Vardagen i Förskolan som Utbildningsarena; Birgitta Hammarström Lewenhagen; 2020
1 säljare

Vardagen i Förskolan som Utbildningsarena Upplaga 1

av Birgitta Hammarström Lewenhagen
VFU-handledning i förskolan förutsätter engagemang, tid, särskild kompetens och medvetenhet om det egna yrkeskunnandet. I den här boken behandlar författaren handledaruppdraget och hantverket i handledningsprocessen utifrån forskningsstudier och annan handledningslitteratur och låter många handledares röster höras.

Vidare ges förskollärarens yrkeskunnande, förskollärarutbildningen och VFU-organisationen en samhällelig och historisk inramning i relation till dagens mål- och resultatstyrning med ökat fokus på förskolans utbildnings- och undervisningsuppdrag.

Bedömningsuppdraget och samverkan mellan handledare och förskollärarutbildningen diskuteras också som utvecklingsområden.

Boken vänder sig till handledarutbildningar, förskollärarstudenter, handledare, handledarnätverk och VFU-ledningsansvariga och kan även vara användbar för andra professionsområden där verksamhetsförlagd utbildning ingår.

Om författaren
Birgitta Hammarström Lewenhagen är fil. dr i förskoledidaktik och har mångårig yrkeserfarenhet av förskollärarutbildning och handledarutbildning vid Stockholms universitet.

Sagt om boken
"Reflektionen som ett värdefullt verktyg i utbildningen framhålls genomgående men även verktyg som dokumentationstekniker och handlingsplaner presenteras. Boken är reflekterande, men även konkret i vissa sammanhang: hur gör vi när” bedömningsspöket rör sig i rummet”? Varje kapitel inleds med ett belysande citat av en handledare och varje kapitel avslutas med reflektionsfrågor. Vardagen i förskolan som utbildningsarena avslutas med en rik referenslista." Helhetsbetyg: 5. Publicerat i BTJ-häftet nr 8, 2021. Lektör Ulf Malmqvist.
VFU-handledning i förskolan förutsätter engagemang, tid, särskild kompetens och medvetenhet om det egna yrkeskunnandet. I den här boken behandlar författaren handledaruppdraget och hantverket i handledningsprocessen utifrån forskningsstudier och annan handledningslitteratur och låter många handledares röster höras.

Vidare ges förskollärarens yrkeskunnande, förskollärarutbildningen och VFU-organisationen en samhällelig och historisk inramning i relation till dagens mål- och resultatstyrning med ökat fokus på förskolans utbildnings- och undervisningsuppdrag.

Bedömningsuppdraget och samverkan mellan handledare och förskollärarutbildningen diskuteras också som utvecklingsområden.

Boken vänder sig till handledarutbildningar, förskollärarstudenter, handledare, handledarnätverk och VFU-ledningsansvariga och kan även vara användbar för andra professionsområden där verksamhetsförlagd utbildning ingår.

Om författaren
Birgitta Hammarström Lewenhagen är fil. dr i förskoledidaktik och har mångårig yrkeserfarenhet av förskollärarutbildning och handledarutbildning vid Stockholms universitet.

Sagt om boken
"Reflektionen som ett värdefullt verktyg i utbildningen framhålls genomgående men även verktyg som dokumentationstekniker och handlingsplaner presenteras. Boken är reflekterande, men även konkret i vissa sammanhang: hur gör vi när” bedömningsspöket rör sig i rummet”? Varje kapitel inleds med ett belysande citat av en handledare och varje kapitel avslutas med reflektionsfrågor. Vardagen i förskolan som utbildningsarena avslutas med en rik referenslista." Helhetsbetyg: 5. Publicerat i BTJ-häftet nr 8, 2021. Lektör Ulf Malmqvist.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2020
ISBN: 9789147125005
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 260 st
VFU-handledning i förskolan förutsätter engagemang, tid, särskild kompetens och medvetenhet om det egna yrkeskunnandet. I den här boken behandlar författaren handledaruppdraget och hantverket i handledningsprocessen utifrån forskningsstudier och annan handledningslitteratur och låter många handledares röster höras.

Vidare ges förskollärarens yrkeskunnande, förskollärarutbildningen och VFU-organisationen en samhällelig och historisk inramning i relation till dagens mål- och resultatstyrning med ökat fokus på förskolans utbildnings- och undervisningsuppdrag.

Bedömningsuppdraget och samverkan mellan handledare och förskollärarutbildningen diskuteras också som utvecklingsområden.

Boken vänder sig till handledarutbildningar, förskollärarstudenter, handledare, handledarnätverk och VFU-ledningsansvariga och kan även vara användbar för andra professionsområden där verksamhetsförlagd utbildning ingår.

Om författaren
Birgitta Hammarström Lewenhagen är fil. dr i förskoledidaktik och har mångårig yrkeserfarenhet av förskollärarutbildning och handledarutbildning vid Stockholms universitet.

Sagt om boken
"Reflektionen som ett värdefullt verktyg i utbildningen framhålls genomgående men även verktyg som dokumentationstekniker och handlingsplaner presenteras. Boken är reflekterande, men även konkret i vissa sammanhang: hur gör vi när” bedömningsspöket rör sig i rummet”? Varje kapitel inleds med ett belysande citat av en handledare och varje kapitel avslutas med reflektionsfrågor. Vardagen i förskolan som utbildningsarena avslutas med en rik referenslista." Helhetsbetyg: 5. Publicerat i BTJ-häftet nr 8, 2021. Lektör Ulf Malmqvist.
VFU-handledning i förskolan förutsätter engagemang, tid, särskild kompetens och medvetenhet om det egna yrkeskunnandet. I den här boken behandlar författaren handledaruppdraget och hantverket i handledningsprocessen utifrån forskningsstudier och annan handledningslitteratur och låter många handledares röster höras.

Vidare ges förskollärarens yrkeskunnande, förskollärarutbildningen och VFU-organisationen en samhällelig och historisk inramning i relation till dagens mål- och resultatstyrning med ökat fokus på förskolans utbildnings- och undervisningsuppdrag.

Bedömningsuppdraget och samverkan mellan handledare och förskollärarutbildningen diskuteras också som utvecklingsområden.

Boken vänder sig till handledarutbildningar, förskollärarstudenter, handledare, handledarnätverk och VFU-ledningsansvariga och kan även vara användbar för andra professionsområden där verksamhetsförlagd utbildning ingår.

Om författaren
Birgitta Hammarström Lewenhagen är fil. dr i förskoledidaktik och har mångårig yrkeserfarenhet av förskollärarutbildning och handledarutbildning vid Stockholms universitet.

Sagt om boken
"Reflektionen som ett värdefullt verktyg i utbildningen framhålls genomgående men även verktyg som dokumentationstekniker och handlingsplaner presenteras. Boken är reflekterande, men även konkret i vissa sammanhang: hur gör vi när” bedömningsspöket rör sig i rummet”? Varje kapitel inleds med ett belysande citat av en handledare och varje kapitel avslutas med reflektionsfrågor. Vardagen i förskolan som utbildningsarena avslutas med en rik referenslista." Helhetsbetyg: 5. Publicerat i BTJ-häftet nr 8, 2021. Lektör Ulf Malmqvist.
Begagnad bok
449 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
449 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar