Utvecklingspsykologiska perspektiv på barns uppväxt; Svein Ola Sataøen, Leif Askland; 2003
5+ säljare

Utvecklingspsykologiska perspektiv på barns uppväxt Upplaga 1

av Svein Ola Sataøen, Leif Askland
I boken utvecklas de teorier som lägger vikt vid det sociala samspelet mellan barnet och dess omgivning, ett så kallat relationellt perspektiv. Därmed är betoningen inte lika entydig vare sig på kognitiv teori och hjärnforskning, eller på den psykodynamiska och psykosociala utvecklingen som ofta är fallet med tidigare utvecklingspsykologisk litteratur.

Om författarna
Båda författarna är lektorer i pedagogisk teori och praktik, Leif Askland vid högskolan i Oslo och
Svein Ole Sataøen vid högskolan i Song og Fiordane.
I boken utvecklas de teorier som lägger vikt vid det sociala samspelet mellan barnet och dess omgivning, ett så kallat relationellt perspektiv. Därmed är betoningen inte lika entydig vare sig på kognitiv teori och hjärnforskning, eller på den psykodynamiska och psykosociala utvecklingen som ofta är fallet med tidigare utvecklingspsykologisk litteratur.

Om författarna
Båda författarna är lektorer i pedagogisk teori och praktik, Leif Askland vid högskolan i Oslo och
Svein Ole Sataøen vid högskolan i Song og Fiordane.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2003
ISBN: 9789147051397
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 320 st
2 upplagor
Upplaga 2 (2014)
från 185 kr
Upplaga 1 (2003)
från 95 kr
I boken utvecklas de teorier som lägger vikt vid det sociala samspelet mellan barnet och dess omgivning, ett så kallat relationellt perspektiv. Därmed är betoningen inte lika entydig vare sig på kognitiv teori och hjärnforskning, eller på den psykodynamiska och psykosociala utvecklingen som ofta är fallet med tidigare utvecklingspsykologisk litteratur.

Om författarna
Båda författarna är lektorer i pedagogisk teori och praktik, Leif Askland vid högskolan i Oslo och
Svein Ole Sataøen vid högskolan i Song og Fiordane.
I boken utvecklas de teorier som lägger vikt vid det sociala samspelet mellan barnet och dess omgivning, ett så kallat relationellt perspektiv. Därmed är betoningen inte lika entydig vare sig på kognitiv teori och hjärnforskning, eller på den psykodynamiska och psykosociala utvecklingen som ofta är fallet med tidigare utvecklingspsykologisk litteratur.

Om författarna
Båda författarna är lektorer i pedagogisk teori och praktik, Leif Askland vid högskolan i Oslo och
Svein Ole Sataøen vid högskolan i Song og Fiordane.
Begagnad bok
95 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
95 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar