Lisa lär läsa : Läsinlärning och lässtrategier; Lars Melin, Maud Delberger; 1996
5+ säljare

Lisa lär läsa : Läsinlärning och lässtrategier Upplaga 1

av Lars Melin, Maud Delberger
Hur lär sig barn läsa? Vad kan de när de kan läsa? Vad är språklig medvetenhet? Följer eleverna lärarens metod eller har de egna strategier?

I den här boken presenteras aktuella teorier om läsning och lästillägnande mot bakgrund av transskriberade inspelningar av nybörjares läsning. Elevernas sätt att handskas med svårigheter i texten blir utgångspunkt för presentationen av språkliga, psykologiska och didaktiska teorier om barns läsinlärning. Syftet med boken är också att träna blivande lärares blick för vad elevernas läsbeteende kan säga dem om svårigheter, strategival och utveckling.

Författarna följer upp några barns utveckling genom läsning i åk 1 och nya läsningar i åk 8. Dessutom presenteras några okommenterade lästranskriptioner som övningsuppgifter.
Hur lär sig barn läsa? Vad kan de när de kan läsa? Vad är språklig medvetenhet? Följer eleverna lärarens metod eller har de egna strategier?

I den här boken presenteras aktuella teorier om läsning och lästillägnande mot bakgrund av transskriberade inspelningar av nybörjares läsning. Elevernas sätt att handskas med svårigheter i texten blir utgångspunkt för presentationen av språkliga, psykologiska och didaktiska teorier om barns läsinlärning. Syftet med boken är också att träna blivande lärares blick för vad elevernas läsbeteende kan säga dem om svårigheter, strategival och utveckling.

Författarna följer upp några barns utveckling genom läsning i åk 1 och nya läsningar i åk 8. Dessutom presenteras några okommenterade lästranskriptioner som övningsuppgifter.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1996
ISBN: 9789144000855
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 86 st
Hur lär sig barn läsa? Vad kan de när de kan läsa? Vad är språklig medvetenhet? Följer eleverna lärarens metod eller har de egna strategier?

I den här boken presenteras aktuella teorier om läsning och lästillägnande mot bakgrund av transskriberade inspelningar av nybörjares läsning. Elevernas sätt att handskas med svårigheter i texten blir utgångspunkt för presentationen av språkliga, psykologiska och didaktiska teorier om barns läsinlärning. Syftet med boken är också att träna blivande lärares blick för vad elevernas läsbeteende kan säga dem om svårigheter, strategival och utveckling.

Författarna följer upp några barns utveckling genom läsning i åk 1 och nya läsningar i åk 8. Dessutom presenteras några okommenterade lästranskriptioner som övningsuppgifter.
Hur lär sig barn läsa? Vad kan de när de kan läsa? Vad är språklig medvetenhet? Följer eleverna lärarens metod eller har de egna strategier?

I den här boken presenteras aktuella teorier om läsning och lästillägnande mot bakgrund av transskriberade inspelningar av nybörjares läsning. Elevernas sätt att handskas med svårigheter i texten blir utgångspunkt för presentationen av språkliga, psykologiska och didaktiska teorier om barns läsinlärning. Syftet med boken är också att träna blivande lärares blick för vad elevernas läsbeteende kan säga dem om svårigheter, strategival och utveckling.

Författarna följer upp några barns utveckling genom läsning i åk 1 och nya läsningar i åk 8. Dessutom presenteras några okommenterade lästranskriptioner som övningsuppgifter.
Begagnad bok
85 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
85 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar