Medierat lärande och pedagogisk mångfald; Lisbeth Amhag, Feiwel Kupferberg, Marie Leijon, Anna Linge, Anneli Einarsson, Anna-Karin Svensson, Gunnilla Welwert, Charlotte Paggetti; 2013
5+ säljare

Medierat lärande och pedagogisk mångfald Upplaga 1

av Lisbeth Amhag, Feiwel Kupferberg, Marie Leijon, Anna Linge, Anneli Einarsson
m.fl.
Lärare idag förväntas arbeta utifrån vetenskapliga krav om kunskap och lärande. Samtidigt har mediernas roll i samhället medfört att elever ställer större krav på att undervisning och lärande ska upplevas som meningsfullt i individens eget identitetsprojekt. Det är denna utmaning som Medierat lärande och pedagogisk mångfald antar. Begreppet medierat lärande syftar till att skapa intellektuella såväl som emotionella broar mellan kunskapens värld och elevernas livsvärld. Att arbeta meningsskapande med hjälp av både analoga och digitala medier står inte i motsättning till att lära sig ny kunskap av vetenskaplig natur eller kvalitet. Vad kan det medierade lärandet främja och utmana?

Boken granskar i åtta kapitel lärandeprocesser i högre utbildning och i skolan. Författarna uppmuntrar till att arbeta gränsöverskridande med olika innehåll, resurser och medieformer. De spårar lärande i rummet, på nätet och i berättandet och utforskar detta lärande i relation till olika språkliga sammanhang, till exempel drama, musik och bild. Medierat lärande och pedagogisk mångfald vänder sig till studenter, blivande och verksamma lärare. Den är också av intresse för lärarutbildare och andra lärare inom högskolan.
Lärare idag förväntas arbeta utifrån vetenskapliga krav om kunskap och lärande. Samtidigt har mediernas roll i samhället medfört att elever ställer större krav på att undervisning och lärande ska upplevas som meningsfullt i individens eget identitetsprojekt. Det är denna utmaning som Medierat lärande och pedagogisk mångfald antar. Begreppet medierat lärande syftar till att skapa intellektuella såväl som emotionella broar mellan kunskapens värld och elevernas livsvärld. Att arbeta meningsskapande med hjälp av både analoga och digitala medier står inte i motsättning till att lära sig ny kunskap av vetenskaplig natur eller kvalitet. Vad kan det medierade lärandet främja och utmana?

Boken granskar i åtta kapitel lärandeprocesser i högre utbildning och i skolan. Författarna uppmuntrar till att arbeta gränsöverskridande med olika innehåll, resurser och medieformer. De spårar lärande i rummet, på nätet och i berättandet och utforskar detta lärande i relation till olika språkliga sammanhang, till exempel drama, musik och bild. Medierat lärande och pedagogisk mångfald vänder sig till studenter, blivande och verksamma lärare. Den är också av intresse för lärarutbildare och andra lärare inom högskolan.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2013
ISBN: 9789144084664
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 216 st
Lärare idag förväntas arbeta utifrån vetenskapliga krav om kunskap och lärande. Samtidigt har mediernas roll i samhället medfört att elever ställer större krav på att undervisning och lärande ska upplevas som meningsfullt i individens eget identitetsprojekt. Det är denna utmaning som Medierat lärande och pedagogisk mångfald antar. Begreppet medierat lärande syftar till att skapa intellektuella såväl som emotionella broar mellan kunskapens värld och elevernas livsvärld. Att arbeta meningsskapande med hjälp av både analoga och digitala medier står inte i motsättning till att lära sig ny kunskap av vetenskaplig natur eller kvalitet. Vad kan det medierade lärandet främja och utmana?

Boken granskar i åtta kapitel lärandeprocesser i högre utbildning och i skolan. Författarna uppmuntrar till att arbeta gränsöverskridande med olika innehåll, resurser och medieformer. De spårar lärande i rummet, på nätet och i berättandet och utforskar detta lärande i relation till olika språkliga sammanhang, till exempel drama, musik och bild. Medierat lärande och pedagogisk mångfald vänder sig till studenter, blivande och verksamma lärare. Den är också av intresse för lärarutbildare och andra lärare inom högskolan.
Lärare idag förväntas arbeta utifrån vetenskapliga krav om kunskap och lärande. Samtidigt har mediernas roll i samhället medfört att elever ställer större krav på att undervisning och lärande ska upplevas som meningsfullt i individens eget identitetsprojekt. Det är denna utmaning som Medierat lärande och pedagogisk mångfald antar. Begreppet medierat lärande syftar till att skapa intellektuella såväl som emotionella broar mellan kunskapens värld och elevernas livsvärld. Att arbeta meningsskapande med hjälp av både analoga och digitala medier står inte i motsättning till att lära sig ny kunskap av vetenskaplig natur eller kvalitet. Vad kan det medierade lärandet främja och utmana?

Boken granskar i åtta kapitel lärandeprocesser i högre utbildning och i skolan. Författarna uppmuntrar till att arbeta gränsöverskridande med olika innehåll, resurser och medieformer. De spårar lärande i rummet, på nätet och i berättandet och utforskar detta lärande i relation till olika språkliga sammanhang, till exempel drama, musik och bild. Medierat lärande och pedagogisk mångfald vänder sig till studenter, blivande och verksamma lärare. Den är också av intresse för lärarutbildare och andra lärare inom högskolan.
Begagnad bok
225 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
225 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar