Marknadsföring i tjänsteekonomin; Per Echeverri, Bo Edvardsson; 2012
5+ säljare

Marknadsföring i tjänsteekonomin Upplaga 2

av Per Echeverri, Bo Edvardsson
I den idag så dominerande tjänsteekonomin blir det allt mer centralt att skapa värde för kunden utifrån tjänster. Detta gäller både för privata företag och i offentlig förvaltning. Den här boken har kommit att bli ett standardverk när det gäller hur organisationer kan arbeta med marknadsföring i en tid av ökad tjänstefiering. I boken möter läsaren ett stort antal modeller för hur värde samskapas med kunder, hur tjänstesystem och sociala strukturer påverkar kunders aktiviteter, och hur marknadsförande organisationer kan skapa förutsättningar för kunders eget värdeskapande.

Nytt i denna upplaga är metoder för användarinvolvering och tjänsteinnovation liksom varumärkets och den interna kommunikationens centrala roll för att driva och utveckla tjänsteverksamheter. Boken har också förstärkts med fler exempel från offentlig sektor där bl.a. problematiken kring myndighetsutövning i kombination med tjänsteorientering diskuteras.

Marknadsföring i tjänsteekonomin ger en pedagogisk framställning av centrala begrepp och modeller utifrån tjänsteforskning. För att underlätta lärandet har boken ett rikt bildmaterial, många illustrerande exempel, faktarutor, kortare och längre case med diskussions- och instuderingsuppgifter. Boken används på universitet och högskolor, företrädesvis på fördjupningskurser inom företagsekonomi och inom tekniska utbildningar, men också i samband med fortbildning.
I den idag så dominerande tjänsteekonomin blir det allt mer centralt att skapa värde för kunden utifrån tjänster. Detta gäller både för privata företag och i offentlig förvaltning. Den här boken har kommit att bli ett standardverk när det gäller hur organisationer kan arbeta med marknadsföring i en tid av ökad tjänstefiering. I boken möter läsaren ett stort antal modeller för hur värde samskapas med kunder, hur tjänstesystem och sociala strukturer påverkar kunders aktiviteter, och hur marknadsförande organisationer kan skapa förutsättningar för kunders eget värdeskapande.

Nytt i denna upplaga är metoder för användarinvolvering och tjänsteinnovation liksom varumärkets och den interna kommunikationens centrala roll för att driva och utveckla tjänsteverksamheter. Boken har också förstärkts med fler exempel från offentlig sektor där bl.a. problematiken kring myndighetsutövning i kombination med tjänsteorientering diskuteras.

Marknadsföring i tjänsteekonomin ger en pedagogisk framställning av centrala begrepp och modeller utifrån tjänsteforskning. För att underlätta lärandet har boken ett rikt bildmaterial, många illustrerande exempel, faktarutor, kortare och längre case med diskussions- och instuderingsuppgifter. Boken används på universitet och högskolor, företrädesvis på fördjupningskurser inom företagsekonomi och inom tekniska utbildningar, men också i samband med fortbildning.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2012
ISBN: 9789144059747
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 456 st
I den idag så dominerande tjänsteekonomin blir det allt mer centralt att skapa värde för kunden utifrån tjänster. Detta gäller både för privata företag och i offentlig förvaltning. Den här boken har kommit att bli ett standardverk när det gäller hur organisationer kan arbeta med marknadsföring i en tid av ökad tjänstefiering. I boken möter läsaren ett stort antal modeller för hur värde samskapas med kunder, hur tjänstesystem och sociala strukturer påverkar kunders aktiviteter, och hur marknadsförande organisationer kan skapa förutsättningar för kunders eget värdeskapande.

Nytt i denna upplaga är metoder för användarinvolvering och tjänsteinnovation liksom varumärkets och den interna kommunikationens centrala roll för att driva och utveckla tjänsteverksamheter. Boken har också förstärkts med fler exempel från offentlig sektor där bl.a. problematiken kring myndighetsutövning i kombination med tjänsteorientering diskuteras.

Marknadsföring i tjänsteekonomin ger en pedagogisk framställning av centrala begrepp och modeller utifrån tjänsteforskning. För att underlätta lärandet har boken ett rikt bildmaterial, många illustrerande exempel, faktarutor, kortare och längre case med diskussions- och instuderingsuppgifter. Boken används på universitet och högskolor, företrädesvis på fördjupningskurser inom företagsekonomi och inom tekniska utbildningar, men också i samband med fortbildning.
I den idag så dominerande tjänsteekonomin blir det allt mer centralt att skapa värde för kunden utifrån tjänster. Detta gäller både för privata företag och i offentlig förvaltning. Den här boken har kommit att bli ett standardverk när det gäller hur organisationer kan arbeta med marknadsföring i en tid av ökad tjänstefiering. I boken möter läsaren ett stort antal modeller för hur värde samskapas med kunder, hur tjänstesystem och sociala strukturer påverkar kunders aktiviteter, och hur marknadsförande organisationer kan skapa förutsättningar för kunders eget värdeskapande.

Nytt i denna upplaga är metoder för användarinvolvering och tjänsteinnovation liksom varumärkets och den interna kommunikationens centrala roll för att driva och utveckla tjänsteverksamheter. Boken har också förstärkts med fler exempel från offentlig sektor där bl.a. problematiken kring myndighetsutövning i kombination med tjänsteorientering diskuteras.

Marknadsföring i tjänsteekonomin ger en pedagogisk framställning av centrala begrepp och modeller utifrån tjänsteforskning. För att underlätta lärandet har boken ett rikt bildmaterial, många illustrerande exempel, faktarutor, kortare och längre case med diskussions- och instuderingsuppgifter. Boken används på universitet och högskolor, företrädesvis på fördjupningskurser inom företagsekonomi och inom tekniska utbildningar, men också i samband med fortbildning.
Begagnad bok
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar