Musik för alla : filosofiska och didaktiska perspektiv på musik, bildning och samhälle; Öivind Varköy, Johan Söderman; 2014
endast ny

Musik för alla : filosofiska och didaktiska perspektiv på musik, bildning och samhälle Upplaga 1

av Öivind Varköy, Johan Söderman
Musik för alla syftar till att bidra med reflektion kring musikens plats och funktion i den svenska skolan – med fokus på filosofiska och didaktiska frågor. Bokens huvudtitel Musik för alla pekar på det faktum att det endast är i grundskolan som musik är ett ämne för alla. Både i kulturskolan och i gymnasiet är musik ett ämne för de som själva väljer det, dvs. ett ämne för ett fåtal.
Bokens författare diskuterar på olika vis musik som fenomen, musikens funktioner för individ och samhälle och om villkor för musikundervisningen i dagens Sverige. Flera av kapitlen fokuserar särskilt på den musikkulturella mångfaldens utmaningar som vi står inför.
Musik för alla är i huvudsak skriven för lärarutbildare och för de som ska undervisa i musik i dagens svenska grundskola, men den vänder sig också till verksamma lärare i musik i kulturskola och gymnasium.
Musik för alla syftar till att bidra med reflektion kring musikens plats och funktion i den svenska skolan – med fokus på filosofiska och didaktiska frågor. Bokens huvudtitel Musik för alla pekar på det faktum att det endast är i grundskolan som musik är ett ämne för alla. Både i kulturskolan och i gymnasiet är musik ett ämne för de som själva väljer det, dvs. ett ämne för ett fåtal.
Bokens författare diskuterar på olika vis musik som fenomen, musikens funktioner för individ och samhälle och om villkor för musikundervisningen i dagens Sverige. Flera av kapitlen fokuserar särskilt på den musikkulturella mångfaldens utmaningar som vi står inför.
Musik för alla är i huvudsak skriven för lärarutbildare och för de som ska undervisa i musik i dagens svenska grundskola, men den vänder sig också till verksamma lärare i musik i kulturskola och gymnasium.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2014
ISBN: 9789144084879
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 214 st
Musik för alla syftar till att bidra med reflektion kring musikens plats och funktion i den svenska skolan – med fokus på filosofiska och didaktiska frågor. Bokens huvudtitel Musik för alla pekar på det faktum att det endast är i grundskolan som musik är ett ämne för alla. Både i kulturskolan och i gymnasiet är musik ett ämne för de som själva väljer det, dvs. ett ämne för ett fåtal.
Bokens författare diskuterar på olika vis musik som fenomen, musikens funktioner för individ och samhälle och om villkor för musikundervisningen i dagens Sverige. Flera av kapitlen fokuserar särskilt på den musikkulturella mångfaldens utmaningar som vi står inför.
Musik för alla är i huvudsak skriven för lärarutbildare och för de som ska undervisa i musik i dagens svenska grundskola, men den vänder sig också till verksamma lärare i musik i kulturskola och gymnasium.
Musik för alla syftar till att bidra med reflektion kring musikens plats och funktion i den svenska skolan – med fokus på filosofiska och didaktiska frågor. Bokens huvudtitel Musik för alla pekar på det faktum att det endast är i grundskolan som musik är ett ämne för alla. Både i kulturskolan och i gymnasiet är musik ett ämne för de som själva väljer det, dvs. ett ämne för ett fåtal.
Bokens författare diskuterar på olika vis musik som fenomen, musikens funktioner för individ och samhälle och om villkor för musikundervisningen i dagens Sverige. Flera av kapitlen fokuserar särskilt på den musikkulturella mångfaldens utmaningar som vi står inför.
Musik för alla är i huvudsak skriven för lärarutbildare och för de som ska undervisa i musik i dagens svenska grundskola, men den vänder sig också till verksamma lärare i musik i kulturskola och gymnasium.
Ny bok
273 kr287 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
273 kr287 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)