tillgänglighet och inkludering? Varför är mångfald en tillgång för högskolan? Och hur kan man möjliggöra mångfald? Förutom fakta och vidgade perspektiv, ger boken viktig närkontakt med studenters vardag och erfarenheter. Författarna visar på konkreta arbetssätt för att skapa inkluderande lärandeprocesser och möten i högskolan. Här ges inspiration till att se möjligheter istället för svårigheter. Boken vänder sig till lärare och andra anställda vid högskolor och universitet som vill bredda och fördjupa sina kunskaper om studenter med funktionsnedsättning för att skapa en lärandemiljö som är tillgänglig för alla. Den kan fungera som diskussionsunderlag på kurser i högskolepedagogik samt som inspiration till lärare och personalgrupper som vill förändra sin undervisnings- och bemötandepraxis. Liknande produkter          Inkluderande möten i högskolan Johansson, E - Melin, M (red.)      
Den här boken bidrar med värdefulla kunskaper och exempel på hur anställda vid högskolor och universitet på bästa sätt kan möta studenter med funktionsnedsättning. Hur får studenter med olika förutsättningar en likvärdig utbildning? Vad betyder egentligen begrepp som tillgänglighet och inkludering? Varför är mångfald en tillgång för högskolan? Och hur kan man möjliggöra mångfald? Förutom fakta och vidgade perspektiv, ger boken viktig närkontakt med studenters vardag och erfarenheter. Författarna visar på konkreta arbetssätt för att skapa inkluderande lärandeprocesser och möten i högskolan. Här ges inspiration till att se möjligheter istället för svårigheter. Boken vänder sig till lärare och andra anställda vid högskolor och universitet som vill bredda och fördjupa sina kunskaper om studenter med funktionsnedsättning för att skapa en lärandemiljö som är tillgänglig för alla. Den kan fungera som diskussionsunderlag på kurser i högskolepedagogik samt som inspiration till lärare och personalgrupper som vill förändra sin undervisnings- och bemötandepraxis. Liknande produkter          Inkluderande möten i högskolan Johansson, E - Melin, M (red.)      
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2012
ISBN: 9789144070704
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 190 st
Den här boken bidrar med värdefulla kunskaper och exempel på hur anställda vid högskolor och universitet på bästa sätt kan möta studenter med funktionsnedsättning. Hur får studenter med olika förutsättningar en likvärdig utbildning? Vad betyder egentligen begrepp som tillgänglighet och inkludering? Varför är mångfald en tillgång för högskolan? Och hur kan man möjliggöra mångfald? Förutom fakta och vidgade perspektiv, ger boken viktig närkontakt med studenters vardag och erfarenheter. Författarna visar på konkreta arbetssätt för att skapa inkluderande lärandeprocesser och möten i högskolan. Här ges inspiration till att se möjligheter istället för svårigheter. Boken vänder sig till lärare och andra anställda vid högskolor och universitet som vill bredda och fördjupa sina kunskaper om studenter med funktionsnedsättning för att skapa en lärandemiljö som är tillgänglig för alla. Den kan fungera som diskussionsunderlag på kurser i högskolepedagogik samt som inspiration till lärare och personalgrupper som vill förändra sin undervisnings- och bemötandepraxis. Liknande produkter          Inkluderande möten i högskolan Johansson, E - Melin, M (red.)      
Den här boken bidrar med värdefulla kunskaper och exempel på hur anställda vid högskolor och universitet på bästa sätt kan möta studenter med funktionsnedsättning. Hur får studenter med olika förutsättningar en likvärdig utbildning? Vad betyder egentligen begrepp som tillgänglighet och inkludering? Varför är mångfald en tillgång för högskolan? Och hur kan man möjliggöra mångfald? Förutom fakta och vidgade perspektiv, ger boken viktig närkontakt med studenters vardag och erfarenheter. Författarna visar på konkreta arbetssätt för att skapa inkluderande lärandeprocesser och möten i högskolan. Här ges inspiration till att se möjligheter istället för svårigheter. Boken vänder sig till lärare och andra anställda vid högskolor och universitet som vill bredda och fördjupa sina kunskaper om studenter med funktionsnedsättning för att skapa en lärandemiljö som är tillgänglig för alla. Den kan fungera som diskussionsunderlag på kurser i högskolepedagogik samt som inspiration till lärare och personalgrupper som vill förändra sin undervisnings- och bemötandepraxis. Liknande produkter          Inkluderande möten i högskolan Johansson, E - Melin, M (red.)      
Begagnad bok
229 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
229 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar