Organisationskultur; Henning Bang; 1999
5+ säljare

Organisationskultur Upplaga 2

av Henning Bang
Vad är det som får ett företag att överleva och ett annat att duka under? Vilka faktorer i organisationen gör att några företag har en öppen och informell ton, medan andra har en sträng och formell ton? Vilka krafter påverkar medarbetarna i organisationen?

Under de senaste åren har begreppet organisationskultur vuxit fram som ett försök att besvara ovanstående och liknande frågor. Författaren ger oss i den här boken en inblick i orsakerna till begreppets ökade popularitet och anger faktorer som kan hjälpa oss att beskriva, förklara och förutsäga människors beteenden i organisationer.

Boken ger en översikt över vad vi vet om organisationskultur i dag. Dessutom lämnas förslag till hur en organisationskultur kan kartläggas och beskrivas – vad man kan titta på vid kartläggningen, hur man kan samla in data och hur man kan beskriva organisationskulturer.

Boken vänder sig till forskare och studenter inom ämnesområdena organisation och ledning vid högskolor och universitet, samt till företagsledare och företagskonsulter.
Vad är det som får ett företag att överleva och ett annat att duka under? Vilka faktorer i organisationen gör att några företag har en öppen och informell ton, medan andra har en sträng och formell ton? Vilka krafter påverkar medarbetarna i organisationen?

Under de senaste åren har begreppet organisationskultur vuxit fram som ett försök att besvara ovanstående och liknande frågor. Författaren ger oss i den här boken en inblick i orsakerna till begreppets ökade popularitet och anger faktorer som kan hjälpa oss att beskriva, förklara och förutsäga människors beteenden i organisationer.

Boken ger en översikt över vad vi vet om organisationskultur i dag. Dessutom lämnas förslag till hur en organisationskultur kan kartläggas och beskrivas – vad man kan titta på vid kartläggningen, hur man kan samla in data och hur man kan beskriva organisationskulturer.

Boken vänder sig till forskare och studenter inom ämnesområdena organisation och ledning vid högskolor och universitet, samt till företagsledare och företagskonsulter.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 1999
ISBN: 9789144012261
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 225 st
Vad är det som får ett företag att överleva och ett annat att duka under? Vilka faktorer i organisationen gör att några företag har en öppen och informell ton, medan andra har en sträng och formell ton? Vilka krafter påverkar medarbetarna i organisationen?

Under de senaste åren har begreppet organisationskultur vuxit fram som ett försök att besvara ovanstående och liknande frågor. Författaren ger oss i den här boken en inblick i orsakerna till begreppets ökade popularitet och anger faktorer som kan hjälpa oss att beskriva, förklara och förutsäga människors beteenden i organisationer.

Boken ger en översikt över vad vi vet om organisationskultur i dag. Dessutom lämnas förslag till hur en organisationskultur kan kartläggas och beskrivas – vad man kan titta på vid kartläggningen, hur man kan samla in data och hur man kan beskriva organisationskulturer.

Boken vänder sig till forskare och studenter inom ämnesområdena organisation och ledning vid högskolor och universitet, samt till företagsledare och företagskonsulter.
Vad är det som får ett företag att överleva och ett annat att duka under? Vilka faktorer i organisationen gör att några företag har en öppen och informell ton, medan andra har en sträng och formell ton? Vilka krafter påverkar medarbetarna i organisationen?

Under de senaste åren har begreppet organisationskultur vuxit fram som ett försök att besvara ovanstående och liknande frågor. Författaren ger oss i den här boken en inblick i orsakerna till begreppets ökade popularitet och anger faktorer som kan hjälpa oss att beskriva, förklara och förutsäga människors beteenden i organisationer.

Boken ger en översikt över vad vi vet om organisationskultur i dag. Dessutom lämnas förslag till hur en organisationskultur kan kartläggas och beskrivas – vad man kan titta på vid kartläggningen, hur man kan samla in data och hur man kan beskriva organisationskulturer.

Boken vänder sig till forskare och studenter inom ämnesområdena organisation och ledning vid högskolor och universitet, samt till företagsledare och företagskonsulter.
Begagnad bok
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar