Perspektiv på populärmusik och skola; Claes Ericsson, Åsa Bergman, Cecilia Björck, Eva Georgii-Hemming, Kristina Holmberg, Victor Kvarnhall, Monica Lindgren, Bo Nilsson, Manfred Scheid, Johan Söderman, Olle Zandén; 2011
5+ säljare

Perspektiv på populärmusik och skola Upplaga 1

av Claes Ericsson, Åsa Bergman, Cecilia Björck, Eva Georgii-Hemming, Kristina Holmberg
m.fl.
I dagens skola dominerar populärmusik som genre i musikundervisningen. Det kan röra sig om både obligatoriska och frivilliga utbildnings- och bildningsformer. På senare tid har även sociala medier etablerat sig som arena för undervisning och lärande med fokus på populärmusik. Boken bygger på de senaste årens musikpedagogiska forskning och syftar till att på ett lättillgängligt sätt förmedla en översiktlig bild såväl av den problematik som uppstår i mötet mellan populärmusik och skola, som den utvecklingspotential ett sådant möte har. Boken har en bred ingång med kapitel som ger uttryck för olika perspektiv: identitets- och genusfrågorstandardiserade undervisningsformer i förhållande till kreativitetpopulärmusik i kulturskolaninternet som konkurrent till traditionella utbildningsformerkvalitet i undervisninghiphop som arbetsområde i skolanfrågan om det är elevernas eller lärarnas populärmusik som behandlas i skolan. Boken riktar sig i första hand till studerande inom högre utbildning med fokus på musik, kultur, media och samhällsvetenskap, men också till verksamma lärare som är intresserade av att få ett grepp om populärmusikaliskt lärande.
I dagens skola dominerar populärmusik som genre i musikundervisningen. Det kan röra sig om både obligatoriska och frivilliga utbildnings- och bildningsformer. På senare tid har även sociala medier etablerat sig som arena för undervisning och lärande med fokus på populärmusik. Boken bygger på de senaste årens musikpedagogiska forskning och syftar till att på ett lättillgängligt sätt förmedla en översiktlig bild såväl av den problematik som uppstår i mötet mellan populärmusik och skola, som den utvecklingspotential ett sådant möte har. Boken har en bred ingång med kapitel som ger uttryck för olika perspektiv: identitets- och genusfrågorstandardiserade undervisningsformer i förhållande till kreativitetpopulärmusik i kulturskolaninternet som konkurrent till traditionella utbildningsformerkvalitet i undervisninghiphop som arbetsområde i skolanfrågan om det är elevernas eller lärarnas populärmusik som behandlas i skolan. Boken riktar sig i första hand till studerande inom högre utbildning med fokus på musik, kultur, media och samhällsvetenskap, men också till verksamma lärare som är intresserade av att få ett grepp om populärmusikaliskt lärande.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2011
ISBN: 9789144068770
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 181 st
I dagens skola dominerar populärmusik som genre i musikundervisningen. Det kan röra sig om både obligatoriska och frivilliga utbildnings- och bildningsformer. På senare tid har även sociala medier etablerat sig som arena för undervisning och lärande med fokus på populärmusik. Boken bygger på de senaste årens musikpedagogiska forskning och syftar till att på ett lättillgängligt sätt förmedla en översiktlig bild såväl av den problematik som uppstår i mötet mellan populärmusik och skola, som den utvecklingspotential ett sådant möte har. Boken har en bred ingång med kapitel som ger uttryck för olika perspektiv: identitets- och genusfrågorstandardiserade undervisningsformer i förhållande till kreativitetpopulärmusik i kulturskolaninternet som konkurrent till traditionella utbildningsformerkvalitet i undervisninghiphop som arbetsområde i skolanfrågan om det är elevernas eller lärarnas populärmusik som behandlas i skolan. Boken riktar sig i första hand till studerande inom högre utbildning med fokus på musik, kultur, media och samhällsvetenskap, men också till verksamma lärare som är intresserade av att få ett grepp om populärmusikaliskt lärande.
I dagens skola dominerar populärmusik som genre i musikundervisningen. Det kan röra sig om både obligatoriska och frivilliga utbildnings- och bildningsformer. På senare tid har även sociala medier etablerat sig som arena för undervisning och lärande med fokus på populärmusik. Boken bygger på de senaste årens musikpedagogiska forskning och syftar till att på ett lättillgängligt sätt förmedla en översiktlig bild såväl av den problematik som uppstår i mötet mellan populärmusik och skola, som den utvecklingspotential ett sådant möte har. Boken har en bred ingång med kapitel som ger uttryck för olika perspektiv: identitets- och genusfrågorstandardiserade undervisningsformer i förhållande till kreativitetpopulärmusik i kulturskolaninternet som konkurrent till traditionella utbildningsformerkvalitet i undervisninghiphop som arbetsområde i skolanfrågan om det är elevernas eller lärarnas populärmusik som behandlas i skolan. Boken riktar sig i första hand till studerande inom högre utbildning med fokus på musik, kultur, media och samhällsvetenskap, men också till verksamma lärare som är intresserade av att få ett grepp om populärmusikaliskt lärande.
Begagnad bok
215 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
215 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar