Sociala relationer och pedagogiskt ansvar; Jonas Aspelin; 2010
spara 39%
5+ säljare

Sociala relationer och pedagogiskt ansvar Upplaga 1

av Jonas Aspelin
Sociala relationer och pedagogiskt ansvar är centrala teman i den nya lärarutbildningen. För att en undervisningssituation ska bli lyckad måste relationen mellan lärare och elev baseras på ett ömsesidigt förtroende. Det förutsätter också att läraren har relationell kompetens.

Genom att analysera kommunikationen i klassrum visar författaren hur processer under lektionernas ytskikt hela tiden påverkar relationsbyggandet. I boken beskrivs också hur genuina relationer förverkligas i undervisningen och vad som motverkar att det sker. Studierna visar att läraren behöver en god förmåga att bygga relationer och möta den enskilde eleven som han/hon är. Sociala relationer och pedagogiskt ansvar ger en vägledning i hur dessa förmågor främjas.

Boken vänder sig framför allt till lärarstudenter och verksamma lärare, men även till studenter i ämnen som pedagogik, socialpsykologi och sociologi.

Jonas Aspelin är docent i pedagogik och fil.dr. i sociologi, verksam vid Malmö högskolas lärarutbildning och Centrum för professionsstudier. Han har skrivit en mängd böcker och artiklar inom området.
Sociala relationer och pedagogiskt ansvar är centrala teman i den nya lärarutbildningen. För att en undervisningssituation ska bli lyckad måste relationen mellan lärare och elev baseras på ett ömsesidigt förtroende. Det förutsätter också att läraren har relationell kompetens.

Genom att analysera kommunikationen i klassrum visar författaren hur processer under lektionernas ytskikt hela tiden påverkar relationsbyggandet. I boken beskrivs också hur genuina relationer förverkligas i undervisningen och vad som motverkar att det sker. Studierna visar att läraren behöver en god förmåga att bygga relationer och möta den enskilde eleven som han/hon är. Sociala relationer och pedagogiskt ansvar ger en vägledning i hur dessa förmågor främjas.

Boken vänder sig framför allt till lärarstudenter och verksamma lärare, men även till studenter i ämnen som pedagogik, socialpsykologi och sociologi.

Jonas Aspelin är docent i pedagogik och fil.dr. i sociologi, verksam vid Malmö högskolas lärarutbildning och Centrum för professionsstudier. Han har skrivit en mängd böcker och artiklar inom området.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2010
ISBN: 9789140668882
Förlag: Gleerups Utbildning AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 168 st
Sociala relationer och pedagogiskt ansvar är centrala teman i den nya lärarutbildningen. För att en undervisningssituation ska bli lyckad måste relationen mellan lärare och elev baseras på ett ömsesidigt förtroende. Det förutsätter också att läraren har relationell kompetens.

Genom att analysera kommunikationen i klassrum visar författaren hur processer under lektionernas ytskikt hela tiden påverkar relationsbyggandet. I boken beskrivs också hur genuina relationer förverkligas i undervisningen och vad som motverkar att det sker. Studierna visar att läraren behöver en god förmåga att bygga relationer och möta den enskilde eleven som han/hon är. Sociala relationer och pedagogiskt ansvar ger en vägledning i hur dessa förmågor främjas.

Boken vänder sig framför allt till lärarstudenter och verksamma lärare, men även till studenter i ämnen som pedagogik, socialpsykologi och sociologi.

Jonas Aspelin är docent i pedagogik och fil.dr. i sociologi, verksam vid Malmö högskolas lärarutbildning och Centrum för professionsstudier. Han har skrivit en mängd böcker och artiklar inom området.
Sociala relationer och pedagogiskt ansvar är centrala teman i den nya lärarutbildningen. För att en undervisningssituation ska bli lyckad måste relationen mellan lärare och elev baseras på ett ömsesidigt förtroende. Det förutsätter också att läraren har relationell kompetens.

Genom att analysera kommunikationen i klassrum visar författaren hur processer under lektionernas ytskikt hela tiden påverkar relationsbyggandet. I boken beskrivs också hur genuina relationer förverkligas i undervisningen och vad som motverkar att det sker. Studierna visar att läraren behöver en god förmåga att bygga relationer och möta den enskilde eleven som han/hon är. Sociala relationer och pedagogiskt ansvar ger en vägledning i hur dessa förmågor främjas.

Boken vänder sig framför allt till lärarstudenter och verksamma lärare, men även till studenter i ämnen som pedagogik, socialpsykologi och sociologi.

Jonas Aspelin är docent i pedagogik och fil.dr. i sociologi, verksam vid Malmö högskolas lärarutbildning och Centrum för professionsstudier. Han har skrivit en mängd böcker och artiklar inom området.
Begagnad bok
225 kr365 krSpara 140 kr (39%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
225 kr365 krSpara 140 kr (39%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar