Tjänstedesign - - principer och praktiker; Stefan Holmlid, Katarina Wetter-Edman; 2025
Helt ny
Tjänstedesign - - principer och praktiker; Stefan Holmlid, Katarina Wetter-Edman; 2025
Helt ny

Tjänstedesign - - principer och praktikerUpplaga 2

av Stefan Holmlid, Katarina Wetter-Edman

  • Upplaga: 2a upplagan
  • Utgiven: 2025
  • ISBN: 9789144195247
  • Sidor: 253 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Tjänstedesign – principer och praktiker är den första boken på svenska om tjänstedesign. Tankarna som presenteras i boken är baserade på mer än 20 års internationellt ledande forskning och går bortom en gängse syn på tjänstedesign som kundupplevelse och tjänstemöte. Den här andra och delvis omarbetade upplagan innehåller, förutom de underliggande principerna för ett framgångsrikt designarbete, en helt omarbetad del där designs roll för systemtransformation och designförmåga har vidareutvecklats. Vilka kompetenser krävs i en organisation som vill arbeta med tjänstedesign? Hur väljs metoder och hur identifierar man vilken metod som lämpar sig för en viss kontext? Tjänstedesign – principer och praktiker presenterar tre teoretiska perspektiv på tjänstedesign, fem grundläggande principer och en bred palett av metodansatser. Med utgångspunkt i verklighetsbaserade fallbeskrivningar från privat och offentlig sektor beskriver och analyserar författarna hur principer och metoder används i praktiken. Boken presenterar även ett antal systemansatser som inspirerar till att vidareutveckla hur designpraktik framgångsrikt kan användas för att stärka de omställningar som samhället står mitt i. Bokens fokus på underliggande principer för framgångsrikt designarbete gör den till både ett redskap att använda tillsammans med en metodhandbok och en teoretisk utgångspunkt för ett kritiskt perspektiv på tjänstedesign. Den är användbar för studenter och praktiker med olika bakgrund och arbetsområden som vill lära sig mer om tjänstedesign och skapar även en vokabulär för området på svenska.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Tjänstedesign - - principer och praktiker (2025)

I augusti 2025 släpptes boken Tjänstedesign - - principer och praktiker skriven av Stefan Holmlid, Katarina Wetter-Edman. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 253 sidor djupgående information om teknik. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Tjänstedesign - - principer och praktiker på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Tjänstedesign - - principer och praktiker (Upplaga 2)

Harvard

Holmlid, S. & Wetter-Edman, K. (2025). Tjänstedesign - - principer och praktiker. 2:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Holmlid, Stefan & Wetter-Edman, Katarina, Tjänstedesign - - principer och praktiker, 2 uppl. (Studentlitteratur AB, 2025).

APA

Holmlid, S., & Wetter-Edman, K. (2025). Tjänstedesign - - principer och praktiker (2:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Holmlid S, Wetter-Edman K. Tjänstedesign - - principer och praktiker. 2:a uppl. Studentlitteratur AB; 2025.