Konsumentbeteende; Gordon Foxall, Martin Evans, Ahmad Jamal; 2008
5+ säljare

Konsumentbeteende Upplaga 1

av Gordon Foxall, Martin Evans, Ahmad Jamal
Varför köper/konsumerar vi? Vilka sociala behov uppfyller konsumtionen? Hur får företagen lojala kunder? Vad är olämpligt konsumentbeteende?

Läs mer
Dessa och många andra frågor diskuteras i den här heltäckande, aktuella och pedagogiska läroboken om konsumentbeteende. Teori varvas med ett stort antal belysande exempel samt kunskaper och riktlinjer för praktisk marknadsföring. Boken är rikt illustrerad med många uppgifter och lästips.

Om författarna
Martin Evans, Ahmad Jamal och Gordon Foxall är alla verksamma vid Cardiff Business School.

Recensioner
Konsumentbeteende är riktigt bra! Boken går igenom de klassiska teorierna, problematiserar dem och lyfter fram ny forskning. Den ger många goda exempel och överbrygger den motsättning man kan uppleva mellan teori och verklighet. Den är pedagogiskt upplagd och ger förutom baskunskaper, verktyg för att problematisera både teorier och moderna konsumenters beteendemönster. Alla med ambitionen att fördjupa sig i marknadsföring borde läsa boken!
Anders Parment, ek.dr, studierektor Civilekonomprogrammet, Linköpings universitet, samt strategikonsult
Äntligen en gedigen bok om konsumentbeteende på svenska! Författarna växlar flinkt mellan de grundläggande psykologiska perspektiv som krävs för att förstå konsumenters agerande och de mer övergripande samhällsvetenskapliga perspektiv som krävs för en förståelse av konsumtionens roll i ett större sammanhang. Boken är rikt illustrerad med såväl exempel som relevant bildmaterial, vilket gör den intressant och lättläst trots sin akademiska tyngd.
Jacob Östberg, fil.dr och universitetslektor, Företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet
Varför köper/konsumerar vi? Vilka sociala behov uppfyller konsumtionen? Hur får företagen lojala kunder? Vad är olämpligt konsumentbeteende?

Läs mer
Dessa och många andra frågor diskuteras i den här heltäckande, aktuella och pedagogiska läroboken om konsumentbeteende. Teori varvas med ett stort antal belysande exempel samt kunskaper och riktlinjer för praktisk marknadsföring. Boken är rikt illustrerad med många uppgifter och lästips.

Om författarna
Martin Evans, Ahmad Jamal och Gordon Foxall är alla verksamma vid Cardiff Business School.

Recensioner
Konsumentbeteende är riktigt bra! Boken går igenom de klassiska teorierna, problematiserar dem och lyfter fram ny forskning. Den ger många goda exempel och överbrygger den motsättning man kan uppleva mellan teori och verklighet. Den är pedagogiskt upplagd och ger förutom baskunskaper, verktyg för att problematisera både teorier och moderna konsumenters beteendemönster. Alla med ambitionen att fördjupa sig i marknadsföring borde läsa boken!
Anders Parment, ek.dr, studierektor Civilekonomprogrammet, Linköpings universitet, samt strategikonsult
Äntligen en gedigen bok om konsumentbeteende på svenska! Författarna växlar flinkt mellan de grundläggande psykologiska perspektiv som krävs för att förstå konsumenters agerande och de mer övergripande samhällsvetenskapliga perspektiv som krävs för en förståelse av konsumtionens roll i ett större sammanhang. Boken är rikt illustrerad med såväl exempel som relevant bildmaterial, vilket gör den intressant och lättläst trots sin akademiska tyngd.
Jacob Östberg, fil.dr och universitetslektor, Företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2008
ISBN: 9789147088003
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 336 st
Varför köper/konsumerar vi? Vilka sociala behov uppfyller konsumtionen? Hur får företagen lojala kunder? Vad är olämpligt konsumentbeteende?

Läs mer
Dessa och många andra frågor diskuteras i den här heltäckande, aktuella och pedagogiska läroboken om konsumentbeteende. Teori varvas med ett stort antal belysande exempel samt kunskaper och riktlinjer för praktisk marknadsföring. Boken är rikt illustrerad med många uppgifter och lästips.

Om författarna
Martin Evans, Ahmad Jamal och Gordon Foxall är alla verksamma vid Cardiff Business School.

Recensioner
Konsumentbeteende är riktigt bra! Boken går igenom de klassiska teorierna, problematiserar dem och lyfter fram ny forskning. Den ger många goda exempel och överbrygger den motsättning man kan uppleva mellan teori och verklighet. Den är pedagogiskt upplagd och ger förutom baskunskaper, verktyg för att problematisera både teorier och moderna konsumenters beteendemönster. Alla med ambitionen att fördjupa sig i marknadsföring borde läsa boken!
Anders Parment, ek.dr, studierektor Civilekonomprogrammet, Linköpings universitet, samt strategikonsult
Äntligen en gedigen bok om konsumentbeteende på svenska! Författarna växlar flinkt mellan de grundläggande psykologiska perspektiv som krävs för att förstå konsumenters agerande och de mer övergripande samhällsvetenskapliga perspektiv som krävs för en förståelse av konsumtionens roll i ett större sammanhang. Boken är rikt illustrerad med såväl exempel som relevant bildmaterial, vilket gör den intressant och lättläst trots sin akademiska tyngd.
Jacob Östberg, fil.dr och universitetslektor, Företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet
Varför köper/konsumerar vi? Vilka sociala behov uppfyller konsumtionen? Hur får företagen lojala kunder? Vad är olämpligt konsumentbeteende?

Läs mer
Dessa och många andra frågor diskuteras i den här heltäckande, aktuella och pedagogiska läroboken om konsumentbeteende. Teori varvas med ett stort antal belysande exempel samt kunskaper och riktlinjer för praktisk marknadsföring. Boken är rikt illustrerad med många uppgifter och lästips.

Om författarna
Martin Evans, Ahmad Jamal och Gordon Foxall är alla verksamma vid Cardiff Business School.

Recensioner
Konsumentbeteende är riktigt bra! Boken går igenom de klassiska teorierna, problematiserar dem och lyfter fram ny forskning. Den ger många goda exempel och överbrygger den motsättning man kan uppleva mellan teori och verklighet. Den är pedagogiskt upplagd och ger förutom baskunskaper, verktyg för att problematisera både teorier och moderna konsumenters beteendemönster. Alla med ambitionen att fördjupa sig i marknadsföring borde läsa boken!
Anders Parment, ek.dr, studierektor Civilekonomprogrammet, Linköpings universitet, samt strategikonsult
Äntligen en gedigen bok om konsumentbeteende på svenska! Författarna växlar flinkt mellan de grundläggande psykologiska perspektiv som krävs för att förstå konsumenters agerande och de mer övergripande samhällsvetenskapliga perspektiv som krävs för en förståelse av konsumtionens roll i ett större sammanhang. Boken är rikt illustrerad med såväl exempel som relevant bildmaterial, vilket gör den intressant och lättläst trots sin akademiska tyngd.
Jacob Östberg, fil.dr och universitetslektor, Företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet
Begagnad bok
155 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
155 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar