Skolledarskap - vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet; Maj-Lis Hörnqvist; 2019
spara 21%
1 säljare

Skolledarskap - vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet Upplaga 1

av Maj-Lis Hörnqvist
Hur kan vi lita på det arbete som utförs i skolan och i förskolan? På vilket sätt kan skolledare och pedagoger säkerställa att deras arbete för att främja barnens och elevernas lärande och utveckling är tillförlitligt? Att kunna förklara varför man undervisar barn och elever på ett visst sätt eller på vilken grund man leder sin skola eller förskola har blivit allt viktigare.  En utmaning för skolledare och pedagoger är att nyttja det vetenskapliga kunnande som finns för att förbättra sin verksamhet. Vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet är centrala begrepp i den skollag infördes år 2010, men vilken är deras innebörd?

Den här boken behandlar vad vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet är. Med stöd i forskning om framgångsrikt skolledarskap belyser författaren hur man kan förankra sitt ledarskap och den utbildning man leder i vetenskap och beprövad erfarenhet.  Boken innehåller flera exempel där forskning och ett vetenskapligt förhållningssätt har tillämpats. Författaren visar också hur erfarenheter kan lyftas för att bli beprövade och därmed tillämpas i undervisning och skolledarskap.

Boken riktar sig till alla som arbetar med ledarskap i skolan och i förskolan och utgör ett stöd för ett skolledarskap som baseras på vetenskaplig kunskap.

Maj-Lis Hörnqvist är filosofie doktor i lärande och docent i pedagogik. Hon har tidigare arbetat med lärarutbildning och rektorsutbildning
vid Luleå tekniska universitet och vid Centrum för skolledarutveckling vid Umeå universitet.
Hur kan vi lita på det arbete som utförs i skolan och i förskolan? På vilket sätt kan skolledare och pedagoger säkerställa att deras arbete för att främja barnens och elevernas lärande och utveckling är tillförlitligt? Att kunna förklara varför man undervisar barn och elever på ett visst sätt eller på vilken grund man leder sin skola eller förskola har blivit allt viktigare.  En utmaning för skolledare och pedagoger är att nyttja det vetenskapliga kunnande som finns för att förbättra sin verksamhet. Vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet är centrala begrepp i den skollag infördes år 2010, men vilken är deras innebörd?

Den här boken behandlar vad vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet är. Med stöd i forskning om framgångsrikt skolledarskap belyser författaren hur man kan förankra sitt ledarskap och den utbildning man leder i vetenskap och beprövad erfarenhet.  Boken innehåller flera exempel där forskning och ett vetenskapligt förhållningssätt har tillämpats. Författaren visar också hur erfarenheter kan lyftas för att bli beprövade och därmed tillämpas i undervisning och skolledarskap.

Boken riktar sig till alla som arbetar med ledarskap i skolan och i förskolan och utgör ett stöd för ett skolledarskap som baseras på vetenskaplig kunskap.

Maj-Lis Hörnqvist är filosofie doktor i lärande och docent i pedagogik. Hon har tidigare arbetat med lärarutbildning och rektorsutbildning
vid Luleå tekniska universitet och vid Centrum för skolledarutveckling vid Umeå universitet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2019
ISBN: 9789151100913
Förlag: Gleerups Utbildning AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 168 st
Hur kan vi lita på det arbete som utförs i skolan och i förskolan? På vilket sätt kan skolledare och pedagoger säkerställa att deras arbete för att främja barnens och elevernas lärande och utveckling är tillförlitligt? Att kunna förklara varför man undervisar barn och elever på ett visst sätt eller på vilken grund man leder sin skola eller förskola har blivit allt viktigare.  En utmaning för skolledare och pedagoger är att nyttja det vetenskapliga kunnande som finns för att förbättra sin verksamhet. Vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet är centrala begrepp i den skollag infördes år 2010, men vilken är deras innebörd?

Den här boken behandlar vad vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet är. Med stöd i forskning om framgångsrikt skolledarskap belyser författaren hur man kan förankra sitt ledarskap och den utbildning man leder i vetenskap och beprövad erfarenhet.  Boken innehåller flera exempel där forskning och ett vetenskapligt förhållningssätt har tillämpats. Författaren visar också hur erfarenheter kan lyftas för att bli beprövade och därmed tillämpas i undervisning och skolledarskap.

Boken riktar sig till alla som arbetar med ledarskap i skolan och i förskolan och utgör ett stöd för ett skolledarskap som baseras på vetenskaplig kunskap.

Maj-Lis Hörnqvist är filosofie doktor i lärande och docent i pedagogik. Hon har tidigare arbetat med lärarutbildning och rektorsutbildning
vid Luleå tekniska universitet och vid Centrum för skolledarutveckling vid Umeå universitet.
Hur kan vi lita på det arbete som utförs i skolan och i förskolan? På vilket sätt kan skolledare och pedagoger säkerställa att deras arbete för att främja barnens och elevernas lärande och utveckling är tillförlitligt? Att kunna förklara varför man undervisar barn och elever på ett visst sätt eller på vilken grund man leder sin skola eller förskola har blivit allt viktigare.  En utmaning för skolledare och pedagoger är att nyttja det vetenskapliga kunnande som finns för att förbättra sin verksamhet. Vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet är centrala begrepp i den skollag infördes år 2010, men vilken är deras innebörd?

Den här boken behandlar vad vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet är. Med stöd i forskning om framgångsrikt skolledarskap belyser författaren hur man kan förankra sitt ledarskap och den utbildning man leder i vetenskap och beprövad erfarenhet.  Boken innehåller flera exempel där forskning och ett vetenskapligt förhållningssätt har tillämpats. Författaren visar också hur erfarenheter kan lyftas för att bli beprövade och därmed tillämpas i undervisning och skolledarskap.

Boken riktar sig till alla som arbetar med ledarskap i skolan och i förskolan och utgör ett stöd för ett skolledarskap som baseras på vetenskaplig kunskap.

Maj-Lis Hörnqvist är filosofie doktor i lärande och docent i pedagogik. Hon har tidigare arbetat med lärarutbildning och rektorsutbildning
vid Luleå tekniska universitet och vid Centrum för skolledarutveckling vid Umeå universitet.
Begagnad bok
279 kr349 krSpara 70 kr (21%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
279 kr349 krSpara 70 kr (21%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar