Värdera och utvärdera; Christina Thors Hugosson; 2003
5+ säljare

Värdera och utvärdera

av Christina Thors Hugosson
Utvärdering, uppföljning och kvalitet är begrepp som hör nära samman och som fått en allt större betydelse i dagens decentraliserade skolsystem. Värdera och utvärdera tar upp bakgrund, tankar och problem kring detta ämne och ger idéer för hur arbetet med utvärdring kan gå till. Boken bygger till stora delar på det mycket efterfrågade (och slutsålda) numret av Pedagogiska magasinet med samma tema (nr 4/98). Innehållet har uppdaterats och kompletterats med nyskrivet material. Värdera och utvärdera riktar sig till både lärarstuderande och redan yrkesverksamma lärare och förskollärare. I boken medverkar svenska och amerikanska forskare samt Pedagogiska magasinets egna journalister. Boken är illustrerad med konstverk av Grethel Brohult åtegivna i färg. Innehåll: Utvärdering ska leda till utveckling / Lena Fejan Ljunghill Utvärderingens innehåll speglar maktförhållanden / Mikael Alexandersson Utvärdering ett försummat kapitel i den svenska skolan / Lena Fejan Ljunghill Extern och intern utvärdering snurrar i sina egna cirklar / Rolf Lander Att se sig själv tillsammans / Leif Mathiasson Behovet av praktikbaserad utvärdering / Ove Karlsson Med dagboken som redskap / Karin Rönneman Dynamisk kunskapsprocess eller förstelnad ritual / Mikael Alexandersson När lärare lär av varandra / Christina Thors Hugosson Utvärdering som en källa till insikt och hjälp / Lorrie A Shepard De dubbla aspekternas dilemma / Thomas A Schwandt Utvärdering som en analytisk kunskapsprocess / Mikael Alexandersson Vägledning genom litteraturen / Ove Karlsson Redaktör: Christina Thors Hugosson.
Utvärdering, uppföljning och kvalitet är begrepp som hör nära samman och som fått en allt större betydelse i dagens decentraliserade skolsystem. Värdera och utvärdera tar upp bakgrund, tankar och problem kring detta ämne och ger idéer för hur arbetet med utvärdring kan gå till. Boken bygger till stora delar på det mycket efterfrågade (och slutsålda) numret av Pedagogiska magasinet med samma tema (nr 4/98). Innehållet har uppdaterats och kompletterats med nyskrivet material. Värdera och utvärdera riktar sig till både lärarstuderande och redan yrkesverksamma lärare och förskollärare. I boken medverkar svenska och amerikanska forskare samt Pedagogiska magasinets egna journalister. Boken är illustrerad med konstverk av Grethel Brohult åtegivna i färg. Innehåll: Utvärdering ska leda till utveckling / Lena Fejan Ljunghill Utvärderingens innehåll speglar maktförhållanden / Mikael Alexandersson Utvärdering ett försummat kapitel i den svenska skolan / Lena Fejan Ljunghill Extern och intern utvärdering snurrar i sina egna cirklar / Rolf Lander Att se sig själv tillsammans / Leif Mathiasson Behovet av praktikbaserad utvärdering / Ove Karlsson Med dagboken som redskap / Karin Rönneman Dynamisk kunskapsprocess eller förstelnad ritual / Mikael Alexandersson När lärare lär av varandra / Christina Thors Hugosson Utvärdering som en källa till insikt och hjälp / Lorrie A Shepard De dubbla aspekternas dilemma / Thomas A Schwandt Utvärdering som en analytisk kunskapsprocess / Mikael Alexandersson Vägledning genom litteraturen / Ove Karlsson Redaktör: Christina Thors Hugosson.
Utgiven: 2003
ISBN: 9789185096855
Förlag: Lärarförbundets förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 128 st
Utvärdering, uppföljning och kvalitet är begrepp som hör nära samman och som fått en allt större betydelse i dagens decentraliserade skolsystem. Värdera och utvärdera tar upp bakgrund, tankar och problem kring detta ämne och ger idéer för hur arbetet med utvärdring kan gå till. Boken bygger till stora delar på det mycket efterfrågade (och slutsålda) numret av Pedagogiska magasinet med samma tema (nr 4/98). Innehållet har uppdaterats och kompletterats med nyskrivet material. Värdera och utvärdera riktar sig till både lärarstuderande och redan yrkesverksamma lärare och förskollärare. I boken medverkar svenska och amerikanska forskare samt Pedagogiska magasinets egna journalister. Boken är illustrerad med konstverk av Grethel Brohult åtegivna i färg. Innehåll: Utvärdering ska leda till utveckling / Lena Fejan Ljunghill Utvärderingens innehåll speglar maktförhållanden / Mikael Alexandersson Utvärdering ett försummat kapitel i den svenska skolan / Lena Fejan Ljunghill Extern och intern utvärdering snurrar i sina egna cirklar / Rolf Lander Att se sig själv tillsammans / Leif Mathiasson Behovet av praktikbaserad utvärdering / Ove Karlsson Med dagboken som redskap / Karin Rönneman Dynamisk kunskapsprocess eller förstelnad ritual / Mikael Alexandersson När lärare lär av varandra / Christina Thors Hugosson Utvärdering som en källa till insikt och hjälp / Lorrie A Shepard De dubbla aspekternas dilemma / Thomas A Schwandt Utvärdering som en analytisk kunskapsprocess / Mikael Alexandersson Vägledning genom litteraturen / Ove Karlsson Redaktör: Christina Thors Hugosson.
Utvärdering, uppföljning och kvalitet är begrepp som hör nära samman och som fått en allt större betydelse i dagens decentraliserade skolsystem. Värdera och utvärdera tar upp bakgrund, tankar och problem kring detta ämne och ger idéer för hur arbetet med utvärdring kan gå till. Boken bygger till stora delar på det mycket efterfrågade (och slutsålda) numret av Pedagogiska magasinet med samma tema (nr 4/98). Innehållet har uppdaterats och kompletterats med nyskrivet material. Värdera och utvärdera riktar sig till både lärarstuderande och redan yrkesverksamma lärare och förskollärare. I boken medverkar svenska och amerikanska forskare samt Pedagogiska magasinets egna journalister. Boken är illustrerad med konstverk av Grethel Brohult åtegivna i färg. Innehåll: Utvärdering ska leda till utveckling / Lena Fejan Ljunghill Utvärderingens innehåll speglar maktförhållanden / Mikael Alexandersson Utvärdering ett försummat kapitel i den svenska skolan / Lena Fejan Ljunghill Extern och intern utvärdering snurrar i sina egna cirklar / Rolf Lander Att se sig själv tillsammans / Leif Mathiasson Behovet av praktikbaserad utvärdering / Ove Karlsson Med dagboken som redskap / Karin Rönneman Dynamisk kunskapsprocess eller förstelnad ritual / Mikael Alexandersson När lärare lär av varandra / Christina Thors Hugosson Utvärdering som en källa till insikt och hjälp / Lorrie A Shepard De dubbla aspekternas dilemma / Thomas A Schwandt Utvärdering som en analytisk kunskapsprocess / Mikael Alexandersson Vägledning genom litteraturen / Ove Karlsson Redaktör: Christina Thors Hugosson.
Begagnad bok
85 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
85 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar