Specialpedagogik i ett inkluderande perspektiv; Inga-Lill Vernersson; 2002
5+ säljare

Specialpedagogik i ett inkluderande perspektiv Upplaga 1

av Inga-Lill Vernersson
I dag möter de flesta pedagoger elever i en verksamhet där man arbetar med ett inkluderande perspektiv, där skillnader mellan elever accepteras och respekteras. En likvärdig utbildning i den svenska skolan förutsätter att den personal som möter eleverna har god insikt om vad begreppen integrering, segregering, exkludering och inkludering står för. Dessa begrepp är nyckelord inom det specialpedagogiska fältet.
Denna bok belyser grundläggande specialpedagogiska frågor som pedagoger ställs inför i sin dagliga verksamhet.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
I dag möter de flesta pedagoger elever i en verksamhet där man arbetar med ett inkluderande perspektiv, där skillnader mellan elever accepteras och respekteras. En likvärdig utbildning i den svenska skolan förutsätter att den personal som möter eleverna har god insikt om vad begreppen integrering, segregering, exkludering och inkludering står för. Dessa begrepp är nyckelord inom det specialpedagogiska fältet.
Denna bok belyser grundläggande specialpedagogiska frågor som pedagoger ställs inför i sin dagliga verksamhet.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2002
ISBN: 9789144026701
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 82 st
I dag möter de flesta pedagoger elever i en verksamhet där man arbetar med ett inkluderande perspektiv, där skillnader mellan elever accepteras och respekteras. En likvärdig utbildning i den svenska skolan förutsätter att den personal som möter eleverna har god insikt om vad begreppen integrering, segregering, exkludering och inkludering står för. Dessa begrepp är nyckelord inom det specialpedagogiska fältet.
Denna bok belyser grundläggande specialpedagogiska frågor som pedagoger ställs inför i sin dagliga verksamhet.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
I dag möter de flesta pedagoger elever i en verksamhet där man arbetar med ett inkluderande perspektiv, där skillnader mellan elever accepteras och respekteras. En likvärdig utbildning i den svenska skolan förutsätter att den personal som möter eleverna har god insikt om vad begreppen integrering, segregering, exkludering och inkludering står för. Dessa begrepp är nyckelord inom det specialpedagogiska fältet.
Denna bok belyser grundläggande specialpedagogiska frågor som pedagoger ställs inför i sin dagliga verksamhet.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok
99 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
99 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar