Tematisk undervisning; Jan Nilsson; 1997
5+ säljare

Tematisk undervisning Upplaga 1

av Jan Nilsson
Barn har redan när de börjar skolan utvecklade kunskaper och föreställningar om den värld de lever i, och de är aktiva, nyfikna och ständigt beredda att pröva dessa föreställningar i olika kunskapssökande processer. En grundtanke i denna bok om tematisk undervisning är att undervisningen måste utgå från elevernas egna erfarenheter. Författaren beskriver hur skönlitteratur kan användas som en central kunskapskälla och hur man genom att organisera undervisningen tvärvetenskapligt och tematiskt kan integrera olika ämnen till en helhet. Konkreta beskrivningar av och diskussioner kring praktiska undervisningsexempel varvas med mer teoretiska och resonerande avsnitt.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Barn har redan när de börjar skolan utvecklade kunskaper och föreställningar om den värld de lever i, och de är aktiva, nyfikna och ständigt beredda att pröva dessa föreställningar i olika kunskapssökande processer. En grundtanke i denna bok om tematisk undervisning är att undervisningen måste utgå från elevernas egna erfarenheter. Författaren beskriver hur skönlitteratur kan användas som en central kunskapskälla och hur man genom att organisera undervisningen tvärvetenskapligt och tematiskt kan integrera olika ämnen till en helhet. Konkreta beskrivningar av och diskussioner kring praktiska undervisningsexempel varvas med mer teoretiska och resonerande avsnitt.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1997
ISBN: 9789144615318
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 222 st
Barn har redan när de börjar skolan utvecklade kunskaper och föreställningar om den värld de lever i, och de är aktiva, nyfikna och ständigt beredda att pröva dessa föreställningar i olika kunskapssökande processer. En grundtanke i denna bok om tematisk undervisning är att undervisningen måste utgå från elevernas egna erfarenheter. Författaren beskriver hur skönlitteratur kan användas som en central kunskapskälla och hur man genom att organisera undervisningen tvärvetenskapligt och tematiskt kan integrera olika ämnen till en helhet. Konkreta beskrivningar av och diskussioner kring praktiska undervisningsexempel varvas med mer teoretiska och resonerande avsnitt.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Barn har redan när de börjar skolan utvecklade kunskaper och föreställningar om den värld de lever i, och de är aktiva, nyfikna och ständigt beredda att pröva dessa föreställningar i olika kunskapssökande processer. En grundtanke i denna bok om tematisk undervisning är att undervisningen måste utgå från elevernas egna erfarenheter. Författaren beskriver hur skönlitteratur kan användas som en central kunskapskälla och hur man genom att organisera undervisningen tvärvetenskapligt och tematiskt kan integrera olika ämnen till en helhet. Konkreta beskrivningar av och diskussioner kring praktiska undervisningsexempel varvas med mer teoretiska och resonerande avsnitt.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok
100 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 dagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
100 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 dagar