Språkutveckling hos handikappade barn - Performativ kommunikation; Irene Johansson, Christine Hyll, Hans Eriksson; 1988

Språkutveckling hos handikappade barn - Performativ kommunikation Upplaga 1

av Irene Johansson, Christine Hyll, Hans Eriksson
Denna bok har skrivits utifrån de erfarenheter som forskningsprojektet ”Tidig språkstimulering av mongolida barn” givit. I projektet har omsorgslogopeder, företagskonsulter och forskare deltagit. Boken behandlar forskning kring förståndshandikappade barns språk, tal och kommunikation. I boken redovisas metoder och diskuteras material for en tidigt insatt språk- och kommunikationsträning av barn med förståndshandikapp. Boken riktar sig till föräldrar, förskollärare, logopeder och andra som kan bidra till och stimulera det förståndshandikappade barnets språkutveckling.
Denna bok har skrivits utifrån de erfarenheter som forskningsprojektet ”Tidig språkstimulering av mongolida barn” givit. I projektet har omsorgslogopeder, företagskonsulter och forskare deltagit. Boken behandlar forskning kring förståndshandikappade barns språk, tal och kommunikation. I boken redovisas metoder och diskuteras material for en tidigt insatt språk- och kommunikationsträning av barn med förståndshandikapp. Boken riktar sig till föräldrar, förskollärare, logopeder och andra som kan bidra till och stimulera det förståndshandikappade barnets språkutveckling.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1988
ISBN: 9789144268613
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 152 st
Denna bok har skrivits utifrån de erfarenheter som forskningsprojektet ”Tidig språkstimulering av mongolida barn” givit. I projektet har omsorgslogopeder, företagskonsulter och forskare deltagit. Boken behandlar forskning kring förståndshandikappade barns språk, tal och kommunikation. I boken redovisas metoder och diskuteras material for en tidigt insatt språk- och kommunikationsträning av barn med förståndshandikapp. Boken riktar sig till föräldrar, förskollärare, logopeder och andra som kan bidra till och stimulera det förståndshandikappade barnets språkutveckling.
Denna bok har skrivits utifrån de erfarenheter som forskningsprojektet ”Tidig språkstimulering av mongolida barn” givit. I projektet har omsorgslogopeder, företagskonsulter och forskare deltagit. Boken behandlar forskning kring förståndshandikappade barns språk, tal och kommunikation. I boken redovisas metoder och diskuteras material for en tidigt insatt språk- och kommunikationsträning av barn med förståndshandikapp. Boken riktar sig till föräldrar, förskollärare, logopeder och andra som kan bidra till och stimulera det förståndshandikappade barnets språkutveckling.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)