Samhällsfrågor i det naturvetenskapliga klassrummet; Margareta Ekborg, Malin Ideland, Britt Lindahl, Claes Malmberg, Christina Ottander, Maria Rosberg; 2016
1 säljare

Samhällsfrågor i det naturvetenskapliga klassrummet Upplaga 2

av Margareta Ekborg, Malin Ideland, Britt Lindahl, Claes Malmberg, Christina Ottander
m.fl.

Hur riskabelt är det att sola? Är organiska livsmedel alltid det överlägsna valet? Är det effektivt att tillägga en femkronors avgift för plastpåsar i butiker? Vilka implikationer har den globala uppvärmningen, och vilka åtgärder kan vi vidta både som individer och på en större strukturell nivå? Dessa sorters frågor konfronteras elever med: samhällsrelaterade problem som har en naturvetenskaplig dimension (SNI). Denna bok ger en teoretisk struktur samt praktiska exempel på hur man kan engagera sig i SNI-frågor på både grundskolenivå och gymnasiet.

Genom att uppmuntra elever att utveckla färdigheter som att ställa frågor, kritiskt granska källor, planera undersökningar samt bedöma resultat och information, förstärker lärare elevernas förmåga att tillämpa sina kunskaper i samhällssammanhang. Bokens författare har genomfört ett forskningsprojekt om SNI i grundskolan under en treårsperiod. Bokens innehåll bygger på erfarenheter och resultat från detta projekt och är ämnad för lärarstudenter och verksamma lärare på både grund- och gymnasieskolenivå.

Hur riskabelt är det att sola? Är organiska livsmedel alltid det överlägsna valet? Är det effektivt att tillägga en femkronors avgift för plastpåsar i butiker? Vilka implikationer har den globala uppvärmningen, och vilka åtgärder kan vi vidta både som individer och på en större strukturell nivå? Dessa sorters frågor konfronteras elever med: samhällsrelaterade problem som har en naturvetenskaplig dimension (SNI). Denna bok ger en teoretisk struktur samt praktiska exempel på hur man kan engagera sig i SNI-frågor på både grundskolenivå och gymnasiet.

Genom att uppmuntra elever att utveckla färdigheter som att ställa frågor, kritiskt granska källor, planera undersökningar samt bedöma resultat och information, förstärker lärare elevernas förmåga att tillämpa sina kunskaper i samhällssammanhang. Bokens författare har genomfört ett forskningsprojekt om SNI i grundskolan under en treårsperiod. Bokens innehåll bygger på erfarenheter och resultat från detta projekt och är ämnad för lärarstudenter och verksamma lärare på både grund- och gymnasieskolenivå.

Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2016
ISBN: 9789140695550
Förlag: Gleerups Utbildning AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 184 st
2 upplagor
Upplaga 1 (2012)
från 129 kr
Upplaga 2 (2016)
från 259 kr

Hur riskabelt är det att sola? Är organiska livsmedel alltid det överlägsna valet? Är det effektivt att tillägga en femkronors avgift för plastpåsar i butiker? Vilka implikationer har den globala uppvärmningen, och vilka åtgärder kan vi vidta både som individer och på en större strukturell nivå? Dessa sorters frågor konfronteras elever med: samhällsrelaterade problem som har en naturvetenskaplig dimension (SNI). Denna bok ger en teoretisk struktur samt praktiska exempel på hur man kan engagera sig i SNI-frågor på både grundskolenivå och gymnasiet.

Genom att uppmuntra elever att utveckla färdigheter som att ställa frågor, kritiskt granska källor, planera undersökningar samt bedöma resultat och information, förstärker lärare elevernas förmåga att tillämpa sina kunskaper i samhällssammanhang. Bokens författare har genomfört ett forskningsprojekt om SNI i grundskolan under en treårsperiod. Bokens innehåll bygger på erfarenheter och resultat från detta projekt och är ämnad för lärarstudenter och verksamma lärare på både grund- och gymnasieskolenivå.

Hur riskabelt är det att sola? Är organiska livsmedel alltid det överlägsna valet? Är det effektivt att tillägga en femkronors avgift för plastpåsar i butiker? Vilka implikationer har den globala uppvärmningen, och vilka åtgärder kan vi vidta både som individer och på en större strukturell nivå? Dessa sorters frågor konfronteras elever med: samhällsrelaterade problem som har en naturvetenskaplig dimension (SNI). Denna bok ger en teoretisk struktur samt praktiska exempel på hur man kan engagera sig i SNI-frågor på både grundskolenivå och gymnasiet.

Genom att uppmuntra elever att utveckla färdigheter som att ställa frågor, kritiskt granska källor, planera undersökningar samt bedöma resultat och information, förstärker lärare elevernas förmåga att tillämpa sina kunskaper i samhällssammanhang. Bokens författare har genomfört ett forskningsprojekt om SNI i grundskolan under en treårsperiod. Bokens innehåll bygger på erfarenheter och resultat från detta projekt och är ämnad för lärarstudenter och verksamma lärare på både grund- och gymnasieskolenivå.

Begagnad bok
259 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
259 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar