Märken och människor : om marknadssymboler som kulturella resurser; Anders Bengtsson, Jacob Östberg; 2011
5+ säljare

Märken och människor : om marknadssymboler som kulturella resurser Upplaga 2

av Anders Bengtsson, Jacob Östberg
Vilken roll spelar märken i människors konsumtion? Vad menas med att konsumenter konstruerar sin identitet med hjälp av märken? Kan det skapas gemenskaper kring märken? Finns det ett ökat motstånd mot märken? Detta är exempel på frågeställningar som diskuteras i boken. Märken spelar en allt viktigare roll i människors vardag. I konsumtionskulturer världen över ägnar konsumenter allt mer tid och pengar åt att bry sig om vilka märken de ska omge sig med. Den klassiska brand managementlitteraturen betraktar märken som ett sätt för företag att differentiera sina produkter och tjänster. Märken fyller emellertid många fler funktioner. Läsaren presenteras för en rad teorier hämtade från de senaste decenniernas konsumentkulturforskning. Den teoretiska grunden ger en god förståelse för hur märken blir betydelsefulla kulturella resurser för konsumenterna.

Boken riktar sig till såväl studenter som marknadsföringspraktiker som är intresserade av att förstå märkens roll i dagens samhälle samt hur de kan utvecklas och stärkas.
Vilken roll spelar märken i människors konsumtion? Vad menas med att konsumenter konstruerar sin identitet med hjälp av märken? Kan det skapas gemenskaper kring märken? Finns det ett ökat motstånd mot märken? Detta är exempel på frågeställningar som diskuteras i boken. Märken spelar en allt viktigare roll i människors vardag. I konsumtionskulturer världen över ägnar konsumenter allt mer tid och pengar åt att bry sig om vilka märken de ska omge sig med. Den klassiska brand managementlitteraturen betraktar märken som ett sätt för företag att differentiera sina produkter och tjänster. Märken fyller emellertid många fler funktioner. Läsaren presenteras för en rad teorier hämtade från de senaste decenniernas konsumentkulturforskning. Den teoretiska grunden ger en god förståelse för hur märken blir betydelsefulla kulturella resurser för konsumenterna.

Boken riktar sig till såväl studenter som marknadsföringspraktiker som är intresserade av att förstå märkens roll i dagens samhälle samt hur de kan utvecklas och stärkas.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2011
ISBN: 9789144059600
Förlag: Studentlitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 163 st
3 upplagor
Upplaga 3 (2018)
från 255 kr
Upplaga 1 (2006)
från 72 kr
Upplaga 2 (2011)
från 119 kr
Vilken roll spelar märken i människors konsumtion? Vad menas med att konsumenter konstruerar sin identitet med hjälp av märken? Kan det skapas gemenskaper kring märken? Finns det ett ökat motstånd mot märken? Detta är exempel på frågeställningar som diskuteras i boken. Märken spelar en allt viktigare roll i människors vardag. I konsumtionskulturer världen över ägnar konsumenter allt mer tid och pengar åt att bry sig om vilka märken de ska omge sig med. Den klassiska brand managementlitteraturen betraktar märken som ett sätt för företag att differentiera sina produkter och tjänster. Märken fyller emellertid många fler funktioner. Läsaren presenteras för en rad teorier hämtade från de senaste decenniernas konsumentkulturforskning. Den teoretiska grunden ger en god förståelse för hur märken blir betydelsefulla kulturella resurser för konsumenterna.

Boken riktar sig till såväl studenter som marknadsföringspraktiker som är intresserade av att förstå märkens roll i dagens samhälle samt hur de kan utvecklas och stärkas.
Vilken roll spelar märken i människors konsumtion? Vad menas med att konsumenter konstruerar sin identitet med hjälp av märken? Kan det skapas gemenskaper kring märken? Finns det ett ökat motstånd mot märken? Detta är exempel på frågeställningar som diskuteras i boken. Märken spelar en allt viktigare roll i människors vardag. I konsumtionskulturer världen över ägnar konsumenter allt mer tid och pengar åt att bry sig om vilka märken de ska omge sig med. Den klassiska brand managementlitteraturen betraktar märken som ett sätt för företag att differentiera sina produkter och tjänster. Märken fyller emellertid många fler funktioner. Läsaren presenteras för en rad teorier hämtade från de senaste decenniernas konsumentkulturforskning. Den teoretiska grunden ger en god förståelse för hur märken blir betydelsefulla kulturella resurser för konsumenterna.

Boken riktar sig till såväl studenter som marknadsföringspraktiker som är intresserade av att förstå märkens roll i dagens samhälle samt hur de kan utvecklas och stärkas.
Begagnad bok
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar