Webbanalys – förstå och förbättra användarnas upplevelse; Marcus Österberg; 2016
Webbanalys – förstå och förbättra användarnas upplevelse; Marcus Österberg; 2016

Webbanalys – förstå och förbättra användarnas upplevelseUpplaga 1

av Marcus Österberg

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2016
  • ISBN: 9789198342222
  • Sidor: 266 st
  • Förlag: Intranätverk AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Webbanalys-boken är uppföljaren till boken Webbstrategi för alla. I denna bok får du råd om hur du kommer igång med att jobba mätbart med verksamhetsmål på en webbplats. Du får förslag på ett arbetssätt för kontinuerlig förbättring av webbplatsen baserat på hur väl den presterat på de uppsatta målen. Detta är inte en bok om digital analys. Istället handlar den specifikt om hur man utvärderar en webbplats. Trots detta är många delar användbara även för att mäta reklamkampanjer, appar, sociala medier, spel, m.m. Att jobba med webbanalys är mycket mer än att bearbeta den insamlade statistiken från webbplatsen. Bland annat tar boken upp hur man förhåller sig till design, estetik och teknik. Du får också tips på andra verktyg än dem du kan läsa om i varannan bloggpost på nätet. Boken innehåller en hel del om vanliga misstag inom statistikarbete. Så du slipper hamna i onödiga tvekamper med kollegor. Även fast sökmotoroptimering (SEO) inte är i fokus kommer du lära dig en hel del SEO i förbifarten. Det som kallas för onpage SEO är i mångt och mycket samma sak som den användarcentrerade webbanalys boken förespråkar. Det som gör en webbplats bra, tydlig, snabb och funktionell är praktiskt taget detsamma som SEO. VEM BORDE LÄSA WEBBANALYS-BOKEN? Jo, innan man lyckats utesluta de vanliga användbarhetsutmaningarna är det inte lönt att nörda ner sig i konverteringsoptimering. Att slösa bort energi på att leda trafik till landningssidor som inte har förutsättningarna för konvertering är väldigt onödigt. Det är vad denna bok handlar om – hur man skapar förutsättningar till en värdeskapande webbplats.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Webbanalys – förstå och förbättra användarnas upplevelse (2016)

I oktober 2016 släpptes boken Webbanalys – förstå och förbättra användarnas upplevelse skriven av Marcus Österberg. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 266 sidor djupgående information om data. Förlaget bakom boken är Intranätverk AB.

Köp boken Webbanalys – förstå och förbättra användarnas upplevelse på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Webbanalys – förstå och förbättra användarnas upplevelse (Upplaga 1)

Harvard

Österberg, M. (2016). Webbanalys – förstå och förbättra användarnas upplevelse. 1:a uppl. Intranätverk AB.

Oxford

Österberg, Marcus, Webbanalys – förstå och förbättra användarnas upplevelse, 1 uppl. (Intranätverk AB, 2016).

APA

Österberg, M. (2016). Webbanalys – förstå och förbättra användarnas upplevelse (1:a uppl.). Intranätverk AB.

Vancouver

Österberg M. Webbanalys – förstå och förbättra användarnas upplevelse. 1:a uppl. Intranätverk AB; 2016.