Marknadsföring i tjänsteekonomin; Per Echeverri, Bo Edvardsson; 2018

Marknadsföring i tjänsteekonomin Upplaga 3

av Per Echeverri, Bo Edvardsson
I den idag så dominerande tjänsteekonomin blir det allt mer centralt att skapa värde för kunden utifrån tjänster. Detta gäller både för privata företag och i offentlig förvaltning. Den här boken har kommit att bli ett standardverk när det gäller hur organisationer kan arbeta med marknadsföring i en tid av ökad tjänstefiering. I boken möter läsaren ett stort antal modeller för hur värde samskapas med kunder, hur tjänstesystem och sociala strukturer påverkar kunders aktiviteter, och hur marknadsförande organisationer kan skapa förutsättningar för kunders eget värdeskapande.

Nytt i denna upplaga är metoder för användarinvolvering och tjänsteinnovation liksom varumärkets och den interna kommu-nikationens centrala roll för att driva och utveckla tjänsteverksamheter. Boken har också förstärkts med fler exempel från offentlig sektor där bl.a. problematiken kring myndighetsutövning i kombination med tjänsteorientering diskuteras. Marknadsföring i tjänsteekonomin ger en pedagogisk framställning av centrala begrepp och modeller utifrån tjänsteforskning. För att underlätta lärandet har boken ett rikt bildmaterial, många illustrerande exempel, faktarutor, kortare och längre case med diskussions- och instuderingsuppgifter. Boken används på universitet och högskolor, företrädesvis på fördjupningskurser inom företagsekonomi och inom tekniska utbildningar, men också i samband med fortbildning. Från och med tredje upplagan ges denna bok ut som mjukband. Denna upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört andra upplagan.
I den idag så dominerande tjänsteekonomin blir det allt mer centralt att skapa värde för kunden utifrån tjänster. Detta gäller både för privata företag och i offentlig förvaltning. Den här boken har kommit att bli ett standardverk när det gäller hur organisationer kan arbeta med marknadsföring i en tid av ökad tjänstefiering. I boken möter läsaren ett stort antal modeller för hur värde samskapas med kunder, hur tjänstesystem och sociala strukturer påverkar kunders aktiviteter, och hur marknadsförande organisationer kan skapa förutsättningar för kunders eget värdeskapande.

Nytt i denna upplaga är metoder för användarinvolvering och tjänsteinnovation liksom varumärkets och den interna kommu-nikationens centrala roll för att driva och utveckla tjänsteverksamheter. Boken har också förstärkts med fler exempel från offentlig sektor där bl.a. problematiken kring myndighetsutövning i kombination med tjänsteorientering diskuteras. Marknadsföring i tjänsteekonomin ger en pedagogisk framställning av centrala begrepp och modeller utifrån tjänsteforskning. För att underlätta lärandet har boken ett rikt bildmaterial, många illustrerande exempel, faktarutor, kortare och längre case med diskussions- och instuderingsuppgifter. Boken används på universitet och högskolor, företrädesvis på fördjupningskurser inom företagsekonomi och inom tekniska utbildningar, men också i samband med fortbildning. Från och med tredje upplagan ges denna bok ut som mjukband. Denna upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört andra upplagan.
Upplaga: 3e upplagan
Utgiven: 2018
ISBN: 9789144130705
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 456 st
I den idag så dominerande tjänsteekonomin blir det allt mer centralt att skapa värde för kunden utifrån tjänster. Detta gäller både för privata företag och i offentlig förvaltning. Den här boken har kommit att bli ett standardverk när det gäller hur organisationer kan arbeta med marknadsföring i en tid av ökad tjänstefiering. I boken möter läsaren ett stort antal modeller för hur värde samskapas med kunder, hur tjänstesystem och sociala strukturer påverkar kunders aktiviteter, och hur marknadsförande organisationer kan skapa förutsättningar för kunders eget värdeskapande.

Nytt i denna upplaga är metoder för användarinvolvering och tjänsteinnovation liksom varumärkets och den interna kommu-nikationens centrala roll för att driva och utveckla tjänsteverksamheter. Boken har också förstärkts med fler exempel från offentlig sektor där bl.a. problematiken kring myndighetsutövning i kombination med tjänsteorientering diskuteras. Marknadsföring i tjänsteekonomin ger en pedagogisk framställning av centrala begrepp och modeller utifrån tjänsteforskning. För att underlätta lärandet har boken ett rikt bildmaterial, många illustrerande exempel, faktarutor, kortare och längre case med diskussions- och instuderingsuppgifter. Boken används på universitet och högskolor, företrädesvis på fördjupningskurser inom företagsekonomi och inom tekniska utbildningar, men också i samband med fortbildning. Från och med tredje upplagan ges denna bok ut som mjukband. Denna upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört andra upplagan.
I den idag så dominerande tjänsteekonomin blir det allt mer centralt att skapa värde för kunden utifrån tjänster. Detta gäller både för privata företag och i offentlig förvaltning. Den här boken har kommit att bli ett standardverk när det gäller hur organisationer kan arbeta med marknadsföring i en tid av ökad tjänstefiering. I boken möter läsaren ett stort antal modeller för hur värde samskapas med kunder, hur tjänstesystem och sociala strukturer påverkar kunders aktiviteter, och hur marknadsförande organisationer kan skapa förutsättningar för kunders eget värdeskapande.

Nytt i denna upplaga är metoder för användarinvolvering och tjänsteinnovation liksom varumärkets och den interna kommu-nikationens centrala roll för att driva och utveckla tjänsteverksamheter. Boken har också förstärkts med fler exempel från offentlig sektor där bl.a. problematiken kring myndighetsutövning i kombination med tjänsteorientering diskuteras. Marknadsföring i tjänsteekonomin ger en pedagogisk framställning av centrala begrepp och modeller utifrån tjänsteforskning. För att underlätta lärandet har boken ett rikt bildmaterial, många illustrerande exempel, faktarutor, kortare och längre case med diskussions- och instuderingsuppgifter. Boken används på universitet och högskolor, företrädesvis på fördjupningskurser inom företagsekonomi och inom tekniska utbildningar, men också i samband med fortbildning. Från och med tredje upplagan ges denna bok ut som mjukband. Denna upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört andra upplagan.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)