Att bedöma lärarkvalitet : skicklighet, lämplighet & kompetens; Per Gerrevall; 2017
spara 36%
4 säljare

Att bedöma lärarkvalitet : skicklighet, lämplighet & kompetens Upplaga 1

av Per Gerrevall
Lärarkvalitet är en nyckelfråga för skolans utveckling. För att säkerställa att de som blir lärare eller att de som är yrkesverksamma håller den kvalitet som krävs behöver lärarkvalitet kunna bedömas. Boken Att bedöma lärarkvalitetbelyser de villkor som lett till att frågan om kvalitetsbedömning av lärare blivit aktuell. Utifrån forskning och konkreta fall ges en inträngande bild av vad som utmärker god lärarkvalitet, men även av vad som utmärker mindre lämpliga lärares eller oskickliga lärares handlande. Vidare diskuteras olika former som används vid bedömning av lärarkvalitet i lärarutbildning och yrkespraktik. Boken är därför angelägen läsning för verksamma inom lärarutbildning och företrädare för skolhuvudmän och lärarorganisationerna.
Lärarkvalitet är en nyckelfråga för skolans utveckling. För att säkerställa att de som blir lärare eller att de som är yrkesverksamma håller den kvalitet som krävs behöver lärarkvalitet kunna bedömas. Boken Att bedöma lärarkvalitetbelyser de villkor som lett till att frågan om kvalitetsbedömning av lärare blivit aktuell. Utifrån forskning och konkreta fall ges en inträngande bild av vad som utmärker god lärarkvalitet, men även av vad som utmärker mindre lämpliga lärares eller oskickliga lärares handlande. Vidare diskuteras olika former som används vid bedömning av lärarkvalitet i lärarutbildning och yrkespraktik. Boken är därför angelägen läsning för verksamma inom lärarutbildning och företrädare för skolhuvudmän och lärarorganisationerna.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2017
ISBN: 9789127818781
Förlag: Natur & Kultur Akademisk
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 307 st
Lärarkvalitet är en nyckelfråga för skolans utveckling. För att säkerställa att de som blir lärare eller att de som är yrkesverksamma håller den kvalitet som krävs behöver lärarkvalitet kunna bedömas. Boken Att bedöma lärarkvalitetbelyser de villkor som lett till att frågan om kvalitetsbedömning av lärare blivit aktuell. Utifrån forskning och konkreta fall ges en inträngande bild av vad som utmärker god lärarkvalitet, men även av vad som utmärker mindre lämpliga lärares eller oskickliga lärares handlande. Vidare diskuteras olika former som används vid bedömning av lärarkvalitet i lärarutbildning och yrkespraktik. Boken är därför angelägen läsning för verksamma inom lärarutbildning och företrädare för skolhuvudmän och lärarorganisationerna.
Lärarkvalitet är en nyckelfråga för skolans utveckling. För att säkerställa att de som blir lärare eller att de som är yrkesverksamma håller den kvalitet som krävs behöver lärarkvalitet kunna bedömas. Boken Att bedöma lärarkvalitetbelyser de villkor som lett till att frågan om kvalitetsbedömning av lärare blivit aktuell. Utifrån forskning och konkreta fall ges en inträngande bild av vad som utmärker god lärarkvalitet, men även av vad som utmärker mindre lämpliga lärares eller oskickliga lärares handlande. Vidare diskuteras olika former som används vid bedömning av lärarkvalitet i lärarutbildning och yrkespraktik. Boken är därför angelägen läsning för verksamma inom lärarutbildning och företrädare för skolhuvudmän och lärarorganisationerna.
Begagnad bok
329 kr507 krSpara 178 kr (36%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
329 kr507 krSpara 178 kr (36%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar