Tala - samtala - lära : om lärares och elevers tal i undervisningen : en handledning; Synnöve Prage, Per Olov Svedner; 2008
endast ny

Tala - samtala - lära : om lärares och elevers tal i undervisningen : en handledning Upplaga 1

av Synnöve Prage, Per Olov Svedner
Prage, Synnöve. Tala, samtala, lära. Om lärares tal i undervisningen, traditionellt har läraren i föreläsningsform förmedlat kunskap till eleverna. Det är något som lärare fortfarande måste kunna. Men på lärarens muntliga förmåga ställs nu även andra krav. Att kunna samtala är lika viktigt, eftersom läraren också har viktiga handledarfunktioner, både i ämnesundervisning och i PBL-projekt. Dessutom har det blivit alltmer klart att samtal mellan eleverna är en viktig väg för dem att nå kunskap. Läraren måste kunna organisera och stimulera denna verksamhet. Denna kortfattade och koncisa handledning skall hjälpa blivande och redan yrkesverksamma lärare att möta dessa krav. Därför behandlar den alla de nämnda aspekterna på lärarens tal. Författarna Synnöve Prage och Per Olov Svedner, har lång erfarenhet av muntlig träning i lärarutbildningen och fortbildning. De är båda knutna till institutionen för lärarutbildning vid Uppsala universitet. Författare till bokpresentationen: Malin Dahlkvist.
Prage, Synnöve. Tala, samtala, lära. Om lärares tal i undervisningen, traditionellt har läraren i föreläsningsform förmedlat kunskap till eleverna. Det är något som lärare fortfarande måste kunna. Men på lärarens muntliga förmåga ställs nu även andra krav. Att kunna samtala är lika viktigt, eftersom läraren också har viktiga handledarfunktioner, både i ämnesundervisning och i PBL-projekt. Dessutom har det blivit alltmer klart att samtal mellan eleverna är en viktig väg för dem att nå kunskap. Läraren måste kunna organisera och stimulera denna verksamhet. Denna kortfattade och koncisa handledning skall hjälpa blivande och redan yrkesverksamma lärare att möta dessa krav. Därför behandlar den alla de nämnda aspekterna på lärarens tal. Författarna Synnöve Prage och Per Olov Svedner, har lång erfarenhet av muntlig träning i lärarutbildningen och fortbildning. De är båda knutna till institutionen för lärarutbildning vid Uppsala universitet. Författare till bokpresentationen: Malin Dahlkvist.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2008
ISBN: 9789189040267
Förlag: Kunskapsföretaget
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 43 st
Prage, Synnöve. Tala, samtala, lära. Om lärares tal i undervisningen, traditionellt har läraren i föreläsningsform förmedlat kunskap till eleverna. Det är något som lärare fortfarande måste kunna. Men på lärarens muntliga förmåga ställs nu även andra krav. Att kunna samtala är lika viktigt, eftersom läraren också har viktiga handledarfunktioner, både i ämnesundervisning och i PBL-projekt. Dessutom har det blivit alltmer klart att samtal mellan eleverna är en viktig väg för dem att nå kunskap. Läraren måste kunna organisera och stimulera denna verksamhet. Denna kortfattade och koncisa handledning skall hjälpa blivande och redan yrkesverksamma lärare att möta dessa krav. Därför behandlar den alla de nämnda aspekterna på lärarens tal. Författarna Synnöve Prage och Per Olov Svedner, har lång erfarenhet av muntlig träning i lärarutbildningen och fortbildning. De är båda knutna till institutionen för lärarutbildning vid Uppsala universitet. Författare till bokpresentationen: Malin Dahlkvist.
Prage, Synnöve. Tala, samtala, lära. Om lärares tal i undervisningen, traditionellt har läraren i föreläsningsform förmedlat kunskap till eleverna. Det är något som lärare fortfarande måste kunna. Men på lärarens muntliga förmåga ställs nu även andra krav. Att kunna samtala är lika viktigt, eftersom läraren också har viktiga handledarfunktioner, både i ämnesundervisning och i PBL-projekt. Dessutom har det blivit alltmer klart att samtal mellan eleverna är en viktig väg för dem att nå kunskap. Läraren måste kunna organisera och stimulera denna verksamhet. Denna kortfattade och koncisa handledning skall hjälpa blivande och redan yrkesverksamma lärare att möta dessa krav. Därför behandlar den alla de nämnda aspekterna på lärarens tal. Författarna Synnöve Prage och Per Olov Svedner, har lång erfarenhet av muntlig träning i lärarutbildningen och fortbildning. De är båda knutna till institutionen för lärarutbildning vid Uppsala universitet. Författare till bokpresentationen: Malin Dahlkvist.
Ny bok
104 kr109 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
104 kr109 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)