Att bli lärare; Eva Insulander, Stefan Selander; 2021
spara 41%
5+ säljare

Att bli lärare Upplaga 2

av Eva Insulander, Stefan Selander
Att bli lärare är en grundläggande och heltäckande bok som blivande lärare kan använda genom hela utbildningen. Den ger en aktuell bild av läraryrkets möjligheter och utmaningar men blickar också framåt. Boken består av fem olika delar som var och en är kopplade till aktuell forskning.

DEL 1 På väg mot lärarrollen (ledarskap, bedömning och inkludering) DEL 2 Lärandeperspektivet (hur kan man organisera meningsfullt lärande?) DEL 3 Professionen (uppdrag, framväxt och kunskapsgrund) DEL 4 På väg mot framtiden (hur organiserar vi en skola för framtiden?) DEL 5 Tre internationella utblickar (Finland, Chile och Singapore) Sammantaget ger texterna hela den bredd av kunskaper som en lärare behöver tillägna sig under utbildningen. Boken är ett stöd i den utbildningsvetenskapliga kärnan (UVK) men fungerar också som en första introduktion till de ämnesdidaktiska frågorna. Den kan användas som en ingång för att få översikt över ett område och som en uppslagsbok för olika centrala frågor som kan dyka upp under utbildningens gång.

Till boken hör också olika digitala case där du kan öva din förmåga att samtala med en elev, en lärarkollega eller en förälder om olika dilemman som du kan komma att möta i din framtida yrkesutövning.

I den andra upplagan har kapitel 48 fått ett helt nytt innehåll om lärarutbildningen i Finland. Författarna tar avstamp i historiska och internationella utblickar med intentionen att identifiera lösningar för hur en stabil grund kan läggas för lärares professionella autonomi.

Om författarna
Bokens huvudredaktörer
Eva Insulander är filosofie doktor i didaktik vid Institutionen för pedagogik och didaktik, Stockholms universitet. Hennes forskning handlar om multimodal kommunikation, design för lärande och bedömning.

Staffan Selander blev landets första professor i didaktik 1996 vid dåvarande Lärarhögskolan i Stockholm. Han är nu senior professor vid Institutionen för data- och systemvetenskap vid Stockholms universitet, och har i sin forskning varit inriktad på kunskapsrepresentationer och design för lärande.

Sagt om boken
Att bli lärare är mycket bra och ger en god presentation av läraryrket. Till boken finns exempel, i form av digitala case, för att öva framtida möten med elever och föräldrar" Helhetsbetyg: 4.
Publicerat i BTJ-häftet nr 15, 2021. Lektör Therese Nordholm.
Att bli lärare är en grundläggande och heltäckande bok som blivande lärare kan använda genom hela utbildningen. Den ger en aktuell bild av läraryrkets möjligheter och utmaningar men blickar också framåt. Boken består av fem olika delar som var och en är kopplade till aktuell forskning.

DEL 1 På väg mot lärarrollen (ledarskap, bedömning och inkludering) DEL 2 Lärandeperspektivet (hur kan man organisera meningsfullt lärande?) DEL 3 Professionen (uppdrag, framväxt och kunskapsgrund) DEL 4 På väg mot framtiden (hur organiserar vi en skola för framtiden?) DEL 5 Tre internationella utblickar (Finland, Chile och Singapore) Sammantaget ger texterna hela den bredd av kunskaper som en lärare behöver tillägna sig under utbildningen. Boken är ett stöd i den utbildningsvetenskapliga kärnan (UVK) men fungerar också som en första introduktion till de ämnesdidaktiska frågorna. Den kan användas som en ingång för att få översikt över ett område och som en uppslagsbok för olika centrala frågor som kan dyka upp under utbildningens gång.

Till boken hör också olika digitala case där du kan öva din förmåga att samtala med en elev, en lärarkollega eller en förälder om olika dilemman som du kan komma att möta i din framtida yrkesutövning.

I den andra upplagan har kapitel 48 fått ett helt nytt innehåll om lärarutbildningen i Finland. Författarna tar avstamp i historiska och internationella utblickar med intentionen att identifiera lösningar för hur en stabil grund kan läggas för lärares professionella autonomi.

Om författarna
Bokens huvudredaktörer
Eva Insulander är filosofie doktor i didaktik vid Institutionen för pedagogik och didaktik, Stockholms universitet. Hennes forskning handlar om multimodal kommunikation, design för lärande och bedömning.

Staffan Selander blev landets första professor i didaktik 1996 vid dåvarande Lärarhögskolan i Stockholm. Han är nu senior professor vid Institutionen för data- och systemvetenskap vid Stockholms universitet, och har i sin forskning varit inriktad på kunskapsrepresentationer och design för lärande.

