TAKK : tecken som AKK : tecken som alternativ och kompletterande kommunikation; Boel Heister Trygg; 2010
endast ny

TAKK : tecken som AKK : tecken som alternativ och kompletterande kommunikation Upplaga 2

av Boel Heister Trygg
TAKK - Tecken som AKK är det mest vanliga "formella" AKK-sättet i Sverige. TAKK är både en metod och ett sätt att kommunicera som omgivningen använder sig av för att kommunicera med en individ med funktionsnedsättning. Tillämpning av TAKK ska alltid ske i förhållande till en individs behov. Sedan boken TAKK - Tecken som AKK utkom första gången 2004 har kunskapen i metoden ökat. Nya målgrupper har tillkommit, och tecken har kommit att användas i andra, ibland närliggande, syften (babytecken, tecken i förskolan...). Begreppet TAKK har fått stor spridning. Boken är nu grundligt reviderad av författaren och uppgraderad till dagsaktuell terminologi, kunskap och praxis. Boken har tre delar. Teoridelen ger en introduktion till kommunikation, språk och språktillägnande och till Alternativ och Kompletterande Kommunikation. Frågor besvaras som: Vad är TAKK? Vem behöver TAKK? Hur skiljer sig TAKK från annat teckenanvändande? Läsaren får en översikt över aktuell forskning inom AKK och TAKK. Metoddelen ger stöd i hur vi kommer igång att använda TAKK. Den avslutande diskussions- och framtidsfrågedelen beskriver behov av bl a policy, rättigheter och utbildning. Boken är skriven för dig som utbildar dig för eller är yrkesverksam i arbete med barn, ungdomar eller vuxna i behov av särskilt stöd i sin kommunikation. Författaren har många års erfarenhet av eget arbete med barn, ungdomar och vuxna med kommunikationssvårigheter och är även föreläsare och författare inom AKK-området. Hon är logoped och verksam vid Södra regionens Kommunikationscentrum, SÖK.
TAKK - Tecken som AKK är det mest vanliga "formella" AKK-sättet i Sverige. TAKK är både en metod och ett sätt att kommunicera som omgivningen använder sig av för att kommunicera med en individ med funktionsnedsättning. Tillämpning av TAKK ska alltid ske i förhållande till en individs behov. Sedan boken TAKK - Tecken som AKK utkom första gången 2004 har kunskapen i metoden ökat. Nya målgrupper har tillkommit, och tecken har kommit att användas i andra, ibland närliggande, syften (babytecken, tecken i förskolan...). Begreppet TAKK har fått stor spridning. Boken är nu grundligt reviderad av författaren och uppgraderad till dagsaktuell terminologi, kunskap och praxis. Boken har tre delar. Teoridelen ger en introduktion till kommunikation, språk och språktillägnande och till Alternativ och Kompletterande Kommunikation. Frågor besvaras som: Vad är TAKK? Vem behöver TAKK? Hur skiljer sig TAKK från annat teckenanvändande? Läsaren får en översikt över aktuell forskning inom AKK och TAKK. Metoddelen ger stöd i hur vi kommer igång att använda TAKK. Den avslutande diskussions- och framtidsfrågedelen beskriver behov av bl a policy, rättigheter och utbildning. Boken är skriven för dig som utbildar dig för eller är yrkesverksam i arbete med barn, ungdomar eller vuxna i behov av särskilt stöd i sin kommunikation. Författaren har många års erfarenhet av eget arbete med barn, ungdomar och vuxna med kommunikationssvårigheter och är även föreläsare och författare inom AKK-området. Hon är logoped och verksam vid Södra regionens Kommunikationscentrum, SÖK.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2010
ISBN: 9789163368592
Förlag: Södra regionens kommunikationscentrum -SÖK
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 88 st
TAKK - Tecken som AKK är det mest vanliga "formella" AKK-sättet i Sverige. TAKK är både en metod och ett sätt att kommunicera som omgivningen använder sig av för att kommunicera med en individ med funktionsnedsättning. Tillämpning av TAKK ska alltid ske i förhållande till en individs behov. Sedan boken TAKK - Tecken som AKK utkom första gången 2004 har kunskapen i metoden ökat. Nya målgrupper har tillkommit, och tecken har kommit att användas i andra, ibland närliggande, syften (babytecken, tecken i förskolan...). Begreppet TAKK har fått stor spridning. Boken är nu grundligt reviderad av författaren och uppgraderad till dagsaktuell terminologi, kunskap och praxis. Boken har tre delar. Teoridelen ger en introduktion till kommunikation, språk och språktillägnande och till Alternativ och Kompletterande Kommunikation. Frågor besvaras som: Vad är TAKK? Vem behöver TAKK? Hur skiljer sig TAKK från annat teckenanvändande? Läsaren får en översikt över aktuell forskning inom AKK och TAKK. Metoddelen ger stöd i hur vi kommer igång att använda TAKK. Den avslutande diskussions- och framtidsfrågedelen beskriver behov av bl a policy, rättigheter och utbildning. Boken är skriven för dig som utbildar dig för eller är yrkesverksam i arbete med barn, ungdomar eller vuxna i behov av särskilt stöd i sin kommunikation. Författaren har många års erfarenhet av eget arbete med barn, ungdomar och vuxna med kommunikationssvårigheter och är även föreläsare och författare inom AKK-området. Hon är logoped och verksam vid Södra regionens Kommunikationscentrum, SÖK.
TAKK - Tecken som AKK är det mest vanliga "formella" AKK-sättet i Sverige. TAKK är både en metod och ett sätt att kommunicera som omgivningen använder sig av för att kommunicera med en individ med funktionsnedsättning. Tillämpning av TAKK ska alltid ske i förhållande till en individs behov. Sedan boken TAKK - Tecken som AKK utkom första gången 2004 har kunskapen i metoden ökat. Nya målgrupper har tillkommit, och tecken har kommit att användas i andra, ibland närliggande, syften (babytecken, tecken i förskolan...). Begreppet TAKK har fått stor spridning. Boken är nu grundligt reviderad av författaren och uppgraderad till dagsaktuell terminologi, kunskap och praxis. Boken har tre delar. Teoridelen ger en introduktion till kommunikation, språk och språktillägnande och till Alternativ och Kompletterande Kommunikation. Frågor besvaras som: Vad är TAKK? Vem behöver TAKK? Hur skiljer sig TAKK från annat teckenanvändande? Läsaren får en översikt över aktuell forskning inom AKK och TAKK. Metoddelen ger stöd i hur vi kommer igång att använda TAKK. Den avslutande diskussions- och framtidsfrågedelen beskriver behov av bl a policy, rättigheter och utbildning. Boken är skriven för dig som utbildar dig för eller är yrkesverksam i arbete med barn, ungdomar eller vuxna i behov av särskilt stöd i sin kommunikation. Författaren har många års erfarenhet av eget arbete med barn, ungdomar och vuxna med kommunikationssvårigheter och är även föreläsare och författare inom AKK-området. Hon är logoped och verksam vid Södra regionens Kommunikationscentrum, SÖK.
Ny bok
396 kr416 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
396 kr416 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)