Sedd, hörd och respekterad. SOU 2015:14 : ett ändamålsenligt klagomålssystem i hälso- och sjukvården : Delbetänkande från Klagomålsutredningen; Socialdepartementet; 2015
Sedd, hörd och respekterad. SOU 2015:14 : ett ändamålsenligt klagomålssystem i hälso- och sjukvården : Delbetänkande från Klagomålsutredningen; Socialdepartementet; 2015

Sedd, hörd och respekterad. SOU 2015:14 : ett ändamålsenligt klagomålssystem i hälso- och sjukvården : Delbetänkande från Klagomålsutredningen

av Socialdepartementet

  • Utgiven: 2015
  • ISBN: 9789138242421
  • Sidor: 125 st
  • Förlag: Norstedts Juridik AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Ger förslag på hur hanteringen av klagomål mot hälso- och sjukvården kan bli mer ändamålsenlig. Med ändamålsenlig menar utredningen att klagomålshanteringen utgår från patienternas behov, bidrar till ökad patientsäkerhet och är resurseffektiv. I delbetänkandet lämnar utredningen förslag till författningsändringar som föreslås träda i kraft den 1 juli 2016. Förslagen gäller vårdgivarens skyldighet att besvara klagomål, den enligt utredningen viktigaste komponenten i ett ändamålsenligt klagomålssystem, samt Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) handläggning av ärenden. Utredningen presenterar även ett antal bedömningar i delbetänkandet.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Sedd, hörd och respekterad. SOU 2015:14 : ett ändamålsenligt klagomålssystem i hälso- och sjukvården : Delbetänkande från Klagomålsutredningen (2015)

I mars 2015 släpptes boken Sedd, hörd och respekterad. SOU 2015:14 : ett ändamålsenligt klagomålssystem i hälso- och sjukvården : Delbetänkande från Klagomålsutredningen skriven av Socialdepartementet. Den är skriven på svenska och består av 125 sidor djupgående information om medicin. Förlaget bakom boken är Norstedts Juridik AB som har sitt säte i Stockholm.

Köp boken Sedd, hörd och respekterad. SOU 2015:14 : ett ändamålsenligt klagomålssystem i hälso- och sjukvården : Delbetänkande från Klagomålsutredningen på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Sedd, hörd och respekterad. SOU 2015:14 : ett ändamålsenligt klagomålssystem i hälso- och sjukvården : Delbetänkande från Klagomålsutredningen

Harvard

Socialdepartementet (2015). Sedd, hörd och respekterad. SOU 2015:14 : ett ändamålsenligt klagomålssystem i hälso- och sjukvården : Delbetänkande från Klagomålsutredningen. Norstedts Juridik AB.

Oxford

Socialdepartementet, Sedd, hörd och respekterad. SOU 2015:14 : ett ändamålsenligt klagomålssystem i hälso- och sjukvården : Delbetänkande från Klagomålsutredningen (Norstedts Juridik AB, 2015).

APA

Socialdepartementet. (2015). Sedd, hörd och respekterad. SOU 2015:14 : ett ändamålsenligt klagomålssystem i hälso- och sjukvården : Delbetänkande från Klagomålsutredningen. Norstedts Juridik AB.

Vancouver

Socialdepartementet. Sedd, hörd och respekterad. SOU 2015:14 : ett ändamålsenligt klagomålssystem i hälso- och sjukvården : Delbetänkande från Klagomålsutredningen. Norstedts Juridik AB; 2015.

Tillfälligt slut

Bevaka boken och få meddelande när den är tillgänglig igen.