Sagt om boken
Att bli lärare är mycket bra och ger en god presentation av läraryrket. Till boken finns exempel, i form av digitala case, för att öva framtida möten med elever och föräldrar" Helhetsbetyg: 4.
Publicerat i BTJ-häftet nr 15, 2021. Lektör Therese Nordholm.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2021
ISBN: 9789147143467
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 344 st
3 upplagor
Upplaga 3 (2023)
från 465 kr
Upplaga 1 (2018)
från 209 kr
Upplaga 2 (2021)
från 285 kr
Att bli lärare är en grundläggande och heltäckande bok som blivande lärare kan använda genom hela utbildningen. Den ger en aktuell bild av läraryrkets möjligheter och utmaningar men blickar också framåt. Boken består av fem olika delar som var och en är kopplade till aktuell forskning.

DEL 1 På väg mot lärarrollen (ledarskap, bedömning och inkludering) DEL 2 Lärandeperspektivet (hur kan man organisera meningsfullt lärande?) DEL 3 Professionen (uppdrag, framväxt och kunskapsgrund) DEL 4 På väg mot framtiden (hur organiserar vi en skola för framtiden?) DEL 5 Tre internationella utblickar (Finland, Chile och Singapore) Sammantaget ger texterna hela den bredd av kunskaper som en lärare behöver tillägna sig under utbildningen. Boken är ett stöd i den utbildningsvetenskapliga kärnan (UVK) men fungerar också som en första introduktion till de ämnesdidaktiska frågorna. Den kan användas som en ingång för att få översikt över ett område och som en uppslagsbok för olika centrala frågor som kan dyka upp under utbildningens gång.

Till boken hör också olika digitala case där du kan öva din förmåga att samtala med en elev, en lärarkollega eller en förälder om olika dilemman som du kan komma att möta i din framtida yrkesutövning.

I den andra upplagan har kapitel 48 fått ett helt nytt innehåll om lärarutbildningen i Finland. Författarna tar avstamp i historiska och internationella utblickar med intentionen att identifiera lösningar för hur en stabil grund kan läggas för lärares professionella autonomi.

Om författarna
Bokens huvudredaktörer
Eva Insulander är filosofie doktor i didaktik vid Institutionen för pedagogik och didaktik, Stockholms universitet. Hennes forskning handlar om multimodal kommunikation, design för lärande och bedömning.

Staffan Selander blev landets första professor i didaktik 1996 vid dåvarande Lärarhögskolan i Stockholm. Han är nu senior professor vid Institutionen för data- och systemvetenskap vid Stockholms universitet, och har i sin forskning varit inriktad på kunskapsrepresentationer och design för lärande.

Sagt om boken
Att bli lärare är mycket bra och ger en god presentation av läraryrket. Till boken finns exempel, i form av digitala case, för att öva framtida möten med elever och föräldrar" Helhetsbetyg: 4.
Publicerat i BTJ-häftet nr 15, 2021. Lektör Therese Nordholm.
Att bli lärare är en grundläggande och heltäckande bok som blivande lärare kan använda genom hela utbildningen. Den ger en aktuell bild av läraryrkets möjligheter och utmaningar men blickar också framåt. Boken består av fem olika delar som var och en är kopplade till aktuell forskning.

DEL 1 På väg mot lärarrollen (ledarskap, bedömning och inkludering) DEL 2 Lärandeperspektivet (hur kan man organisera meningsfullt lärande?) DEL 3 Professionen (uppdrag, framväxt och kunskapsgrund) DEL 4 På väg mot framtiden (hur organiserar vi en skola för framtiden?) DEL 5 Tre internationella utblickar (Finland, Chile och Singapore) Sammantaget ger texterna hela den bredd av kunskaper som en lärare behöver tillägna sig under utbildningen. Boken är ett stöd i den utbildningsvetenskapliga kärnan (UVK) men fungerar också som en första introduktion till de ämnesdidaktiska frågorna. Den kan användas som en ingång för att få översikt över ett område och som en uppslagsbok för olika centrala frågor som kan dyka upp under utbildningens gång.

Till boken hör också olika digitala case där du kan öva din förmåga att samtala med en elev, en lärarkollega eller en förälder om olika dilemman som du kan komma att möta i din framtida yrkesutövning.

I den andra upplagan har kapitel 48 fått ett helt nytt innehåll om lärarutbildningen i Finland. Författarna tar avstamp i historiska och internationella utblickar med intentionen att identifiera lösningar för hur en stabil grund kan läggas för lärares professionella autonomi.

Om författarna
Bokens huvudredaktörer
Eva Insulander är filosofie doktor i didaktik vid Institutionen för pedagogik och didaktik, Stockholms universitet. Hennes forskning handlar om multimodal kommunikation, design för lärande och bedömning.

Staffan Selander blev landets första professor i didaktik 1996 vid dåvarande Lärarhögskolan i Stockholm. Han är nu senior professor vid Institutionen för data- och systemvetenskap vid Stockholms universitet, och har i sin forskning varit inriktad på kunskapsrepresentationer och design för lärande.

Sagt om boken
Att bli lärare är mycket bra och ger en god presentation av läraryrket. Till boken finns exempel, i form av digitala case, för att öva framtida möten med elever och föräldrar" Helhetsbetyg: 4.
Publicerat i BTJ-häftet nr 15, 2021. Lektör Therese Nordholm.
Begagnad bok
285 kr480 krSpara 195 kr (41%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
285 kr480 krSpara 195 kr (41%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar